به گزارش شبکه خبری سی ان ان یک عامل انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده خود را نزدیک مقرکل پلیس شهر لاهور و دفتر سازمان اطلاعات داخلی منفجرکرد.

آخرین گزارش ها از انفجار هولناک امروز در ساختمان اداره پلیس و اطلاعات لاهور پاکستان حاکی از کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن 180 نفر دیگر است. گزارش ها حاکی است انعکاس این خبر در رسانه های پاکستان موجی از نگرانی را به همراه داشته است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان یک عامل انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده خود را نزدیک مقرکل پلیس شهر لاهور و دفتر سازمان اطلاعات داخلی منفجرکرد. مقامات امنیتی تا کنون توانسته اند دو مظنون را در این رابطه  دستگیر کنند.

 آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، به گفته مقامات پاکستان ، عامل انتحاری، ساختمان اداره پلیس و دفاتر سازمان اطلاعاتی این کشور را در این انفجار که سومین حمله بزرگ در شهر لاهور در ماههای گذشته بوده، هدف قرار داده است.

این انفجار که یکی از مرگبارترین حملات در پاکستان در یک سال گذشته بوده، با تیراندازی نیز همراه بوده است. اندکی پس از این حمله تروریستی آصف علی زرداری رییس جمهوری و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان این حمله انتحاری را به شدت محکوم کردند.

رجا ریاض یک وزیر بلندپایه در دولت محلی استان پنجاب در گفتگو با خبرنگاران تایید کرد که دست کم سی تن در این انفجار کشته شده اند.

فیاض رنجها یک مقام بلندپایه بهداشتی پاکستان نیز در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد 116 تن نیز در این انفجار زخمی شده اند. شدت این انفجار به حدی بود که دیوار ساختمان ها در این منطقه اصلی تجاری فروریخت.

محمد اشفق مقام پلیس نیز با اعلام اینکه این انفجار انتحاری بوده است، گفت: این انفجار در مقابل ساختمان اداره خدمات اضطراری پلیس در شهر لاهور روی داده است.

تصاویر تلویزیونی نیز نشان می دهد ساختمان دفتر سازمان اطلاعات پاکستان نیز در این انفجار آسیب دیده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما پیش بینی می شودکه این انفجار انتحاری در پاسخ به حملات سنگین ارتش به دره سوات طراحی شده است.

لاهور یکی از مراکز بزرگ فرهنگی پاکستان و در نزدیکی مرز هند است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =