۰ نفر
۷ مهر ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۸

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس در اولین سخنرانی‌اش در کنفرانس سالانه‌ی این حزب مشارکت دولت بلر در جنگ عراق را اشتباه خواند.

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس در اولین سخنرانی‌اش در کنفرانس سالانه‌ی این حزب مشارکت دولت بلر در جنگ عراق را اشتباه خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ اد میلیبند، اولین رهبر یهودی حزب کارگر انگلیس در سخنرانی سالانه‌ این حزب در شهر منچستر اذعان کرد که مشارکت دولت انگلیس به ریاست تونی بلر، نخست وزیر اسبق این کشور در جنگ عراق اشتباه بوده زیرا این جنگ موجب ایجاد شکاف در حزب کارگر و انگلیس شد.

وی گفت: عده‌ زیادی معتقد بودند که جهان با یک تهدید حقیقی روبرو شده اما من معتقدم ما با مشارکت در این جنگ اشتباه کردیم و باید صادق باشیم.

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس در ادامه اظهار داشت: مشارکت ما در این جنگ اشتباه بود زیرا جنگ پناهگاه آخر نیست و ما ائتلاف‌های لازم را ایجاد نکردیم و قدرت سازمان ملل را از بین بردیم.

وی در ادامه از ائتلاف کشورش با آمریکا دفاع نموده و افزود: این مساله برای ما بسیار مهم است، اما باید همواره یادآور شویم که ارزش‌های ما باید شکل دهنده‌ی اساس ائتلاف‌هایمان و یا هر گونه تصمیم‌گیری نظامی‌مان باشد.

میلیبند درباره‌ وضعیت خاورمیانه نیز تاکید کرد: حل و فصل بحران های این منطقه بدون تصمیم‌گیری بین‌المللی و حمایت از آن در صورت نیاز و حتی در صورت لازم اعمال فشارها برای تحقق آن ممکن نیست.

اد میلیبند همچنین از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر از سرگیری ساخت و ساز‌ها در کرانه باختری انتقاد کرد و عنوان داشت: اسراییل باید در اقداماتش حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری مستقل را پذیرفته و به رسمیت بشناسد و به همین دلیل حمله به ناوگان حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه اشتباه بود و محاصره‌ی غزه باید لغو شود.

وی گفت: ما نباید از هیچ تلاشی برای تحقق این امر فروگذار کنیم.

اولین رهبر یهودی حزب کارگر انگلیس هم چنین با اشاره به فرار والدینش از دست نازی‌ها در سال 1940 تاکید کرد: شرافت آنها به من اهمیت ایستادگی در برابر ضعف و ناامیدی را آموخت.

وی با توضیح در خصوص فرار پدرش از دست نازی‌ها و ترک بلژیک گفت آنها تصمیم بسیار سختی را اتخاذ کردند. مادرم در آن طرف دیگر اروپا در سن پنج سالگی شاهد حضور ارتش هیتلر در لهستان بود. در تمام طول جنگ در حال فرار بود. عشق من به انگلیس از همین داستان نشات می‌گیرد. دو جوان که در تاریک‌ترین لحظات زندگی‌شان گریختند و در انگلیس نوری از آزادی و پناه یافتند. آنها بدون هیچ چیزی وارد این کشور شدند و همه چیز به دست آوردند.

 

کد خبر 96288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =