میرهوشنگ خاکی در سومین همایش بین المللی CNGبا بیان اینکه این صنعت تاکنون 100 هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است گفت: ایران اولین کشور در تولید تیراژ بالای خودروهای دوگانه سوز در جهان است.
براساس اظهارات وی ، اگرچه مصرف بنزین را کنترل کردهایم اما میتوانیم اثرات تحریم را بدون تولید بنزین و با استفاده از گاز سیانجی بیاثر کنیم.
او کاهش قیمت گاز سیانجی را چاقوی دولبه دانست و تصریح کرد: افزایش 60 درصدی قیمت گاز سیانجی لزوما مطلوب نیست چرا که افزایش بیرویه قیمت گاز باعث کاهش استقبال از این صنعت میشود.
خاکی اثر هدفمندی یارانهها را در بخش حمل و نقل محسوستر دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از سوخت سیانجی میتوان تاثیرات افزایش قیمت را کاهش داد.
وی با بیان اینکه سه درصد از حمل و نقل با گازهای طبیعی صورت میگیرد که معادل 12 میلیون لیتر بنزین در روز است گفت: توانایی داریم استفاده از این سوخت را تا دو برابر افزایش دهیم.
او نداشتن متولی مشخص، عدم ثبات در قوانین نداشتن طرح جامع، عدم اجرای مصوبهها توسط دستگاههای مربوطه (ساخت جایگاههای سیانجی)، عدم برنامه مشخص برای تعیین قیمت گاز سیانجی، بلاتکلیفی شرکتهای تولید کننده تجهیزات در مقابل عدم شفافیت برنامهها و عدم نظارت صحیح بر نصب مخزنها را از مهمترین چالشهای این صنعت عنوان کرد و افزود: در ازای هر جایگاه هزار و 600 خودرو وجود دارد.
نظر شما