با ابتکار فرانسوی‌ها، گرمای بدن مسافرینی که در ایستگه متروی پاریس در انتظار هستند، به ساختمان‌های نزدیک ایستگاه منتقل می‌شود و 17 آپارتمان را گرم می‌کند. این روش انتشار کربن را تا یک سوم کاهش می‌دهد

بهنوش خرم‌روز: تلاش برای یافتن منابع تازه انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به خصوص گاز دی‌اکسید کربن همچنان با خلاقیت‌های تازه ادامه دارد. جدیدترین این خلاقیت‌ها، سیستم گرمایشی چند آپارتمان در پاریس است که قرار است با استفاده از گرمای بدن مسافران مترویی که در نزدیکی آن‌ها قرار دارد، کار کند.

به گزارش پاپ‌ساینس، در این ایده خلاقانه و متفاوت، گرمای بدن مسافرینی که در ایستگاه مترو زیر زمین در انتظار هستند به همراه گرمایی که از حرکت قطارها ایجاد می‌شود، ‌به لوله‌های سیستم گرمایشی آپارتمان‌های نزدیک منتقل می‌شود تا آن‌ها را گرم کند. البته این تنها سیستم گرمایشی این آپارتمان‌ها نخواهد بود اما محققین معتقدند که بخش کمکی خوبی خواهد بود.

به گفته محققین با این روش میزان گاز دی‌اکسید کربنی که برای گرمایش این ساختمان‌ها ممکن بود آزد شود،‌تا یک سوم پایین می‌آید.

شاید برای بعضی‌ها احساس خوشایندی نداشته باشد که بدانند از گرمای بدنشان دارد جای دیگری استفاده می‌شود، بدون این که نظر خودشان را در این باره پرسیده باشند،‌ اما واقعیت این است که در هر حال، بدن این انرژب را از دست می‌دهد و معمولا هم به هدر می‌رود، اما با این سیستم،‌ گرمایی که با تپش قلب شما در بدنتان منتشر می‌شود،‌ از بین نمی‌رود و می‌تواند خانه افراد دیگری را گرم کند.

این سیستم که از یکی از ایستگاه‌های زیرزمینی متروی پاریس شروع شده،‌ قرار است 17 آپارتمان را گرم کند. البته رساندن چنین لوله‌هایی از همه ایستگاه‌ها به ساختمان‌های اطراف در حال حاضر آن‌قدر گران تمام می‌شود که اصلا مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم GB ۱۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
    0 0
    اونوقت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
  • کازرونی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
    0 0
    ما هم در راستای پشت سر گذاشتن اونا داریم سعی می کنیم گام اول این رقابت یعنی احداث مترو رو محکم برداربم!!!
  • چی بگم آخه؟!؟!؟ IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۹
    0 0
    من درستش میکنم مریم جان نگران نباش (مهندس !خودتی؟)