قایق 18.3متری Tang که از انرژی خورشیدی و باد در کنار ژنراتورهای دیزلی و باتری‌های یون لیتیوم برای حرکت استفاده خواهد کرد، این قابلیت را دارد که با انرژی الکتریکی در ولتاژهای متفاوت شارژ شود.

محبوبه عمیدی: همکاری شرکت اینترنشنال‌باتری که طراح و سازنده باتری‌های یون لیتیوم با قابلیت شارژ مجدد در ابعاد بزرگ و سیستم‌های ذخیره انرژی است با EMP، «رانش دریایی الکتریکی» به تولید بزرگ‌ترین قایق ترکیبی-الکتریکی دنیا منجر شده که می‌تواند با استفاده از انرژی‌های پاک و حتی زمانی که باد نمی‌وزد به حرکت ادامه دهد.

به گزارش سی.نت، این قایق 18.3 متری که توسط Tag Yachts ساخته شده، علاوه بر انرژی خورشیدی و باد می‌تواند از دو موتور 18 کیلوواتی مجهز به آهنربای دائمی برای حرکت استفاده کند. نیروی مورد نیاز این موتورها توسط یک مجموعه باتری یون ‌لیتیوم 144 ولتی تأمین خواهد شد. این باتری‌ها توسط حرکت توربین‌های کوچک بادی زمانی که بادبان‌ها برافراشته‌اند، شارژ خواهند شد.

قایق ترکیبی

این قایق که Tang نام دارد علاوه بر این به دو ژنراتور دیزلی 22 کیلوواتی مجهز است که می‌توانند زمانی که باد به اندازه کافی نمی‌وزد مورد استفاده قرار بگیرند. برای مجموعه باتری‌ها امکان اتصال به منابع گوناگون انرژی الکتریکی با ولتاژهای گوناگون نیز در نظر گرفته‌شده که در صورت لزوم می‌توانند در مناطق ساحلی شارژ شوند. به گفته سازندگان قایق این قابلیت برای سفرهای بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

به گفته اینترنشنال‌باتری، مجموعه این باتری‌ها نه‌تنها می‌تواند نیروی حرکتی مورد نیاز این قایق بادبانی عظیم را تأمین کند بلکه برای تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز لامپ‌های روشنایی ال.ای.دی، یک دستگاه تلویزیون 37 اینچی، 2 دستگاه یخچال‌فریزر، یک ماشین ظرف‌شویی، یک دستگاه میکرووفر، یک دستگاه تهویه هوا و دیگر لوازم الکتریکی که داخل کابین تعبیه شده‌اند، استفاده خواهد شد.

این قایق سریع‌السیر برای کاهش وزن بدنه از فیبر کربن ساخته شده و در حال حاضر در تأسیسات شرکت Tag در خلیج سنت‌فرانسیس، آفریقای جنوبی مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد. این قایق بهار آینده در نمایشگاه بینالمللی قایق در میامی به نمایش در خواهد آمد.

البته احتمالا در این نمایشگاه توانایی‌های شرکت اینترنشنال‌باتری بیشتر از یک نمونه دیگر از قایق‌های بادبانی تندرو مورد توجه قرار خواهد گرفت. این شرکت به تازگی بودجه 35میلیون دلاری برای طراحی و تولید انواع تازه‌ای از باتری‌های بزرگ یون لیتیوم در نظر گرفته که باتری استفاده‌شده در این قایق یکی از پیشرفته‌ترین آنها است. اینترنشنال باتری امیدوارست با تولید این باتری‌ها و به نمایش گذاشتن توان آنها بتواند با شرکت‌های قدرتمندی مانند EnerDel و A123 Systems که سازنده محصولات مشابهی هستند، رقابت کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =