رئیس سازمان لیگ معتقد است ایران برای فصل بعد لیگ قهرمانان حتما 4 سهمیه خواهد داشت.

عزیز محمدی درباره اخبار منتشره در رسانه ها درباره سقوط جایگاه لیگ ایران در میان لیگ های آسیایی به پله هفتم گفت:« من در این باره با علی کفاشیان حرف زدم. او خود یکی از اعضای شورای امتیازدهی به لیگ های آسیایی است. تا جایی که من می دانم در این نشست اخیر اعضا تنها بر سر شاخص های امتیازدهی به جمع بندی رسیده اند و هیچ بحثی درباره سطح امتیازات مطرح نشده است . نتیجه نهایی در این باره را در جلسه سوم آذر اعلام می کنند اما من با توجه به پیشرفت چشمگیری که لیگ مان در سال های گذشته در شاخص های حرفه ای داشته با قدرت به شما اطمینان می دهم که سهمیه ای از ایران کم نمی شود و به طور قطع لیگ ما برای فصل جدید هم 4 سهمیه املش را خواهد داشت. »

عزیز محمدی که اخیرا به همراه ذوب آهن راهی سفر عربستان شده بود درباره وضعیت این نماینده فوتبال کشورمان برای بازی فینال می گوید:« ذوب آهن در عربستان بی نظیر بود و بازی عالی خود عجز حریف را نمایان کرد. آنها خیلی سر تر از تیم عربستانی بازی کردند و با اقتدار هم موفق شدند رقیب را شکست دهند. من بازی تیم کره ای را با الشباب دیدم. تیم کره ای تیم بدی نبود اما خیلی سختی کشید تا بتواند از سد الشباب عبور کند. معتقدم اگر بچه های ما همین طور که در بازی های اخیر نشان دادند در بازی فینال هم ادامه دهند به سادگی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می شوند و افتخاری بزرگ را برای فوتبال ما بدست می آورند. »

او همچنین درباره اینکه چرا فدراسیون ایران درخواست میزبانی بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را مطرح نمی کرد گفت:« مشکل این بود که شاخص های شان خیلی سخت بود . مثلا باید تضمین می دادیم حتما 50 درصد ورزشگاه بازی فینال پر باشد. آن وقت اگر تیم هایی از عربستان و کره به فینال می آمدند ، ما چطور می توانستیم 50 درصد گنجایش ورزشگاه آزادی را پر کنیم. حتی دیدید که در این مدت فقط شرق آسیایی ها میزبانی را می گرفتند. با این وجود ما برای آینده یک تغییراتی در این مکانیسم ایجاد کردیم. اول اینکه گفته بودیم حتما باید میزبانی به غرب آسیا هم برسد و ایران میزبان باشد بعد از آن حتی پیشنهاد جدید ی را طرح کردیم که با اکثریت آرا تصویب شد. اینکه دو تیمی که به فینال می رسند میان شان قرعه کشی شود و یکی از این دو کشور میزبان بازی فینال باشند. این اتفاق دلیل هم داشت چون  بازی های که در کشور ثالث برگزار می شد هیچ طرفداری نداشت و این وضعیت برای خود کنفدراسیون هم دیگر قابل تحمل نبود»

اما این پیشنهاد ممکن است به ضرر یکی از تیم ها باشد. اینکه دیگر تساوی در بازی فینال اجرا نمی شود. مثلا اینکه نماینده ما به فینال برسد و ناچار باشد در کشوری عربی بازی کند . در پاسخ به این سئوال عزیزمحمدی می گوید:« تیمی که لیاقت داشته باشد و بخواهد قهرمان می شود مثلا همین ذوب آهن !»

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =