۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۰

محمود احمدی‌نژاد این روزها در کسوت رئیس‌جمهور و نامزد ریاست جمهوری دهم تلاش می‌کند تا از هر فرصتی استفاده کند.

 او دیروز در مصاحبه مطبوعاتی‌اش با اشاره به اینکه لایحه «از کجا آورده‌اید؟» را به مجلس می‌دهد تلاش کرد راهکاری عملی را برای مواجهه با مفاسد اقتصادی ارائه دهد. او در پاسخ به پرسش خبرنگاری از روزنامه‌های حامی او درباره ادعاهای برخی کاندیداها با انتقاد از تخریب‌ها و هجمه‌های بی‌امانی که توسط مخالفان دولت نهم صورت می‌گیرد،افزود: برخی از آنان جوری حرف می‌زنند که گویی یک کشور شسته و رفته و تمیز را تحویل ما داده‌اند. پرونده مدیریتی همه آنان روشن است البته من علاقه نداشتم این موضوع باز شود اما آنان جوری رفتار می‌کنند که ما مجبور خواهیم شد برای تنویر افکار عمومی این موضوع را تشریح کنیم.

این همه سیاه‌نمایی و نسبت دادن همه کاستی‌ها به دولت را از اخلاق انتخاباتی و روحیه ملت ایران به دور می‌دانیم و عملکرد دولت نهم معلوم و ثابت است و با تبلیغات نمی‌توان آن را تغییر داد. عملکرد دیگران نیز کاملاً روشن و معلوم است و با یک مقایسه ساده می‌توان خدمتگزاران واقعی را تشخیص داد.

احمدی‌نژاد با ابراز تأسف و نیز خوشحالی از چنین اظهارنظرهایی خاطرنشان کرد: متأسفیم از این بابت که چرا عده‌ای همه‌چیز را کنار می‌گذارند و این‌چنین اظهار نظر می‌کنند و خوشحالیم از این بابت که حرف‌های آنها جدی نیست و ابتدایی است و می‌توانیم به راحتی پاسخ دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتقادات و هجمه‌های شدیدی که علیه دولت انجام می‌شود، اظهار داشت: به فضل الهی در مناظره با نامزدهای انتخاباتی به بسیاری از این انتقادات و تخریب‌ها پاسخ خواهم گفت.

محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه کسانی که دولت را با هجمه‌های سنگین تخریب می‌کنند به اعتقاد من دو خطا مرتکب می‌شوند، افزود: طبق قانون انتخابات کسی حق ندارد نامزدهای انتخابات را تخریب کند و تخریب جرم است. درباره خطای دوم نیز، بسیاری از اتهاماتی که اینها به دولت نهم وارد می‌کنند بعداً نمی‌توانند آن را اثبات کنند.

وی با اشاره به سکوت دولت در برابر انتقادات اظهار داشت: در چهار سال گذشته به‌ویژه در طول سه ماه که حجم انتقادات و تخریب‌ها علیه دولت افزایش شدیدی داشته است، برای اینکه نمی‌خواستم به فضای آلوده‌ای که ایجاد شده بود وارد شوم سکوت را به نفع کشور می‌دانستم. اگر ما به این فضا وارد می‌شدیم به‌طور یقین روند خدمتگزاری به مردم با مشکل مواجه می‌شد.

وی گفت: البته ما پاسخ‌های بسیار روشن و متقنی برای این تخریب‌ها و انتقادات داریم که انشاءالله در مناظره با نامزدها بسیاری از آنان را تشریح خواهم کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره این‌که «اگر در این دوره از انتخابات به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب نشدید چه شغلی را برای خود پیش‌بینی کرده‌اید، همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر فرصت تبلیغات برای کاندیداهاست، توجیه شما در استفاده از امکانات و عناوین دولتی چیست؟» گفت: درست است که بنده نامزد انتخابات هستم ولی تا ‌١٢ مرداد رئیس‌جمهور رسمی ایران هستم و کارهایم را انجام می‌دهم، فعالیت‌های دولت هم جاری است. وقتی دوره تبلیغات شروع می‌شود معنایش این نیست که کارهای دولت نباید ادامه پیدا کند. این نشست را هم خود بنده قول داده بودم، خبرنگاران درخواست کرده بودند و انجام شد و اگر هم خود من این نشست را برگزار می‌کردم، اشکالی نداشت؛ چرا که تمام کاندیداها از همین شرایط دارند استفاده می‌کنند و هیچ‌کدام یک ریال از جیب‌شان نمی‌گذارند و هرکجا که هستند، محل کارشان، نشست‌هایشان متعلق به دولت و ملت است.

وی همچنین درباره آینده خود در صورت انتخاب نشدن به خبرنگار پرسش‌کننده گفت: شما چه شغلی را پیشنهاد می‌کنید؟ خبرنگار گفت: روزنامه‌نگاری.

رئیس‌جمهور در پاسخ گفت: روزنامه‌نگاری کاری سخت است. من معلم هستم و الان هم آن را حفظ کرده‌ام و حقوق خود را از آنجا می‌گیرم. روزنامه‌نگاری سخت است. من درون دل‌های شما را می‌دانم، بسیاری از مطالبی که تیتر می‌شود با نظر روزنامه‌نگاران مخالف است و این هم از خاصیت اندیشه لیبرال است که بخش‌هایی از کشور را در بر گرفته است، ولی در ایران، آدم هرجا که باشد افتخار است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان درباره نمونه‌ای از تلخ و شیرین‌های دولت نهم و برخی موانع و فشارهایی که از بیرون بر دولت وارد آمده است، گفت: در این‌باره حتماً با مردم قبل از انتخابات یا به شکل زنده یا در فیلمی که پخش می‌شود گفت‌وگو می‌کنم. یک دولت بر سر کار می‌آید، چه باید بکنیم و دیگران چه باید بکنند؟ ما وارد بسیاری از دام‌ها نشدیم، ولی فشارهای زیادی را تحمل کردیم؛ مثلاً در موضوع هسته‌ای فشاری که در داخل برای به سازش کشاندن بر دولت وارد کردند، کمتر از فشاری که از بیرون وارد می‌شد، نبود. در همان حال عده‌ای موضوع گوجه‌فرنگی را مطرح می‌کردند، در حالی که در زمانی که سرما زود می‌رسد، در مناطق معتدل ما زمین‌ها متوقف می‌شود و در مناطق گرمسیری هنوز گوجه‌فرنگی به بازار نیامده، این مسئله را همیشه داشتیم، ولی دائم تیتر زدند که وضع اقتصاد خراب و بحرانی است، در زمانی که آن‌ها می‌خواستند بگویند ما منزوی هستیم، تیتر می‌زدند «دولت ایران منزوی شد، شکست خورد، هزینه‌ها زیاد شد» واقعاً این فشارها علنی شد و فشاری که زیر این پوست وارد می‌کردند، در طرفی عده‌ای طرح سازش را تئوریزه کرده و آورده بودند، مفصل صحبت کردند و بنده هم مخالفت کردم. مستقیماً به خود من توهین کردند، آنها می‌گفتند بن‌بست است، خطر است، جنگ می‌شود و کشور در خطر است، من استدلال می‌کردم کشور در خطر نیست و جنگ و هزینه‌ سنگینی هم در کار نیست، اگر هزینه سنگینی هم در کار باشد، باید این هزینه را بپردازیم برای جلوگیری از هزینه‌های بزرگ‌تر، ‌٤٥ دقیقه یکی، دو نفر به من توهین کردند و من لبخند می‌زدم، من به آن‌ها گفتم هر چقدر توهین کنید تحلیل شما را که از موضع محافظه‌کاری و نشناختن محیط بین‌المللی و اعتلای ملت ایران است، نخواهم پذیرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
    0 0
    بابا عجب ...
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
    0 0
    چگونه است که پیشرفت های کهکشانی در عرصه نیروی هسته ای و راهیابی به فضا و غیره را همه و همه را دولت نهم کسب کرده و دولتهای دیگر هیچ نقشی ندارند بلکه همانند ترمز عمل می کردند ولی خرابکاریهای روابط خارجی کاهش منزلت ایرانیان و اوضاع بد اقتصادی کار دولتهای قبل بود ؟ انصاف در همه زمینه واجب است
  • بی نام GB ۰۹:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
    0 0
    خروج متخصصان از کشور کمتر شده ؟
  • زهرا IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
    0 0
    در جواب بي نام مي خوام بگم كه شما بي انصاف هستيد.منزلت ايرانيان كاهش پيدا كرده؟اگه در مقابل فشار غرب تسليم ميشديم منزلتمان بالا ميرفت؟آره.سياست امسال شما تسليمه.كوتاه آمدن در مقابل دشمنان.... متاسفام براي امسال شما....
  • محمد IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۴
    0 0
    به هر حال خسته نباشي مرد. دارم به اين فكر ميكنم كه واقعاً اگر هر كس ديگري هم جاي شما بود ما الان جلوتر بوديم؟ ايرانيان همگي بايد تغيير كند. ايران هميشه با صلابت و پابرجاست.
  • ناصر IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۰
    0 0
    انصافا در کجای دنیا چنین خادم زحمت کشی مثل احمدی نژاد پیدا میشود