احمدی نژاد گفت: مدیریتی که چند قرن با برده‌داری و استثمار همه هویت و حیثیت و ثروت ملت‌ها را چپاول کرد تغییر چهره داده و شعارهای به ظاهر زیبا همچون آزادی، حقوق بشر و دموکراسی را انتخاب کرد.

به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان پس از بازگشت از سفر نیویورک در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران با تشریح نتایج این سفر و با بیان اینکه این سفر دستاوردهای گسترده‌ای داشت، گفت: برنامه‌ای بسیار فشرده و هدفمندی را داشتیم که پیگیری شد و جزئیات آن را در گزارش دیگری بنده و همکارانم عرض خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همان‎طور که می‌دانید ریشه مشکلات در دنیا در مدیریت ظالمانه و ناعادلانه حاکم در جهان است.

رئیس جمهور در همین خصوص اظهار داشت: مدیریتی که چند قرن با برده‌داری و استثمار همه هویت و حیثیت و ثروت ملت‌ها را چپاول کرده تغییر چهره داد و شعارهای به ظاهر زیبا همچون آزادی، حقوق بشر و دموکراسی را انتخاب کرد.

احمدی نژاد افزود: مدیریت حاکم جهان در همین دوره‌ای که به اصطلاح به دنبال تحقق شعارهای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر بودند اشغالگری‌های بی نظیری اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه ایران از ابتدا با این مدیریت مخالف بود و باور ما این است که ریشه مشکلات جامعه بشری نیز از این مدیریت می‌باشد گفت: ساختارهای یک جامعه‌ای که عده‌ای فرصت و حق نامحدود در برابر تضییع حقوق همه ملت‌ها به آنها اعطا می‌کند و آنها را در نقطه‌ای می‌نشاند که هر حرفی زدند حق تلقی می‌شود که سپس ملت‌ها باید از تصمیمات آنها تبعیت کنند ولو اینکه استقلال، جان و مالشان را بر باد دهد.

رئیس جمهور افزود: بنای ما از ابتدای حضور در سازمان ملل طرح این مطلب برای ملت‌ها و مسئولان کشورها بود که این مدیریت ناعادلانه باید با یک مدیریت عادلانه و انسانی جایگزین شود.

احمدی نژاد یادآور شد: با هر سال حضور در سازمان ملل بخشی از برنامه‌هایمان محقق شد و امسال می‌بایست یک گام به جلو می‌رفتیم البته سال‌های قبل وضعیت موجود عالم و بحث 11 سپتامبر مورد اعتراض قرار گرفته بود و در همین خصوص نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل نوشته بودم که این بحث بهانه‌ای شده برای تهدید و فشار به ملت‌های خاورمیانه.

وی افزود: در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل از وی خواسته بودم کمیته حقیقت‎یاب تشکیل شود و در یک جلسه حضوری نیز این موضوع را از وی خواسته بودم البته می‌دانستم ایشان اگر تحت فشار افکار عمومی نباشند توانای انجام این کار را ندارد.

رئیس جمهور همچنین در خصوص حادثه 11 سپتامبر تاکید کرد: حادثه‌ای اتفاق افتاده و دولت آمریکا ادعاهای یک‏طرفه کرد و هم در موضع شاکی، قاضی نشست و خود حکم را اجرا می‌کند و از این طرف می‌خواهند هر آنچه آنها می‌گویند دیگران بپذیرند.

احمدی نژاد با بیان اینکه بنده در سازمان ملل یک سؤال پرسیدم مبنی بر اینکه چه کسی یا چه کسانی 11 سپتامبر را ایجاد کرده‌اند، گفت: بنده در آنجا گفتم اما امروز شما صدها میلیون ملت‌های منطقه را تحت فشار قرار داده‌اید و هر ملتی که در برابر شما تسلیم نمی‌شود متهم به همراهی با تروریست‌ها می‌کنید و لابد هر تصمیمی که گرفتید آنها باید تبعیت کنند.

احمدی نژاد یادآور شد: در افغانستان یک روستا را به بهانه‌ اینکه یک تروریست‌ آنجا پنهان شده تخریب می‌کنند لابد کشورهای منطقه را فردا به همین بهانه اشغال می‌کنند. بنابراین ما گفتیم این جعبه سیاه 11 سپتامبر که به بهانه آن گسترده‌ترین لشکرکشی دهه‌های اخیر اتفاق و 9 سال تهدید در منطقه ما ایجاد شده است،‌ رمزگشایی شود.

وی یادآور شد: لشکرکشی به‎بهانه 11 سپتامبر صورت گرفته و اشغالگری‌هایی در منطقه ما انجام شده است حتی به واسطه آن در شرق و غرب کشور ما ناامنی‌هایی پیدا شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم رمزگشایی حادثه 11 سپتامبر تاکید کرد و اظهار داشت: نظرات مختلفی در مورد 11 سپتامبر وجود دارد و نمی‌شود که آمریکا یک چیزی را مطرح کند و انتظار داشته باشد که دیگران آن را قبول کنند در حالی که این موضوع نیازمند بررسی های بیشتری است که باید توسط یک کمیته حقیقت‎یاب عادل و مستقل انجام شود.

احمدی نژاد یادآور شد: اگر عده‌ای خاص مسئول ایجاد حادثه 11 سپتامبر هستند باید یک دادگاه عادل و مستقلی تشکیل و به این موضوع رسیدگی کنند و حتی آنها نیز حضور پیدا کنند و بتوانند برای خود وکیل بگیرند و در پایان اگر مجرم شناخته شدند مجازات شوند و اگر به آنها دسترسی نبود به ملت‌های منطقه اسامی آنها را اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی نظرات مبنی بر اینکه 11 سپتامبر مقدمه‌ای برای اشغالگری است اظهار داشت: اینکه 11 سپتامبر مقدمه‌ای برای اشغالگری است حرف جدیدی نبود ولی وقتی از موضع ملت ایران مطرح شد شخصیت‌ها و رسانه‌ها نسبت به آن حساس شدند البته دولت آمریکا در این خصوص عکس العمل ناشیانه‌ای انجام داد.

احمدی نژاد خطاب به آمریکا تصریح کرد: اگر در مورد حادثه 11 سپتامبر ریگی به کفشتان نیست و اسنادی از این تروریست‌ها دارید اعلام کنید.

رئیس جمهور افزود: توقع اینکه قضاوت آمریکا در مورد 11 سپتامبر را بقیه نیز بپذیرند توقع زیاده خواهانه ناشی از روحیه استکبارگرانه است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای قلیل خود را حاکم جهان دانسته و از طرفی هم اظهار نظر کرده و در کارشان دخالت می‌کنند گفت: بنده به آنها نصیحت می‌کنم که دوران حرف زدن از موضع ابرقدرتی و قلدربازی به پایان رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
    0 0
    این بیانات مایه مباحات است ولی بهتر است آقای رئیس جمهور به جای استفاده از ادبیات مورد استفاده عوام در صحبتهایشان ادبیات معمول سیاسی را بکار برند