مقامات اندونزی روز چهارشنبه اعلام کردند بر اثر جاری شدن سیل در پاپوا در غرب این کشور دست کم هشتاد و شش نفر کشته، نود و یک نفر زخمی و چهل نفر ناپدید شدند.

واحد مرکزی خبر در این باره نوشت:

هماهنگ کننده دفتر تجسس و امدادرسانی اندونزی اعلام کرد بر اثر افتادن چندین اصله درخت در مناطق مختلف و مسدود شدن جاده ها در پی جاری شدن سیل، عملیات تجسس و امدادرسانی در برخی مناطق مختل شده است.

محمد عارفین افزود در حال حاضر عملیات امدادرسانی و تجسس به سختی در حال انجام است و امدادگران مجبورند بدون هیچگونه تجهیزاتی و تنها با دست خالی وارد مناطق سیل زده شوند.

وی تاکید کرد سیل خسارات سنگینی نیز به تأسیسات زیربنایی مناطق مختلف در شهر سورونگ در پاپوا وارد کرده و موجب تخریب شمار زیادی ساختمان و پل شده است.

این مقام اندونزیایی گفت به دلیل جاری شدن گل و لای نیز فرودگاه این منطقه تعطیل، یک پل و چندین خانه تخریب و به خطوط ارتباطی و برق رسانی نیز خسارت شدیدی وارد شده است.

وی گفت تاکنون یکصد خانوار نیز بر اثر سیل بی خانمان شدند و برخی کمک های اولیه به آنها ارائه شده است.

خبرگزاری شین هوا از جاکارتا گزارش داد ، رئیس مرکز بحران وزارت بهداشت اندونزی نیز اعلام کرد نود و یک نفر بر اثر حوادث مختلف مجروح شدند و به بیمارستانهای مجاور انتقال یافتند و بیش از چهارصد و شصت نفر نیز دچار جراحات سبک شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =