باراک اوباما رییس جمهور منتخب آمریکا، در اولین سخنرانی‌ پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جمع طرفدارانش در شیکاگو اظهار داشت: تغییر و تحول به آمریکا آمد. اوباما تاکنون توانسته 338 الکترال را در مقابل مک کین با احراز 156 الکترال بدست آورد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، باراک اوباما رییس جمهور منتخب آمریکا، در این سخنرانی ضمن تبریک به مردم آمریکا به دلیل حضور گسترده‌شان در انتخابات اظهار داشت: هر کس به پیروزی دموکرات‌ها و قدرت دموکراتیک ما برای حضور در عرصه قدرت در آمریکا تردید داشت، پاسخش را دریافت کرد.

وی افزود: حضور گسترده مردم حتی در مدارس و کلیساها و انتظار آنها برای ساعت‌های طولانی ثابت کرد که حضور آنها و آرایشان موثر بود و این نتیجه رای تمامی آمریکایی‌ها اعم از فقیر و ثروتمند سفید و سیاه و اتباع دیگر کشورها در آمریکاست.

اوباما خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها با این حضورشان به جهان اعلام کردند که همه ما از کشورهای مختلف شهروند آمریکا هستیم.

رییس جمهور منتخب آمریکا بار دیگر عنوان داشت: آنچه که ما در این لحظات حساس تحقق بخشیدیم به تردید تمامی کسانی که به موفقیت ما شک داشتند پاسخ داد و می‌توانیم بگوییم که با این پیروزی تغییر و تحول به آمریکا آمد.

وی هم چنین به تماس تلفنی جان مک کین نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اعلام تبریک به او به خاطر پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و مک کین را یکی از سرسخت‌ترین رقبایش در مبارزات انتخاباتی توصیف کرد.

اوباما همچنین از جو بایدن معاونش به عنوان شریک اصلی‌اش در پیروزی در این انتخابات، همسر و خانواده‌اش به خاطر حمایت‌هایشان در مبارزات انتخاباتی تقدیر و تشکر کرد.

رییس جمهور منتخب آمریکا ضمن تشکر و قدردانی از ملت آمریکا تاکید کرد: این پیروزی پیروزی من و حزب دموکرات نیست، بلکه پیروزی ملتی است که خواهان آن بود تا حکومتی از بطن مردم تشکیل شود. من این پیروزی را از آن خود نمی‌دانم، زیرا من کوچکترین نقش را در این پیروزی داشته‌ام و هرگز فراموش نمی‌کنم که مسیر تبلیغات انتخاباتی خود را از سالن‌های بزرگ واشنگتن و کاخ سفید شروع نکردم، بلکه این تبلیغات را از شهرهای کوچک و با کمک ناچیز مردمی که خواهان تشکیل این دولت بودند و از کوچکترین مبلغ از 5 دلار و 10 دلار شروع کرده‌ام.

وی تاکید کرد: ما توانستیم امید را در خانواده‌های فقیر آمریکایی و جوانان این کشور بیدار کنیم و ایمان دارم که شما این مشارکت را به خاطر من نداشته‌اید و به خاطر انتخاب من این حضور شکوهمند را نداشته‌اید، بلکه تنها و تنها به دلیل هوشیاری و درک مسوولیت‌ بزرگی که با توجه به خطرات و بحران‌های پیش روی آمریکا بوده است، انجام داده‌اید.

اوباما هم چنین اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا با بزرگترین بحران مالی قرن مواجه است و زمانی که فرزندان آمریکایی ما در کوه‌های افغانستان و در مناطق عراق شب را بیدار تا صبح می‌گذرانند و خانواده‌های آنها در نگرانی و حسرت جهت در آغوش گرفتن فرزندان خود به سر می‌برند، ما از امید و محقق ساختن اهداف خود سخن می‌گوییم. می‌دانم راه بسیار بسیار طولانی است و فراز‌های بسیاری را پیش رو داریم، مطمئنا بسیاری با ما مخالفت خواهند کرد و شاید همراهی نخواهند کرد و بسیاری گزینه‌های این دولت جدید را گزینه‌های مثبت نخواهند دانست، اما شما ملت آمریکا باید بدانید من هم چنان با شما صریح خواهم بود و تمامی آنچه را که لازم است با شما در میان خواهم گذاشت و مطمئنا در تمامی این فراز و نشیب‌ها همراهی شما و حضور شما برای محقق ساختن این اهداف ضروری خواهد بود.

اوباما تاکید کرد: به رغم تمامی مشکلات، مردم آمریکا در هر کجا که هستید بدانید که من امید بسیاری با خود دارم و مطمئنم به رغم همه مشکلات و حتی طولانی شدن راه ما آمریکا را خواهیم ساخت.

رییس جمهور منتخب آمریکا هم چنین خطاب به جمهوری خوا‌هان گفت: به رغم پیروزی دموکرات‌ها که امروز محقق شد، به صورت متواضعانه‌ای این جشن پیروزی را خواهیم گرفت اما دوست دارم به شما دوستان عزیز بگویم همانگونه که آبراهام لینکلن گفته بود ما با هم دوست هستیم و دشمن نیستیم بدانید که من به رای شما و همراهی شما و کمک شما احتیاج دارم و شاید امروز با من همراهی نکنید ولی در هر کجا که هستید باید بدانید که من از همراهی شما استقبال می‌کنم و هر چه قدر که راه طولانی باشد، راه ما یکی است و به هر حال من رییس جمهور دموکرات‌ها و رییس جمهور شما هستم و منتظرم امروز نه اما فردا رای شما و حمایت شما در کنار من باشد.

وی هم چنین تاکید کرد: به رغم آنکه افکار و آرای حزبی ما مختلف است، اما من امروز به هر کسی که در هر کجای دنیا ما را مشاهده می‌کند و به حرف‌های ما گوش می‌دهد می‌گویم که راه ما یکی است و هدف ما یکی است. به دشمنان می‌گویم آنانی که می‌خواهند جهان را ویران کنند شکست سختی به آنها وارد خواهیم کرد و آنان که خواهان صلح و دوستی هستند در کنارشان خواهیم بود. آمریکا به سلاح و قدرت نظامی خود سخن نمی‌گوید بلکه با فرهنگ، دموکراسی و فرصت‌های خود با جهان سخن می‌گوید. این است قدرت آمریکا. ما امروز با این انتخابات به این واقعیت رسیدیم که امکان تغییر در آمریکا وجود دارد و ما این تغییر را انجام خواهیم داد. آمریکا می‌تواند تغییر کند. به رغم آنکه راه‌ طولانی است اما این تغییر انجام خواهد گرفت.

رییس جمهور منتخب آمریکا در پایان تاکید کرد که تمام تلاشش را جهت تحقق صلح و رویای آمریکا انجام خواهد داد تا از این طریق به آرای مردم آمریکا پاسخ دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =