۰ نفر
۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۱

بدن پرنده کیوی، پرنده بومی زلاندنو،‌ ماده‌ای چرب برای حفاظت از پرها تولید می‌کند که بویی شبیه به بوی قارچ یا آمونیاک دارد و‌ باعث می‌شود که کیوی طعمه شکارچیان شود. شاید کیوی به دئودورانت نیاز دارد!

بهنوش خرم‌روز: کشور زلاندنو پرنده‌های بومی کم‌نظیری دارد که بعضا فقط در این کشور یافت می‌شوند. یکی از این پرنده‌های بومی که شاید بتوان گفت از همه معروف‌تر است، پرنده کیوی است. اما این کشور پستانداران خاصی ندارد که روی زمین‌های آن زندگی کنند، در نتیجه،‌ این حیوانات شکارچی کاملا شناخته شده مانند گربه هستند که پرندگان را شکار می‌کنند و روی تعداد آن‌ها تاثیرگذار هستند.

به گزارش دیسکاوری،‌ محققین بر این باورند که ماده‌ چربی که کیوی برای محافظت از پرهای خود ترشح می‌کند،‌ بویی شبیه به بوی قارچ یا آمونیاک دارد و همین امر باعث می‌شود که شکارچیان خیلی زود کیوی را پیدا کنند. در واقع بوی پرها، کیوی را به طعمه‌ای آمده تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، بودجه‌ای معادل 600،000 دلار زلاندنو (440،000 دلار آمریکا) ‌برای مطالعه بوی بدن پرندگان بومی زلاندنو طی سه سال آینده در نظر گرفته شده است. هدف این است که تا حد ممکن این پرندگان را از خطر شکار شدن نجات داد. به گفته محققان این پروژه،‌ شاید در آینده‌ای نزدیک بتوان پرهای کیوی را با دئودورانت مخصوصی پوشاند تا بوی بدنش به مشام گربه‌ها و سایر شکارچی‌ها نرسد و بدین ترتیب جان آن‌ها را نجات داد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =