۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۴:۰۱

پاندای آمریکایی-چینی 11 ساله با به دنیا آوردن هشتمین فرزند خود در چین، مادر قهرمان پانداها لقب گرفت. پانداها به شدت د رخطر انقراض قرار دارند و داشتن این همه فرزند در بین آن‌ها بی‌نظیر است.

بهنوش خرم‌روز: پانداها،‌ این خرس‌های دوست‌داشتنی غول‌پیکر و آرام که تعداد بسیار کمی از آنها روی زمین باقی مانده، در فهرست موجودات در حال انقراض قرار دارند و به همین دلیل هر خبری درمورد آنها به عناوین اول رسانه‌های جهان راه می‌یابد. آمارها نشان می‌دهند 1600 پاندا در طبیعت وحشی و 300 پاندا در باغ‌وحش‌ها باقی مانده است.

در این میان، هُوا مِی، مادر قهرمان پانداها لقب گرفته است. هوا می به تازگی هشتمین فرزند خود را به دنیا آورده که در بین موجودات در حال انقراض،‌ پدیده‌ای بسیار نادر است.

بر اساس گزارش ای.اف.پی، هوا می در سال 1999/ 1378 در شهر سن‌دیگوی آمریکا متولد شده و در سال 2004/ 1383 به چین برگردانده شد. تقریبا در همه قراردادها ذکر شده که تمامی پانداها و نوزادانشان که به سایر کشورها فرستاده می‌شوند، همچنان در مالکیت کشور چین هستند. معنی نام هوا می هم در زبان چینی، آمریکا- چین است. وی تمام 8 فرزند خود را،‌ شامل سه جفت دو قلو و دو نوزاد تکی، در چین به دنیا آورده است.

محققین می‌گویند میل جنسی و گرایش به جفت‌گیری در پانداها بسیار کم است و به همین دلیل هم اغلب تلاش‌ها برای نجات این موجودات با شکست مواجه شده‌اند. اما با این تولد اخیر، ‌تعداد نوزادان پاندایی که امسال در باغ‌وحش وولونگ چین به دنیا آمده‌اند به 16 عدد رسید که بیشتر از تخمین‌هایی است که برای تعداد تولد پانداها تا آخر امسال زده شده بود. این خبر دوستداران پانداها را حسابی خوشحال کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
    0 0
    ای جان!