علی رغم اینکه مسئولان وزارت مسکن امسال را سال جدی شدن صنعتی‌سازی ساختمان اعلام کرده‌اند اما هنوز صنعتی‌سازی در حاشیه قرار دارد.

علی رغم اینکه مسئولان وزارت مسکن امسال را سال جدی شدن صنعتی‌سازی ساختمان اعلام کرده‌اند اما هنوز صنعتی‌سازی در حاشیه قرار دارد و در روزهای اخیر تنها در حال گذران است و ظاهراً منابع مالی یکی از دغدغه‌های این پروژه برمی‌گردد.

به طوری که مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران اعلام کرده است: برای اجرای حدود 45 تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت کارخانه‌های تولید مصالح نوین ساختمانی به منظور صنعتی‌سازی مسکن به 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

به گزارش خبر، حسن قلعه‌نویی مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران اظهار کرد: در شرایط کنونی برای عملیاتی شدن حدود 45 تفاهم‌نامه تنظیم شده برای احداث کارخانه‌های تولید مصالح نوین ساختمانی به منظور صنعتی‌سازی مسکن بالغ بر600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران (مپسا) عنوان کرد: به منظور تأمین سرمایه مورد نیازصنعتی‌سازی مسکن در کشور مقرر است 70 درصد نیازمذکور از طریق تسهیلات بانکی شود و از 30 درصد مابقی نیز به طور متوسط، سهم سازمان گسترش 40 درصد و سهم بخش خصوصی بالغ بر60 درصد است.

وی با اشاره به نیاز کشور به تولید سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکونی و ضرورت افزایش استحکام و سرعت در ساخت و سازها در کشور، اظهارداشت: صنعتی‌سازی مسکن می‌تواند بخش قابل توجهی از این خواسته‌ها را محقق کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =