نخست وزیر روسیه اعلام کرد که وی هنوز در مورد کاندیدا شدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور تصمیم گیری نکرده است

نخست وزیر روسیه اعلام کرد که وی هنوز در مورد کاندیدا شدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور تصمیم گیری نکرده است اما گفت که فرانکلین روزولت چهار دوره به طور قانونی به عنوان رئیس جمهور فعالیت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این گمانه زنی مطرح است که آیا ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه در انتخابات سال 2012 کاندیدا خواهد شد یا خیر. پوتین قول داده است که نه وی و نه دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه اقدامی برای اصلاح قانون اساسی با هدف کاندیدا شدن مجدد در انتخابات ریاست جمهوری انجام ندهند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه‌، در همین حال پوتین گفت: فرانکلین روزولت، رئیس جمهور اسبق آمریکا چهار مرتبه رئیس جمهور این کشور شد چون قانون به وی اجازه داد در این سمت حضور داشته باشد . این اظهار نظر از سوی پوتین پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا بازگشت وی به کرملین گامی مثبت برای دموکراسی روسیه خواهد بود یا خیر ارائه شد. فرانکلین روزولت از سال‌های 1933 تا 1945 چهار مرتبه به عنوان رئیس جمهور آمریکا فعالیت کرد.

تحت قانون اساسی روسیه پوتین دو بار متوالی رئیس جمهور این کشور بود و سپس قدرت را برای یک دوره چهارساله به مدودف واگذار کرد و اکنون هیچ منع قانونی برای اینکه وی دو دوره دیگر رییس جمهور شود وجود ندارد. این گمانه زنی مطرح است که مدودف تلاش دارد تا با اصلاح قانون اساسی روسیه زمینه را برای پوتین در کاندیدا شدن در انتخابات سال 2012 فراهم کند.

پوتین خاطرنشان کرد: نه من و نه مدودف هیچ اقدامی برخلاف قانون روسیه انجام نخواهیم داد ما در مورد اینکه چه اقداماتی در سال 2011 انجام خواهیم داد، گفت‌وگو کرده‌ایم و براساس شرایط واقعی کشور اقدامات را انجام می‌دهیم با این حال هنوز زود است در مورد انتخابات سال 2012 صحبت کرد.

اکثر کارشناسان معتقدند که پوتین قدرت واقعی در روسیه را در دست دارد و قصد دارد بار دیگر در سال 2012 به کرملین بازگردد. این مامور سابق کا. گ. ب اخیرا در مصاحبه با یک روزنامه گفته بود که وی خواهان حضور در عرصه سیاست روسیه است. وی گفت که روابطش با مدودف بسیار ساده و خوب است.  من و مدودف 20 سال است که با یکدیگر هستیم. در یک دانشگاه درس خوانده‌ایم و نگرش ما نسبت به تحولات کشور یکسان است. برای من همکاری با وی بسیار ساده و آسان است.

نخست‌وزیر روسیه درباره سیاست خارجی، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا را مورد تقدیر قرار داد و گفت که وی شخصی عمیق و تاثیرگذار با دیدگاه خاص خود در باره جهان است.من شاهد این موضوع در ارزیابی‌های رو در رو با وی در مسائل جهان بودم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =