دمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه برای دومین بار از زمان بر تن کردن این جامه به چین سفر کرد.

دمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه برای دومین بار از زمان بر تن کردن این جامه به چین سفر کرد. چین این روزها در صدر اخبار بین المللی قرار گرفته است. رویارویی چین - ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری پررنگ شده است و این در حالی ست که روس ها اندک اندک با حرکات مارپیچ خود از جامه رقیب روزهای جنگ سرد واشنگتن بیرون می آیند و تبدیل به دوستی استراتزیک برای کاخ سفید نشین ها می شوند. مدودف سه روز را در چین می گذراند تا به قول خودش از کشوری که با کرملین رابطه ای دوستانه و برادرانه دارد کامل بازید کرده باشد. چین در قامت دارنده رتبه دوم در اقتصاد جهانی ، روزهای تنش با کاخ سفید بر سر مسائلی مانند پرونده هسته ای ایران و فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان را می گذراند.

مدودف در جمع چندین کهنه سرباز روسیه و چین گفت: دوستی چین و روسیه یک انتخاب استراتژیک مسکو محسوب می‌شود و این انتخابی است که از چند سال پیش ایجاد شده بود.

دیدار با هو جین تائو رئیس جمهوری چین در زمره برنامه های کاری مدودف قرار دارد. روسیه همچنین با چین (بزرگترین مصرف کننده امور انرژی جهان) در مورد امور نقل و انتقال گاز نیز در حال مذاکره است. مسکو همچنین به جذب سرمایه‌های بیشتری از چین تمایل دارد. واشنگتن که در دوران باراک اوباما بیش از گذشته به مسکو نزدیک شده است کماکان از نزدیکی پکن - مسکو واهمه دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =