ایلنا نوشت:

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال کشور با اشاره به آمار ولادت، ازدواج، طلاق و فوت در داخل و خارج از کشور تصریح کرد: در داخل کشور به ازای هر هزار نفر، هجده و نیم نفر متولد می شوند و در خارج از کشور به ازای هر هزار نفر 2 نفر متولد می شوند. آمار ازدواج در داخل کشور به ازای هر هزارنفر، دوازده و دو دهم است در صورتی که در خارج از کشور شش دهم است. طلاق در کشور به ازای هر هزار نفر یک و هفت دهم است و در خارج از کشور دو دهم است و همچنین در ارتباط با فوت در داخل کشور به ازای هر هزار نفر، پنج و چهار دهم و در خارج از کشور پنج دهم است.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال کشور گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور آمار ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال 1388 حدود پنج میلیون نفر بوده‌است.

محسن کرمی معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال کشور تصریح کرد: این سازمان همواره سعی دارد تا اسناد هویتی و سجلی ایرانیان مقیم خارج از کشور درایران ثبت شود. ما در مورد اسناد حقوقی و سجلی پاسخگوی سوالات ایرانیان مقیم خارج از کشورهستیم.

وی با اشاره به صدور آمار کارت ملی برای هموطنان خارج از کشور در سال 88 اظهار داشت: در کشور آمریکا تاکنون 8840 ، در آلمان 4707، در کانادا 2237 ،در انگلستان 2808 ، در امارات متحده 1853 ، در سوئد 1665 ، در فرانسه 831 ، در هلند 548 ، در اتریش 546 و در بلژیک 527 نفر کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند.

کرمی بیان کرد: تاکنون خدماتی را با همکاری شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در اختیار هموطنان ایرانی مقیم کشورهای دیگر قرار داده‌ایم و 2 کارشناس در شورای عالی در قسمت 2777- مرکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور- حضور دارند و به سوالات هموطنان مقیم خارج از کشور پاسخ می‌دهند. در3 ماه گذشته حدود 150 مورد درخواست از سوی هموطنان خارج از کشور داشتیم که به آنها پاسخ داده شده‌است .

کرمی با اشاره به تولد فرزند در خارج از کشور بیان کرد: ایرانیان مقیم کشورهای دیگر اگر صاحب فرزندی شدند می‌توانند با مراجعه به کنسولگری یا سفارتخانه‌های ما مشخصات نوزاد خود را اعلام، و با همراه‌داشتن شناسنامه پدر و مادر می‌توانند به اخذ شناسنامه فرزند خود اقدام کنند.

وی افزود: اگر ازدواجی خارج از کشور انجام شود، زوجین می توانند با مراجعه به سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها ازدواج خود را اعلام و آن را ثبت کنند. این مراجع به پایگاه اطلاعات جمعیتی ما که در ایران است منتقل می شود و در اسناد سجلی افراد ثبت می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =