استاندار آذربایجان‌غربی در اولین سفر شهرستانی‌اش به چالدران رفت و بر تلاش همه دستگاه‌ها بر جبران عقب ماندگی‌های این شهر تاکیدکرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در اولین سفر شهرستانی‌اش در چالدران به شرایط خاص ارتباطی این شهر اشاره کرد و گفت: چالدران با استفاده از ابزارهایی نظیر قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال غرب – جنوب شرق و همچنین بازگشایی مرز با ترکیه از بن بست ارتباطی خارج خواهد شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به موقعیت جغرافیایی چالدران گفت: این شهرستان نظیر دیگر شهرهای آذربایجان غربی، دارای ۱۴۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است که از این ظرفیت برای توسعه آبادانی و افزایش درآمد مردم منطقه باید بهره برداری شود.

معتمدیان با اشاره به بازدید میدانی از موقعیت درنظرگرفته شده برای بازارچه مرزی چالدران بیان کرد: تلاش داریم با توافق با ترکیه و رفع مشکلات از ظرفیت مرز در جهت رونق اقتصاد منطقه استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم افزایش مراودات تجاری با ترکیه تصریح کرد: با سیاست و هدف گذاری دولت برای افزایش تراز تجاری با ترکیه نیازمند بازگشایی مرزهای جدید هستیم که امیدواریم مردم چالدران هم از این فرصت بهره مند شوند.

معتمدیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی چالدران اضافه کرد: با همراهی دولت و مجلس ، چالدران باید در مسیر شمال غرب – جنوب شرق قرار گیرد و عقب افتادگی های حوزه راه این منطقه جبران شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: توجه به مناطق کمتر برخوردار از برنامه های دولت سیزدهم است و مصمم هستیم محرومیت ها و شکاف های بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار را رفع کنیم.

وی با اشاره به اولین سفر شهرستانی به چالدران گفت: دستگاه های اجرایی با همه توان برای محرومیت زدایی از این شهرستان تلاش کنند .

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به هدفمند بودن سفرهای شهرستانی اضافه کرد: با وجود همه محدودیت ها تلاش می کنیم با حضور میدانی و بررسی اولویت ها و مطالبات، روند توسعه را در استان شتاب ببخشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت قابل توجه گردشگری در چالدران گفت: اجرای طرح های بوم گردی می تواند در رونق گردشگری تاریخی و طبیعی این منطقه مثمرثمر باشد.

48

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =