منابع خبری اروپایی می گویند لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل سعی می کند از محبوبیت خود در میان مردم برای رای جمع کردن برای روسف استفاده کند.

فرانس24، در گزارشی آورده است داسیلوا از روسف حمایت کرده و این حمایت موجب شده تا اگر مردم برزیل  با کارت شناسایی ساده در انتخابات شرکت کنند همه چیز به نفع روسف تمام شود.

لولا داسیلوا رئیس جمهوری کنونی برزیل نمی تواند برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند اما هیچ قانونی او را از رئیس جمهور کردن کسی که به او نزدیک است محروم نمی کند.  سوای از حمایت های بی دریغ رئیس جمهور کنونی روسف شانس دیگری برای پیروزی دارد و اینکه قانون انتخابات عوض شده و مردم لازم نیست برای رای دادن حتما کارت انتخابات یا اوراق هویتی رسمی داشته باشند.

از آنجا که عمده مردم برزیل را فقرا تشکیل می دهند که صرفا یک کارت شناسایی ساده دارند قانون جدید به همه آنها اجازه می دهد که درانتخابات به راحتی شرکت کنند و فقرا همگی طرفدار داسیلوا هستند و به حرف او که گفته هرکه طرفدار من است به روسف رای دهد گوش خواهند داد.

از این رو داسیلوا از همه محبوبیت خود در میان مردم این کشر کمک گرفته تا آنها را متقاعد کند به دیلما روسف رای دهند.

این اقدام داسیلوا سبب شده تا رسانه ها پیشبینی کنند روسف بدون شک مشعل را از لولا داسیلوا تحویل خواهد گرفت.

مردم برزیل روز یکشنبه به پای صندوق های رای می روند و گفته می شود پیروز نهایی این انتخابات روسف است که در واقع پیروزی او مساوی پیروزی خود داسیلواست. حتی این احتمال وجود دارد که وی در همان دور اول انتخابات به پیروزی برسد.به این ترتیب ، امروز برزیل صفحه لولا را ورق خواهد زد.

بدین ترتیب محبوبیت 80 درصدی لولا قرار است به نفع دیلما روسف تمام شود که در حال حاضر در نظرسنجی ها بیش از پنجاه درصد آرا را به خود جلب کرده است.

در صورتیکه روسف در انتخابات برزیل پیروز شود به این معنی است که لولا داسیلوا برای سومین دوره پیاپی در این کشور پیروز شده چرا که وی به شدت به داسیلوا نزدیک است.

چنین تکنیکی شاید برای اولین بار در روسیه روی داد و آن زمانی بود که در یک اقدام بسیار قابل تامل نخست وزیر و رئیس جمهور جای خود را با یکدیگر عوض کردند و این امکان را فراهم کردندکه قدرت در میانشان دست به دست شود.

حالا برای دومین بار ممکن است در تاریخ سیاسی کشورها چنین اتفاقی بیفتد و یک رئیس جمهور در استفاده از محبوبیت خود برای به قدرت رساندن یک فرد بسیار نزدیک به خود موفق شود.

پیروزی روسف از وجه دیگری قطعی است و آن به این خاطر است که جدی ترین رقیب روسف خوزه سه را سوسیال دموکرات قرار دارد که  در حال حاضر در نظر سنجی ها 28 درصد آرا را به خود ا ختصاص داده است. دیگر رقیب بانوی آهین برزیل، مارینا سیلوا است.

وی تنها نامزدی است که جرأت کرد در آخرین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری به روسف حمله کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =