خانواده دوچرخه سوار فرانسوی به همراه دختران پنج و هشت ساله شان بعد از ۱۲ماه رکاب زدن به شیراز رسیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از توریسم‌آنلاین، وقتی از مانوئل پدر خانواده در مورد سفرشان می پرسم می گوید یک ماجراجویی فوق العاده بود.
سفر با دوچرخه به همراه فرزندانمان شگفت انگیز بود و شگفت انگیز تر زمانی بود که به ایران رسیدیم و هم اکنون از مهمان‌نوازی شیرازی ها لذت می بریم.
سلین مادر خانواده می‌گوید: ما کشورمان فرانسه را تقریبا یک سال پیش ترک کردیم و در طول این یک سال ۹ هزار کیلومتر را رکاب زدیم و کشورهای اروپای شمالی و شرقی و کشورهای حوزه‌ی بالکان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، که در مجموع چهارده کشور می‌شوند را پشت سر گذاشتیم و در پایان به مقصد آخر، ایران افسانه ای رسیدیم که همیشه در رویاهایمان سفر به سرزمین شما را می پروراندیم.
ما همیشه عاشق سفر بوده ایم و این بار ترجیح دادیم سفر بدون ماشین را تجربه کنیم تا هم به زمین و طبیعت احترام گذاشته باشیم، هم بیشترین ارتباط را با مردمان محلی برقرار کرده باشیم.
دوچرخه هایی که ما در این سفر از آنها استفاده می کنیم کاملا به امکانات تهیه غذا، تامین انرژی و امکانات اقامت در فصل های مختلف مجهز هستند.
هدف و انگیزه ما برای سفر این بود که به بچه هایمان مهربانی و سخاوت مردم کشورهای مختلف را نشان دهیم و به آنها بیاموزیم که آنچه رسانه ها منتشر می کنند با واقعیت موجود فرهنگ ها فرق دارد.
این دلیلی بود که ما دخترهایمان: السا پنج ساله و ژان ۸ساله را با خودمان همراه کردیم.
اواسط ماه ژوئن از مرز ارمنستان وارد ایران شدیم پس از گذشتن از تبریز، ارومیه، کردستان، کرمان، کاشان، اصفهان و یزد به شیراز رسیدیم.
در یک کلام می‌توانم بگویم در ایران سفری فوق العاده را تجربه کرده ایم و مهمان نوازی ایرانیان سختی های سفر را به ما آسان کرد.
سلین می‌گوید: پس از گذشتن از چهارده کشور هیچ گاه با این حجم از مهربانی و مهمان نوازی روبه رو نشده بودیم.
در ماه رمضان در وقت افطار در طول مسیر خانواده های ایرانی همیشه ما را به خانه های خودشان دعوت می کردند و این برای ما خیلی لذت بخش بود. در این مدت هیچگاه احساس بی‌امنی نکردیم و ایرانی ها فضایی پر از صمیمیت و امنیت برای ما ایجاد کردند. اما در مورد معماری و جاذبه های طبیعی ایران، تاریخ و فرهنگ غنی ایران نیز هر چه بگوییم کم گفته‌ایم.
حالا اینجا شیراز اقامتگاه سنتی سهراب، جایی است که باید دوچرخه ها را بسته بندی کنیم و آماده  پروازی شویم که ما را به خانه خواهد برد. مهربانی و مهمان نوازی وصف ناپذیر و لبخندهای تمام نشدنی شما ایرانی ها در طول این سفر، سوغاتی هایی خواهد بود که ما با خود خواهیم برد.

۲۵۶۲۸۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    2 0
    خدارو شکر تجربه خوبی داشتید
  • ابراهیم IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    2 1
    مهمان عزیزخیلی زیبا ودرست ازهموطنان ماتوصیف کردی وبدان که خداپشت وپناهت بودکه اقلش گیریکسری نیفتادی که کم کمش دوچرخه ات راهاپولی کنند