موسی‌‌‌‌‌‌الرضا ثروتی

وقتی آقای حاجی بابایی به عنوان وزیر اموزش و پرورش انتخاب شد ما خیلی خوشحال شدیم چون ایشان از نمایندگان مجلس بود و امید داشتیم با توجه به مشکلات متعددی که این وزارت خانه با آن روبه رو است اقدامات مثبتی را انجام دهد اما چنین نشد و چندین کار  انجام داد که ما را کاملا مایوس کرد.  و من به طور خلاصه به آنها اشاره می کنم:

  • 1- زیرپا گذاشتن قانون اولویت استخدام 60 هزار نیروی حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با سابقه کاری 4 سال . که ما در مجلس طرح 2 فوریتی برای ان ارائه دادیم اما یک فوریت آن تصویب شد.

متاسفانه وزیر به دروغ  در کمیسیون های اجتماعی و اموزش  و تحقیقات اعلام کرد که این تعداد  نیرو جذب اموزش و پرورش شده اند که من با ارائه لیست استانها اثبات کردم این کار انجام نشده و خلاف این ادعا مشخص شد. و جای تعجب دارد که یک وزیر این چنین به نمایندگان مردم دروغ می گوید. و به بهانه کسری بودجه از اجرای ان طفره می رود.

  • 2- برگزاری ازمون استخدامی با وجود مخالفت مجلس شورای اسلامی. ما در مجلس اعلام کردیم که اموزش و پرورش حق به کارگیری نیرو در رشته های موردنیاز را دارد اما وزیر به جای استخدام نیروهای حق التدریسی و شرکتیها که در اولویت بودند ازمونی را برگزار کرد که برخلاف مصوبه مجلس است. خود ایشان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وعده داد ؛ تا هنگامی که حتی یک نفر حتی با یکسال سابقه در میان حق التدریسی های رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش وجود داشته باشد ، نیروی جدیدی استخدام نشود . لذا استخدام 40 هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش غیر قانونی است.
  • 3- اعلام شده که امسال از نیروی بازنشسته در تدریس استفاده می شود که این مغایر با قانون خود دولت و جلس است. چون دولت لایحه بازنشستگی قبل از موعد را مطرح کرد تا افراد با 25 سال سابقه کاری وبا 5 سال ارفاق از کار بازنشسته شوند.

 از طرفی در قانون امده که استفاده از نیروهای دولتی در سازمانها ممنوع است. همچنین به کارگیری نیروی اداری در کار تدریس اشتباه است در حالیکه اموزش و پرورش بخشنامه ای ابلاغ کرده و از نیروی اداری برای اضافه کاری تدریس استفاده می کند که این نیروی خسته رمق این کار را ندارند. در حالی وزیر ادعای به کارگیری بازنشستگان در مدارس  را دارد که متأسفانه وزارت آموزش و پرورش به عنوان حمایت از معلمان حقوق تعدادی از معلمان بازنشسته را ضایع کرده و حق بازنشستگی آنها را به عقب انداخته و در عوض پرداخت‌های خارج از قانون و ضابطه به معلمان انجام داده است.

  • 4- ادغام دانشگاه جامع علمی‌ـ‌ کاربردی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و ایجاد سازمان ملی مهارت که این سازمان قانونی نیست و مصوبه مجلس را ندارد . که تشکیل این سازمان به منزله حذف عملی دانشگاه جامع علمی کاربردی است .
  • 5- ایشان به دفترداران سمت معاونت دادند و با افزایش حقوق 130 هزارتومانی انها باعث کسری بودجه یک هزار میلیاردتومانی در وزارتخانه شدند. در قانون بودجه آمده که هیچ وزارت خانه ای حق ندارد بدون تصویب بودجه هزینه و فعالیت جدیدی را انجام یا برای خود تعریف کند .
  • 6- بودجه آموزش و پروش با افزایشی دو و نیم برابری به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است و این یعنی بیشترین بودجه تاریخ وزارت آموزش و پروش ایران و این در حالی است که قطعا تا پایان سال این وزارت خانه با ریخت و پاش های بیهوده ؛ با کسری بودجه مواجه خواهد شد .
  • 7- راه اندازی مجتمع‌های روستایی در سال تحصیلی جدید 90-1389 و حذف مدیران روستایی و معلم راهنمایی از مدارس روستایی که هزینه سنگین و نظارت پایین را سبب خواهد شد.

من تصور می کنم چون ایشان مدتها در اموزش و پرورش نبودند اطلاعی از وضعیت این وزارت خانه ندارند. وزیر باید در مقابل این اقدام ها پاسخگو باشد که به چه حقی این کار را انجام داده است، چون ایشان باید تابع قانون باشد نه شخص رئیس جمهور و وزرا فقط و فقط در صورتی می توانند از رئیس جمهور پیروی کنند که در جهت اجرای قانون باشد اما رئیس جمهور هم بارها مخالف مصوبات مجلس که در روزنامه رسمی کشور هم چاپ شده عمل نکرده است. و مجلس تحمل بی قانونی از سوی احدی را ندارد .

به عقیده من وزیر  اموزش و پرورش چون از میان نمایندگان انتخاب شده و چند دوره هم نماینده مجلس بوده دچار غرور کاذبی است و مدام برخلاف مصوبات مجلس عمل می کند. برای همین هم من بعد از تعطیلات به جد به دنبال استیضاح ایشان هستم.

وزارت آموزش و پرورش و دولت می خواهیم به جای سلب آرامش جامعه آن هم در شریط کنونی ، در جهت حفظ آرامش جامعه تلاش کنند و از تصمیمات خلق الساعه و غیر قانونی که معضلات جدی را برای امنیت کشور، فرهنگیان و خانواده های آنها به وجود می آورد ، پرهیز کند.

نماینده مردم بجنورد و عضو دو کمسیون تلفیق و آموزش مجلس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    در استخدام 40 هزار نفری اکثر قبول شده ها دارای سهمیه هستن و افراد عادی فقط 5000 هزار تومان به حساب آموزش و پرورش ریختن. آقای وزیر اینجوری میخواستین افراد متخصص رو وارد سیستم آموزشی کنید؟؟!!!
  • باران IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    به این مواردهزینه میلیاردی افطاری های ایشان رانیز اضاف کنید
  • بابک IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    یک نفرهم کارانجام میدهدمشکل تراشی میکنید
  • سلام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام بابا شما چه ساده هستین حاج بابا می خواد رییس جمهور شه می خواد با این ریخته پاش ها خاطره خوب به جا بذاره بعد که نمی شه با این ریخته پاش ها مدیریت کرد موادبانه کنار بره (استیضاح) . شما فقط بازیچه هستین خیلی ساده هستی بابا.
  • بدون نام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    جناب ثروتي چقدر مردم را با اين گفته هايتان به خنده آورديد مجلس و استيضاح؟
  • بدون نام IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    اين وزير محترم !؟ را بايد اخراج کرد گند زده به سيستم آموزش و پرورش . ايشان با آوردن مديران و معاونين نالايق در بعضي از مدارس از جمله دبيرستان ابوريحان در شهرک غرب نشان دادند که حتي در حد مديريت ومعاونت نيز نبايد سمت داشته باشند و فقط بايد که دفتر دار باشند .%
  • بدون نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    داداش دمت گرم ما هم باهاتیم
  • بدون نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    آقاي ثروتي به درستي اشاره به نكته مهمي ميكنند همسر بنده الان كه با شما اين مطلب را در ميان ميگذارم ورودي سال 72 نهضت سوادآموزي با 72 ماه سابقه تدريس در تبريز به عنوان آموزش يار با وعده و وعيدهاو مصوبات مجلس محترمتا بحال اين مهم كه همانا آقاي ثروتي بدان اشاره داشتند آقاي حاجي بابايي در بدو ورود و تاييد مجلس محترم مبني بر جذب آنها پا به وزارت مقدس و مهم آموزش نهادند حال سوال اين است كه چه شده كه زود اين قولها و قرارها رنگ باخت
  • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    از کوزه همان برون طراود که در اوست 18سال دبیر فنی این دولتم اعلام میکنم که وزارت اموزش وپرورش راهش به ترکستان است.
  • سپیده IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    من بالاترینامتیاز را در ازمون استخدامی سیستان و بلوچستان را آوردم دلیلی بهتر از رد گزینش برایم نیاوردند. ضمنا من متاهل و دارای یک فرزند و معتقد کامل به اسلام و نظام هستم با پوشش اسلامی.به من بگویید به چه جرمی من را رد و خودتان را جهنمی میکنیدای مقام مسئول گزینش!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
    0 0
    .لطفا به ادارات ديگر هم سري بزنيد.
  • سارا 89 IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
    0 0
    يه روز ميگويد پيش دبستاني جزء دوره ي شش ساله ي ابتدايي است فردا چيزه ديگري ميگويد. تكليف ما كه مربيان با سابقه ي پيش دبستاني هستيم چيست؟؟؟ چرا نيروي آزاد را بر نيروي رسمي ترجيح مي دهيد؟؟؟