سعید ابراهیمی‌فر، مقایسه‌ای میان فیلم‌های انتخاباتی مهندس موسوی ، محمود احمدی‌نژاد و محسن رضایی انجام می‌دهد.

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، یکی از داغ‌ترین موضوعات فیلم‌های انتخاباتی است، فیلم‌هایی که از آغاز تولید خبرساز بوده‌اند و حالا پس از پخش مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند. سعید ابراهیمی‌فر، کارگردانی که در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری فیلم تبلیغاتی دکتر معین را ساخته بود، مقایسه‌ای میان فیلم‌های انتخاباتی مهندس موسوی ، محمود احمدی‌نژاد و محسن رضایی انجام می‌دهد.

این روزها فیلم‌های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری را می بینید؟
از میان فیلم‌های آقای احمدی‌نژاد، موسوی و رضایی فیلم‌های مهندس موسوی و محسن رضایی را دیده‌ام.

کیفیت این فیلم‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید. البته خودتان هم در ساخت فیلم‌های تبلیغاتی - انتخاباتی سابقه دارید و فیلم دکتر معین را در دور قبل انتخابات کارگردانی کرده بودید.
به اعتقاد من فیلم مهندس موسوی در حدی که از مجید مجیدی انتظار می‌رفت نبود اما فیلم محسن رضایی به عنوان یک فیلم مستند درباره این شخصیت‌ کار قابل قبولی بود.

از چه منظری فیلم‌هارا بررسی می‌کنید؟
فارغ از هرگونه توجه به محتوای فیلم‌ها فقط به لحاظ ساختاری این آثار را بررسی می‌کنم و معتقدم ساختاری که برای فیلم محسن رضایی انتخاب شده بود بسیار بهتر از فیلم مهندس موسوی بود.

شاید این تحلیل به خاطر آن است که عنوان کارگردان مهم نیست، فیلم مهندس موسوی بوده و انتظارات بالا رفته است.
البته وجود عنوان مجید مجیدی به عنوان کارگردان انتظار را از حاصل کار بالا می‌برد اما فارغ از اینها هم معتقدم ساختار فیلم مهندس موسوی مسنجم و قابل توجه نبود.

فکر می‌کنید به تاثیرگذاری فیلم محسن رضایی بوده است؟
نمی‌دانم یک فیلم مستند که بیشتر مربوط به یک شخصیت بوده بتواند برای رأی‌دهندگان قانع‌کننده باشد یا نه اما من از نگاه ساختاری آن را کاری درست‌تر از فیلم تبلیغاتی مهندس موسوی می‌دانم.

به لحاظ محتوایی...
قطعاً نمی‌توان در این زمینه مسئولیت را بر عهده کارگردان قرار داد، زیرا براساس تجربه‌ای که خودم در ساخت فیلم تبلیغاتی - انتخاباتی دارم، می‌دانم که این بخش از کار توسط ستاد کاندیدا مشخص می‌شود و کارگردان نقشی در این زمینه ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
    2 1
    همین مونده بود شما نظر بدی.