متاسفانه در کشور ما همیشه صورت مساله پاک می شود و دیگر حتی به بحث کمک و جلوگیری از ایجاد چنین بزه هایی نمی انجامد.

دختران فراری و مسائل مربوط به آنها سالهاست جزء مباحث پر سروصدای اجتماعی است. پدیده ای که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. دکتر مصطفی اقلیما رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در این رابطه میگوید: بحث دختران فراری و یا باندهای فساد و فحشا و روسپی گری همه جزء گروهای بزهکاری هستند که در حال حاضر در کشور وجود دارند.

 اقلیما میگوید: درست است که پلیس هر ازچند گاهی خبر از دستگیری این باندها می دهد ولی عملا کاری از پیش نبرده است. پلیس فقط جرم را می بیند و مجرم را دستگیر می کند که البته خود این دستگیری ها هم بسیار با مشکل روبروست. این درست است که اگر فردی به روسپی گری بپردازد مجرم است و پس از شناسایی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده می شود و پس از تشکیل دادگاه هم قاضی حکم زندان برای آنها تعیین می کند. این مجرمین هم پس از گذراندن محکومیت خود دوباره به جامعه برمیگردند و دوباره به همان کارهای قبلی میپردازند. پس عملا می بینیم که مسئولین مرتبط با قضیه دختران فراری کاری از پیش نبرده اند.

وی با بیان این که ما هیچ وقت نخواسته ایم علل اساسی وجود چنین امارهایی را در کشور مورد بررسی قرار دهیم میگوید: متاسفانه در کشور ما همیشه صورت مساله پاک می شود و دیگر حتی به بحث کمک و جلوگیری از ایجاد چنین بزه هایی نمی انجامد. در همه جای دنیا دولتها مسئول رسیدگی به چنین افرادی هستند اما متاسفانه در کشور ما چنین نیست. ما از طرف انجمن مددکاری ایران تماس های بسیاری با وزارت بهداشت در این زمینه داشته ایم. اما آنها حتی حاضر به شنیدن حرفهای ما هم نیستند و هیچ گونه پاسخی در این زمینه برای ما ارسال نشده است.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تاکید میکند: متاسفانه مسئولین مربوط با قضیه دختران فراری توانایی و تخصص کافی برای حل مشکلات این افراد را ندارند. همانگونه که مقام معظم رهبری بحث شایسته سالاری را مظرح کرده اند در این خصوص هم باید کارها را به افراد متخصص سپرد تا از پیامدهای منفی این پدیده اجتماعی کاسته شود.

متن کامل را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    مگه کجا کاری از پیش بردند مثلاً در رابطه با اعتیاد مگه کاری کردند ؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
    0 0
    سست بودن اعتقادات ديني-نياز مالي-نياز جنسي و نبودن فرصت ازدواج مناسب و فشار بعضي خانواده ها دلايل عمده فرار و تن فروشي دختران