۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵

فیلم سینمایی «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری به عنوان نماینده ایران برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، در پی بررسی‌های انجام‌شده برای انتخاب فیلم ایرانی مراسم اسکار و مطرح شدن چند فیلم به عنوان نامزدهای انتخاب نهایی، به دلیل سفر معاونت سینمایی به همراه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و همچنین سفر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به خارج از کشور، طی نامه‌ای به تاریخ 23 شهریور از سوی جواد شمقدری پیگیری این مورد به عهده سیدعلیرضا سجاد‌پور مدیر کل اداره ارزشیابی و نظارت حرفه‌ای گذاشته شد. 

روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد گزارش داد علیرضا سجاد‌پور طی تماس‌ها و مشورت‌های متعدد با دست‌اندرکاران و اهالی سینما از بین گزینه‌های موجود سرانجام فیلم «بدرود بغداد» ساخته مهدی نادری به تهیه‌کنندگی مرکز سینمای مستند و تجربی را انتخاب کرد.  

بخشی از دلایل انتخاب این فیلم مضمون ضد اشغال فیلم است که به حوادث اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی می‌پردازد و با وجود فعلی مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در کشور عراق که در افکار عمومی جهان موجود است به نظر می‌رسد این انتخاب توجیه مناسبی دارد.

این انتخاب بر مبنای مشورت‌های گسترده با صنوف مختلف سینما صورت گرفته و گرچه گزینه‌های دیگری نیز موافقانی داشتند، اما «بدرود بغداد» با فاصله بیشتری آراء مثبت را به خود اختصاص داد.

مزدک میرعابدینی، مصطفی زمانی، پانته‌آ بهرام، آریا شاکری، عدنان شاه‌طلایی، مجید بهرامی و جهان‌مهر سرشار بازیگران «بدرود بغداد» هستند.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌ها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار 2011 روز اول اکتبر (9 مهر) است.

از میان فیلم‌های واجد شرایط ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌‌زبان جوایز راه پیدا می‌کنند و در مرحله بعد پنج نامزد نهایی انتخاب می‌شوند که اسامی آنها 25 ژانویه 2011 (پنجم بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌ها اعلام می‌شود.

هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار یکشنبه 27 فوریه 2011 (هشتم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    0 0
    بهترین خبری که میتوانست خوشحالم کند .برای همه دست اندر کاران این فیلم ارزوی موفقیت دارم .مخصوصا اقای مصطفی زمانی هنر مند ارزنده کشورمان.خدا پشت وپناهش باشد .