فارس نوشت:

روز اول بیست و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در حالی سپری شد که بیشتر حواشی پیرامون مراسم افتتاحیه جشنواره بود که با حضور جمع کثیری از مردم و هنرمندان برگزار شد.

روز جمعه مراسم افتتاحیه جشنواره در استادیوم فارس شهر همدان برگزار شد. بیش از پنج هزار نفر این مراسم را از نزدیک تماشا کردند.

چند حاشیه روز اول جشنواره به شرح زیر است:

- در مراسم افتتاحیه تقریبا تمام مسئولان سینمایی حضور داشتند که از جمله ‌آنها می‌توان به سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد، جواد شمقدری، سید‌احمد میرعلایی، مهدی مسعود شاهی، بهمن حبشی، بابک خانیان، پژمان لشکری‌پور، محسن علی اکبری، حمیدرضا دیبایی و جعفر گودرزی اشاره کرد.

- در مراسم افتتاحیه چهار نکوداشت برگزار شد که مرتضی احمدی و علیرضا خمسه برای نکوداشت خود روی صحنه رفتند و جواد شمقدری از خانواده مرحوم محمدباقر آشتیانی تقدیر کرد.

- همچنین در این مراسم قرار بود نکوداشت اکبر عبدی نیز برگزار شود که وی به دلیل بیماری حضور نداشت و احتمالا مراسم نکوداشت این هنرمند در مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

- برای بخش نکوداشت برگزار کنندگان مراسم چهار نماهنگ بسیار خوب طراحی کرده بودند که با استقبال حاضران در مراسم روبرو شد.

- علی‌رغم دکور بسیار زیبا و بزرگی که در روی صحنه نصب شده بود، اما نصب مانیتورها در مکان‌هایی نامناسب، عملا باعث شده بود بسیاری از مهمانان مراسم افتتاحیه از دیدن کلیپ‌های مراسم محروم بمانند.

- از جمله ابتکارات برگزار کنندگان مراسم می‌توان به نصب یک پروانه بسیار بزرگ به عنوان نماد جشنواره اشاره کرد که این پروانه در فواصل برگزاری مراسم باز و بسته می‌شد و شبیه به بال زدن پروانه بود.

- پیام مسعود احمدیان دبیر جشنواره جشنواره، توسط ترلان پروانه یکی از بازیگران نوجوان سینمای ایران و داور خردسال جشنواره قرائت شد.

- در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره فیلم کودک برای اولین بار از برترین‌های بخش فیلمنامه‌نویسی تقدیر شد که در این بخش سه دیپلم افتخار اهدا شد و فریدون دانشمند برای نگارش فیلم‌نامه «شیر آژ فنداک» پروانه زرین گرفت.

- جواد شمقدری معاون امور سینمایی که قصد داشت متنی را که از قبل آماده کرد بود در مراسم افتتاحیه قرائت کند با دیدن جمعیت بسیار زیاد و شور و شوق مردم همدان از این کار منصرف شد و خطاب به مردم همدان گفت: «استقبال پرشور شما یک پیام دارد برای همه چرا برخی می‌گویند سینمای ایران مرده است؟ کافی است این شور و شوق را ببینیم تا آن رسالت خود را پیدا خواهیم کرد.»

- اجرای مراسم افتتاحیه برعهده آزاده نامداری بود که وی در بخشی از اجرای خود مردم همدان را به اشتباه مردم خوب اصفهان نامید!

- مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک به صورت از طریق شبکه اینترنت و سایت جشنواره پخش شد.

- در هنگام مراسم نکوداشت مرتضی احمدی هنرمند پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر، تلویزیون، دوبله و رادیوی کشورمان مردم به شدت این هنرمند را تشویق کرده‌اند و به احترام او به پا خاستند.

- در تمام طول مدت برگزاری مراسم مسعود احمدیان دبیر پرتلاش جشنواره در گوشه‌ای ایستاده نظاره‌گر مراسم بود.

- بخش پایانی این مراسم به اجرای برنامه توسط داریوش فرضیایی (عمو پورنگ و امیرمحمد) اختصاص داشت که این اجرا شورو شوق خاصی را به حاضران در سالن بخشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =