سمیه فتحی: نیمبند افتتاح شدن تعدادی از پروژههای وزارت راه و ترابری این روزها مورد انتقاد برخی رسانهها واقع شده است. [تداوم افتتاح پروژه ناقص در وزارت راه؛ این بار آزاد راه تهران - پردیس] در این میان آنچه جالب است افتتاح همین پروژههای نیمه تمام است که حتی دو روز نیز از زمان بهره برداری نگذشته عنوان میشود پروژه مذکور به علت برخی مسائل مسدود شده و قابل تردد نیست. نه آن راه دیزین به چالوس بود که چند روز پس از افتتاح به علت ایمن نبودن بسته شد. وزارت راه نیز اعلام کرد این راه تنها جنبه گردشگری دارد و برای مواقع خاص طراحی شده است. ظاهراً مسئله به اینجا ختم نشده است.
آزادراه تهران -پردیس که در هفته گذشته با حضور وزیر راه و ترابری که حاشیههای خاص خود را داشت افتتاح شد و ظاهراً دو روز پیش به علت غیرایمن بودن توسط وزارت راه مسدود شد اما ظاهراً روز گذشته وزارت راه این باند یک طرفه را باز کرده است.[آزاد راه تهران - پردیس 24ساعت پس از افتتاح توسط وزیرراه بسته شد]
هنوز مشخص نیست چرا این جاده با همه تبلیغاتی که در به سرانجام رسیدن آن سروصدا به پا شد یک روز مسدود شد و به فاصله یک روز قابل تردد است.
هرچند در روز پیش رئیس پلیس راه استان تهران به مهر اعلام کرد: آزادراه تهران ـ پردیس که چند روز گذشته توسط وزیر راه افتتاح شده بود در حال حاضر مسدود است و تردد از این اتوبان صورت نمیگیرد و اداره راه استان تهران 24 ساعت پس از افتتاح این محور به علت غیر ایمن بودن آزادراه مجبور به مسدود کردن آن شد. این در حالی است که احمد صدیقی مدیرکل راه وترابری استان تهران با اعلام اینکه آزادراه تهران -پردیس مسدود نیست، به خبرگفت: این جاده باز است و در حال حاضر تردد انجام میگیرد. اما باید بگویم ما این جاده را برای آماده کردن بهرهبرداری تحویل نگرفتهایم.
وی افزود: تحویل گرفتن ما که بهره بردار هستیم در روند عبور از این جاده تأثیر ندارد. جاده مذکور علائم ایمنی و خط کشیهای لازم را دارد و تصور میکنم مشکلی در این زمینه ندارد. گفتههای مدیرکل راه وترابری استان تهران در حالی است که یک منبع آگاه به روزنامه خبر گفت: اداره راه وترابری استان تهران وقتی این جاده را تحویل نگرفته است به طور طبیعی برای بهرهبرداری آماده نیست این مسئله سبب شده این جاده با مشکلاتی مواجه شود و به زعم مدیران نیز غیرقابل بهرهبرداری است چراکه تونلهای این باند هنوز آماده تردد نیستند.
محمد رضا برزگر مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در این باره به خبر گفت: عملیات ساخت با بهرهبرداری دو مقوله جداگانه است. شرکت ساخت وظایف خود را انجام داده است و باند شمالی آزادراه تهران-پردیس را برای بهرهبرداری به اداره راه وترابری استان تهران تحویل دادهایم.
وی افزود: باید از آقای صدیقی مدیرکل راه وترابری استان تهران بپرسید که چرا این آزادراه آماده بهره برداری نیست. برای من نیز جای تعجب دارد و خودم نیز از ایشان سؤال خواهم کرد. معاون وزیر راه وترابری خاطرنشان کرد: شاید با توجه به اینکه این جاده یکطرفه است از سمت پردیس به تهران قابل تردد است. مسئولان امر در حال آمادهسازی برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) هستند. به هرحال ما در زمینه عملیات ساخت، آماده این آزادراه را تحویل دادهایم و بهرهبرداری از حیطه شرکت ساخت خارج است، باید دیگر مسئولان پاسخ دهند.
نظر شما