پس از حادثه تروریستی مهاباد، حادثه تروریستی سنندج، دومین اقدام کور طی یک ماه گذشته بود.

به گزارش خبرآنلاین، در این حادثه که ظهر روز پنجشنبه در میدان آزادی این شهر رخ داد، دو تروریست با اسلحه کلاشینکف اقدام به تیراندازی بی‌هدف به مردم و نیروهای انتظامی کردند. آنها کیوسک پلیس راهنمایی و رانندگی را به رگبار بستند که در نهایت 5 نفر شهید و 9 نفر زخمی شدند. البته تعداد شهدا یک روز پس از این اتفاق، به شش نفر افزایش یافت. از این میان 4 نفر مامور نیروی انتظامی و دو نفر عابر پیاده بوده‎اند.

یک منبع آگاه در گفت‏وگو با خبرگزاری‎ها گفته بود که مهاجمان از داخل یک پژو 405 GLX‌ شلیک میکرده‏اند که 20 گلوله به خودرو سمند پلیس شلیک کرده و بلافاصله متواری شده‏اند.

این خبر ابتدا از سوی سرهنگ کاظمی‏نژاد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان تایید شد و پس از آن، علی عبداللهی معاون وزیر کشور از تلاش دستگاههای امنیتی برای بررسی این حادثه خبر داد.

به گفته وی، اگر این حادثه پیگیری نشود و عوامل آن شناسایی نشوند، ممکن است شاهد وقوع جنایت‌های مشابه دیگری باشیم. این‌گونه مسائل نباید به صورت سربسته و محرمانه پیگیری شود، بلکه پس از شناسایی عوامل، آنها باید از طریق صدا و سیما به مردم شناسانده شوند. اگر این حمله به خاطر هفته نیروی انتظامی بوده این را بگویند، اگر هم عوامل پژاک، گروه‌های سلفی و وهابی این جنایت را رقم زدند، این‌ها باید ریشه‌یابی شود.

امین شعبانی نماینده سنندج نیز با بیان این‌که «هیچ فرد و گروهی مسوولیت این عملیات را به عهده نگرفته است» پیگیری قاطع این جنایت از سوی مسوولان امنیتی و انتظامی استان را خواستار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =