آنچه درباره انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات باید بدانید را می توانید در ادامه مرور کنید. این انتخابات در روزهای آینده برگزار می​شود

بر اساس ماده 10 قانون مطبوعات، اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات که از افراد مسلمان و صاحب صلاحیت علمی و اخلاقی لازم و مؤمن به انقلاب اسلامی می باشند، عبارتند از:

الف ـ یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه .

ب ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار وی.

ج ـ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس.

د ـ یکی از اساتید دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی.

ه ـ یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب آنان.

و ـ یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم.

ز ـ یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا. 

تبصره 4 ـ وزارت ارشاد اسلامی مسئول دعوت و برگزاری جلسه انتخابات موضوع بند(( ه )) این ماده است و مرجع تشخیص صلاحیت نامزدهای انتخابات مزبور بر اساس شرایط مندرج درصدر این ماده، هیئت سه نفری مرکب از افراد بندهای الف و ب و ج می باشند. 

شرایط انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات 

بر اساس ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه ماه قبل از اتمام دوره هیات نظارت بر مطبوعات، ضمن درج آگهی در نشریات  کثیرالانتشار، دعوتنامه‌ای به منظور اعلام نامزدی به مدیران به مدیران مسوول مطبوعات ارسال نموده و پس از تایید صلاحیت نامزدها توسط هیات موضوع تبصره (4) الحاقی ماده (10) قانون مطبوعات مصوب 1365 ، مجدداً از کلیه مدیران مسوول جهت برگزاری انتخابات دعوت می‌نماید. جلسه با حضور اکثریت مطلق مدیران مسوول رسمیت می‌یابد و اخذ رای با ورقه و به صورت مخفی خواهد بود و نماینده انتخابی می‌بایست اکثریت مطلق آرای حاضران را بدست آورد. 

تبصره1ـ چنانچه در مرحله اول اکثریت حاضر نشوند جلسه بعد پس از دو هفته تشکیل و با رای اکثریت حاضران نسبت به انتخاب نماینده مدیران مسوول اقدام می‌شود.

تبصره 2ـ هر مدیر مسوول حتی اگر مدیر مسوولی چند نشریه را بر عهده داشته باشد دارای یک رای خواهد بود.

تبصره 3ـ آن گروه از مدیران مسوولی که یکسال قبل از برگزاری انتخابات حداقل یک شماره از نشریه خود را منتشر کرده باشند و پروانه انتشار نشریه‌شان به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده 16 قانون مطبوعات توسط هیات نظارت بر مطبوعات ابطال نشده باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =