۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۶

نخستین تبلیغاتی که برای احمدی‌نژاد شکل گرفته بود، با اعتراض ستاد مردمی وی، از چهره شهرها پاک می‌شود.

نسرین وزیری : «محمود مردمی‌نژاد» نخستین تبلیغاتی بود که برای نامزدی دوباره محمود احمدی‌نژاد در خیابان‌های پایتخت دیده شد.

 تبلیغی با تصویر چند زن و مرد در سنین و پوشش‌های مختلف. «روز 22 خرداد به آینده روشن رأی می‌دهیم» و «22 خرداد به روز حذف فاصله‌ها رأی می‌دهیم»؛ عنوان دو شعاری است که از سوی «حامیان دکتر محمود مردمی‌نژاد» عنوان شده بود. این تبلیغات زودتر از دیگر اقلام انتخاباتی بر در و دیوارهای شهر چسبانده و زودتر از همه هم کنده شد. در فاصله 13 روزه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم و در شرایطی که 9 روز از الصاق بنرها و پوسترهایی با این عنوان می‌گذرد، یکی از اعضای ستاد مردمی احمدی‌نژاد اعلام کرد که این اقلام تبلیغاتی از سوی ستادهای احمدی‌نژاد نبوده است.

انتقاد آنها در شرایطی که حداکثر زمان تبلیغات 20 روز است، کمی دیرهنگام به نظر می‌رسد و ثمربخش بودن واکنش‌های مقامات مربوطه به اعتراض آنها نیز به همین نسبت، دور از دسترس! با این حال مسئولان ستاد مردمی احمدی‌نژاد مراتب اعتراض خود را به مسئولان وزارت کشور ارائه داده‌اند و استانداری تهران نیز مشغول جمع‌آوری این تبلیغات با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی است. ماجرا از آنجا آغاز شد که موضوع «جعلی بودن» برخی تبلیغات برای اعلام حمایت از نامزدی محمود احمدی‌نژاد بالا گرفت. موج تخریبی و بداخلاقی‌های سیاسی انتخاباتی علیه نامزدی که در حال حاضر رئیس‌جمهور کشور نیز هست، نخستین جرقه‌ها برای روشن شدن این موضوع بود. هشدار سه روز پیش مجتبی ثمره‌هاشمی رئیس ستاد مردمی احمدی‌نژاد را که گفته بود «ستادهایی که شاخص‌های انتخاباتی را رعایت نکنند از احمدی‌نژاد نیستند» در همین راستا می‌توان ارزیابی کرد. او یادآوری کرده بود مسئولیت فعالیت کانونهایی که به عنوان ستاد مردمی تبلیغات احمدی‌نژاد تشکیل شده باشند ولی این شاخص‌های مدون در این ستاد را رعایت نکنند، برعهده خودشان است و ربطی به ستاد مرکزی هماهنگی حمایتهای مردمی دکتر احمدی‌نژاد ندارند.

ثمره اشاراتی هم به پوسترهای ناموزون و غیرمنطبق با ارزش‌های مورد قبول ملت ایران، کرده و گفته بود: این تبلیغات نه تنها سازنده نیستند بلکه در مواردی تخریبی عمل می‌کنند. سه روز پس از اتمام حجت ثمره با منتشرکنندگان این نوع اقلام تبلیغاتی، علی نادری که یکی از اعضای ستاد مردمی احمدی‌نژاد است با تأکید بر اینکه پوسترهای «مردمی‌نژاد» هیچ ربطی به این ستاد ندارد به «خبر» گفت: به نظر می‌رسد که هدف از انتشار چنین تبلیغاتی، گمراه کردن افکار عمومی و ارائه آرایی با عنوان «محمود مردمی‌نژاد» در روز رأی‌گیری باشد. چنین آرایی مطمئناً در زمره آرای باطله و مخدوش به شمار خواهند رفت. وی با بیان اینکه این مسئله برنامه‌ریزی شده بوده است از شناسایی عوامل انتشار چنین تبلیغاتی خبر داد که خواستار پیگرد قانونی آنها شده است؛ از شکایت به وزارت کشور تا جمع‌آوری پوسترها. نادری با اینکه نمی‌دانست درخواست پیگرد قانونی برای برخورد با متخلفین در انتشار این پوسترها از سوی ثمره هاشمی ارائه شده است یا شخص دیگری، با اطمینان از اقدامات صورت گرفته لازم از سوی ستاد مردمی حامیان احمدی‌نژاد سخن گفت و افزود: پیش از این نیز در برخی شهرها اقلام تبلیغاتی‌ای خارج از شئون و عرف رایج، اصطلاحاً در حمایت از آقای احمدی‌نژاد منتشر شده بود که در هماهنگی با وزارت کشور خواستارجمع آوری آنها شدیم و این کار صورت گرفت. البته او تمایلی به انتشار نام این شهرها و اینکه مصداق تبلیغات خارج از عرف و شئون چیست، نداشت.

حسین طلا فرماندار تهران نیز با تأیید ارائه اعتراض ستاد حامیان مردمی احمدی‌نژاد به وزارت کشور نسبت به الصاق پوسترهای «مردمی‌نژاد»، در پاسخ به اینکه آیا عوامل انتشار این اقلام انتخاباتی را شناسایی کرده‌اید یا نه؟ به «خبر» گفت: متأسفانه گاهی طرفداران برخی کاندیداها در قالب و پوشش طرفداری از کاندیدای رقیب اقدام به سوء تبلیغ‌هایی می‌کنند. پس از آنکه ستاد آقای احمدی‌نژاد رسماً به ما اعلام کرد که برخی موارد تبلیغی برای این کاندیدا از سوی ستادش نبوده است ما از دستگاههای ذیربط خواستار شناسایی و برخورد با عوامل ان شدیم. البته به گفته وی فعلاً بخشداری و شهرداری تهران با همکاری نیروی انتظامی مشغول جمع‌آوری این اقلام تبلیغاتی از سطح شهر است و برخورد با مراجع تولید‌کننده آن در مرحله بعد قرار دارد. طلا همچنین از ارائه 4 تا 5 نامه به مسئولان ستاد احمدی‌نژاد خبر داد که طی آن خواسته شده است تا اعضای این ستادها راساً نیز اقدام به جمع آوری اقلام تبلیغی‌ای کنند که از سوی این ستادها نبوده است و نسبت به آن اعتراض دارند.

 «مردمی‌نژاد» ابتکاری است
در حالی که با شکایت ستاد مردمی حامیان احمدی‌نژاد تبلیغات صورت گرفته با عنوان «محمود مردمی‌نژاد» در حال جمع آوری است، یکی از اعضای ستاد امتداد مهر که از دیگر ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، در مقام حمایت از شعار «مردمی‌نژاد» برآمد. علیرضا سائلی مسئول کمیته هماهنگی ستاد امتداد مهر با اعتقاد بر اینکه شعار «مردمی‌نژاد» یک شعار مردمی بوده آن را یک اقدام ابتکاری خواند و به «خبر» گفت: در حال حاضر نه تنها تمامی اقشار در ایران که تمامی مستضعفان جهان نیز احمدی‌نژاد را یک کاندیدای مردمی می‌دانند. چون او آنقدر خودش را به مردم نزدیک کرده که در جمع انها هضم شده است. از این رو می‌توان او را «مردمی‌نژاد» خواند. ستاد حامیان «محمود مردمی‌نژاد» هم جوابیه‌ای خطاب به سایت جهان‌نیوز که فعالیت‌های این ستاد و تبلیغات «مردمی‌نژاد» را جعلی خوانده بود، منتشر کرده است. وی بی‌آنکه اعلام کند که تبلیغات «مردمی‌نژاد» از سوی ستاد مهر بوده است یا نه، در ادامه حمایت‌های خود از این شعار، گفت: از آنجا که هر ایرانی می‌تواند برای احمدی‌نژاد تبلیغ کند، نمی‌توان گفت که تبلیغات مردمی برای رئیس‌جمهور، «جعلی» بوده است. سائلی تجمع حامیان احمدی‌نژاد در حاشیه میدان ولیعصر در عصر دیروز را براساس فراخوان ستاد مهر دانست که نیازی به کسب مجوز از سوی وزارت کشور نداشته و در راستای پرشور کردن فضای انتخابات بوده است.

وی در پاسخ به اینکه میان دو ستاد «مردمی حامیان احمدی‌نژاد» و «مهر» چه نسبتی برقرار است و آیا تشکیل این دو ستاد موازی‌کاری محسوب خواهد شد یا نه؟ ، گفت: برخی تفاوت سلیقه‌ها منجر به تشکیل این دو ستاد به شکل مجزا شده است اما این به منزله موازی‌کاری نیست. چون هر دو به سمت یک مقصد پیش می‌رویم و فرقی نمی‌کند که این راه را با قطار برویم یا هواپیما! طرفداران آقای احمدی نزاد آنقدر زیاد هستند که نمی‌توان همه آنها را تحت یک ستاد پوشش داد.

 هویت ستادهای جعلی
آنچنان که آمد، علیرغم هشدارهایی که تاکنون از سوی برخی اعضای ستاد حامیان مردمی احمدی‌نژاد مطرح شده است، تاکنون هیچ مستندی که نشان از هویت ستادهای جعلی این نامزد داشته باشد، ارائه نشده است. با این حال سایت‌های نزدیک به دولت، طی چند روز گذشته اقدام به انتشار اخباری در این خصوص کرده‌اند. انتشار همزمان مطلبی با عنوان "راه‏اندازی ستاد جعلی برای تخریب احمدی‏نژاد» در سایت‌هایی نظیر بولتن و رجانیوز را در همین راستا می‌توان ارزیابی کرد. آنها با اعتقاد بر اینکه «در روزهای گذشته با افزایش موج تخریبی و بداخلاقی‌های سیاسی انتخاباتی جهت تخریب محمود احمدی‌نژاد برآمده است»، به نقل از حسین طلا فرماندار تهران نوشته‌اند: درحال مستندسازی از این روند هستیم و به زودی در این زمینه اقدام خواهیم کرد. البته در روزهای اخیر شاهد انواع تخریب در تبلیغات انتخاباتی هستیم. چه هتاکی‌های شفاهی که علیه برخی کاندیداها مطرح می‌شود و چه مخدوش کردن تبلیغات مکتوب نامزدها در سطح شهر.

 منبع توهین‌های شفاهی خود اشخاص هستند اما شناسایی عوامل مخدوش کردن تبلیغات کتبی به همین سادگی نیست. با این حال هر نامزدی رقبایش را متهم به چنین کاری می‌کند. در همین رابطه نادری عضو ستاد حامیان مردمی احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی که به دست‌نوشته‌هایی علیه احمدی‌نژاد در اماکن مجاز برای تبلیغات نامزدها اشاره داشت، گفت: این تخریب‌ها از سوی مخالفان رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد. وقتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی در شعارها و سخنرانی‌هایشان به احمدی‌نژاد هتاکی می‌کنند، بدیهی است که حامیانشان نیز دست به چنین تخریب‌هایی بزنند. ثمره هاشمی نیز پیش از این اعلام کرده بود که رنگ‌پاشی روی بعضی از تابلوها یا صفحات سفید محل تبلیغ کاندیدا که در سطح شهرها مشخص شده است، ولو اینکه جملات حمایتی از جناب آقای احمدی‌نژاد درج شده باشد، جنبه تخریبی دارد و هیچ ارتباطی به ستادهای مردمی حمایت از دکتر احمدی‌نژاد ندارد.

کد خبر 9595

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ;کیارش IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۰
    0 0
    موسوی و موج سبز پیروز انتخابات

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین