۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد که واشنگتن هم‌چنان در مورد موضوع تعقیب رهبر القاعده و معاون وی متعهد است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد که واشنگتن هم‌چنان در مورد موضوع تعقیب رهبر القاعده و معاون وی متعهد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آدمیرال مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در مصاحبه‌ای تصریح کرد که القاعده طی دو تا سه سال گذشته تضعیف شده است و پیش بینی‌ کرد که اسامه بن لادن، رهبر القاعده و ایمن الظواهری، معاون وی، در نهایت دستگیر و کشته خواهند شد.

مولن گفت:‌ مطمئنا این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که ما به دنبال بن لادن یا الظواهری باشیم و به دنبال آن آنها را بکشیم. ما به دنبال انجام هدف هستیم. در واقع معتقدیم که در نهایت روزی فرا خواهد رسید که بن لادن و الظواهری کشته خواهند شد.

به گزارش روزنامه پاک تریبیون، مولن در ادامه تصریح کرد که القاعده طی دو یا سه سال گذشته به طور چشم گیری تضعیف شده است، اما با این حال همچنان تهدید محسوب می‌شود.

وی افزود: ما می‌خواهیم فشارهایمان را علیه القاعده افزایش دهیم و مطمئنا به دنبال کشتن یا دستگیری رهبران ارشد القاعده هستیم.

این اظهارات مایک مولن در بحبوحه‌ی هشدارهای اخیر امنیتی در آمریکا و اروپا در مورد تهدیدات تروریستی در خاک اروپا اعلام شده است.

منتقدان معتقد هستند که ارتش آمریکا پیشتر بهترین فرصت‌ها را برای دستگیری بن لادن در اولین روزهای جنگ افغانستان از دست داد.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که محل اختفای بن لادن کجاست، اما در ماه اوت ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، اعلام کرد که بن لادن احتمالا در کوه‌های بین افغانستان و پاکستان پنهان شده است و دستگیری وی همچنان یک اقدام مهم به شمار می‌رود.

مولن همچنین در نامه‌ای به ژنرال اشفق پرویز کیانی، رئیس ارتش پاکستان، با وی در مورد کشته شدن و زخمی شدن چند سرباز پاکستان در 30 سپتامبر ابراز همدردی کرد.

مولن در این نامه خطاب به رئیس ارتش پاکستان گفت:‌ می‌خواهم همدردی عمیق خود را برای این حادثه تاسف بار و کشتن چند سرباز پاکستانی در 30 سپتامبر در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان اعلام کنم. مرگ سربازان ما در جنگ علیه تروریسم همیشه موضوعی تراژیک بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =