ایلنا نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای کروات خود برای سفر رسمی به کشورمان دعوت به عمل آورد.
علی لاریجانی در دیدار با شمسو تانکوویچ رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی - ایران در با اشاره به روابط خوب بین دو کشور، نگاه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به کشور کرواسی را مثبت و توام با احترام توصیف کرد و اظهار داشت: بین مردم و مسئولان دو کشور همواره مناسبات خوب و مبتنی بر احترام و منافع متقابل وجود داشته است.
وی افرود: مجلس شورای اسلامی از تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها و روابط فیمابین در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حمایت می‌کند.
لاریجانی گفت: روابط پارلمان دو کشور بویژه گروه‌های دوستی نقش موثری در توسعه همکاری‌های و تعاملات دو جانبه در عرصه بین المللی دارد.

رئیس مجلس در این راستا از همتای کروات خود برای سفر رسمی به کشورمان دعوت به عمل آورد.
در ادامه این دیدار همچنین شمسو تانکوویچ سرئی گروه دوستی پارلمانی کرواسی-ایران که به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات کشورمان در جمهوری اسلامی بسر می‌برد، روابط کشورش با ایران را خوب و دارای روندی رو به رشد خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و بزرگ در منطقه خاورمیانه است و مردم و مجلس کرواسی احترام خاصی را برای مردم ایران و مسئولین این کشور قائل هستند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت مجالس دو کشور از گسترش هر چه بیشتر مناسبات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یاد آور شد که سطح مبادلات اقتصادی و تجاری و فرهنگی دو کشور باید در سایه حمایت پارلمانی کرواسی و ایران هر چه بیشتر افرایش یاد.

تاکنوویچ همچنین گفت: گروه های دوستی پارلمانی دو کشور از فعالیت مناسبی برخوردارند که باید در جهت تقویت پایه‌های دوستی ارتباط دو کشور هر چه بیشتر افزایش یابد.
رئیس گروه درستی پارلمانی کرواسی - ایران در پایان خواستار حمایت هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری‌ها در زمینه تبادل انرژی و در توسعه صنایع شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =