ایرنا: سفارت آمریکا در لبنان از اتباع خود خواست تا طی یک هفته لبنان را ترک کنند.

الاخبار   با بیان این خبر افزود: سفارت آمریکا بدون شرح و توضیح خود از نگرانی امنیتی در لبنان، از اتباع خود خواست تا به دلیل اوضاع امنیتی بیروت، طی یک هفته لبنان را ترک کنند.
همچنین این سفارت از اتباع خود خواست تا در صورت باقی ماندن در لبنان از حضور در برخی از مناطق لبنان خودداری کنند.

این در حالی است که سفارت امریکا در لبنان با صدور بیانیه ای ،درخصوص متن این خبر با روزنامه الاخبار به مناقشه پرداخته است ولی مسئولان این روزنامه بر صحت کامل خبر خود تاکید دارند.
در همین باره، منابع آگاه ‌آمریکایی به روزنامه لبنانی 'النهار' گفتند که 'میشل فلورنوی' معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در صدر یک هیات از وزارت دفاع آمریکا برای گفت وگو با مسوولان لبنانی وارد بیروت خواهد شد.

پیش از این سفارتخانه‌های فرانسه و انگلیس در بیروت به اتباع خود هشدار داده بودند که به دلایل امنیتی به برخی از مناطق لبنان به خصوص ضاحیه در جنوب بیروت که محل سکونت شیعیان بیروت است، سفر نکنند.

پایگاه اطلاع رسانی سفارت فرانسه در بیروت از اتباع فرانسوی خواست تا از سفر به برخی از مناطق لبنان از جمله مناطق مرزی جنوب و مناطقی که در جنوب جزین، دریاچه قرعون، راشیا، ضاحیه در جنوب لبنان و اطراف اردوگاه‌های فلسطینی در طرابلس و صیدا است خودداری کنند.
از طرف دیگر سفارت انگلیس در بیروت از طریق پایگاه اطلاع رسانی‌اش از اتباع خود خواست تا از رفت و آمد به برخی از مناطق لبنان بخصوص اردوگاه های فلسطینی و منطقه جنوب رود لیطانی به دلایل امنیتی خودداری کنند.

این سفارت همچنین نسبت به مورد تهدید واقع بودن منافع انگلیس و کشورهای غربی در انفجارهای لبنان هشدار داد.

برخی از تحلیل گران لبنانی هشدارهای جدید سفارت فرانسه را با ضمانت هایی را که نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر جانبداری از نیروهای فرانسوی فعال در نیروهای حافظ صلح بین‌الملل (یونیفیل) مستقر در جنوب لبنان در صورت وقوع هرگونه درگیری درخواست کرده بود ربط دادند و آن را ادامه نگرانی‌های سارکوزی قلمداد کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 94681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =