ایلنا نوشت:

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی هتل‌داران و مراکز اقامتی استان یزد گفت: در ایران به جز بحران اقتصاد جهانی، بحث‌های پس از انتخابات هم تاثیرات رکود جهانی در صنعت گردشگری را تشدید کرد به‌طوری که برخلاف نظر برخی از مسئولان می‌توانم بگویم از سال گذشته تاکنون میزان مسافران یک سوم شده‌است.

محمدحسین محتاج‌الله درباره تاثیر رکود اقتصادی بر صنعت گردشگری ایران با توجه به اینکه از طرفی سازمان جهانی جهانگردی اعلام کرده‌اند که رکود اقتصادی سبب کاهش گردشگر در دنیا شده است و از طرف دیگر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران اذعان داشته که صنعت گردشگری در ایران در یک سال گذشته 5/3 درصد رشد داشته است، گفت: با توجه به وضعیت آمد و شد مسافر در هتل‌های استان یزد و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی و ارتباط مستقیم با توریست‌ها و آمارهای آژانس‌های هواپیمایی تحت پوشش ما و به طور کلی با توجه به آمارهایی که حداقل مربوط به حوزه ما می‌شود، می‌توانم بگویم از سال گذشته تاکنون میزان مسافران یک سوم شده‌است.

او با اشاره به اینکه در ایران به جز بحران اقتصاد جهانی، بحث‌های پس از انتخابات هم تاثیرات رکود جهانی در صنعت گردشگری را تشدید کرد، گفت: یعنی این بحران اقتصادی ورود گردشگر را قبل از انتخابات کاهش داده بود اما بعد از انتخابات، این کاهش تشدید و از پیش محسوس‌تر شد.

مدیریت هتل‌های زنجیره‌ای مهر افزود: این در حالی‌است که در همین رکود اقتصادی که ما می‌گوییم توریست کم شده‌است، برخی از کشورها توانستند بازار خود را حفظ کنند، حتی برخی توانستند این بازار را افزایش دهند.

او گفت: درست است که به علت رکود اقتصادی توریست و گردشگر کم شده است اما برخی از کشورها که هنر جذب توریست را داشتند، در این مدت توانستند با تبلیغات مناسب و معرفی به جای جذابیت‌هایشان، توریست خود را حفظ کنند.

او با تاکید بر اینکه اگر ما هم در کشور بتوانیم جاذبه‌ها و زیبایی‌ها و بناهای تاریخی را به خوبی معرفی کنیم می‌توانیم گردشگران را به ایران بازگردانیم، گفت: برای مثال در یزد 740 هکتار بافت تاریخی که مقدار کمی نیست و دراین 740 هکتار بافت تاریخی یزد حیات در جریان است یعنی مردم در آن زندگی می‌کنند و این خود یک جذابیت است برای توریست‌ها اما هنوز در خود ایران هم خیلی‌ها یزد را نمی‌شناسند، چه رسد به جهان گردان خارج از کشور.

او در پایان به دولت ایران پیشنهاد داد که همانطور که در حال هزینه کردن در بخش‌های مختلف هستند، یک بخش از بودجه خود را هم به معرفی ایران در شبکه‌های بین‌المللی مثل بی‌بی‌سی، یورونیوز و شبکه‌های خاصی که برای گردشگران وجود دارد، اختصاص دهند، تا به این ترتیب حداقل بتوان گروهی را که از حضور در ایران نمی‌ترسند و تنها به علت نشناختن است که به ایران سفر نمی‌کنند را جذب کرد.

کد خبر 96696

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین