۲۲۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به شبکه اینترنت متصل‌اند

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ تنها ۱۶۰ روستای استان به شبکه اینترنت متصل بودند گفت: با اقدام‌ها و تلاش‌های انجام یافته در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ روستای استان از ارتباطات اینترنتی پایدار برخوردار هستند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری عصر روز شنبه در جریان سفر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به تکاب افزود: تکاب در بخش ارتباطات اینترنتی پایین‌تر از میزان متوسط استانی است و برای ارتقای اتصال روستاهای این شهرستان و روستاهای چالدران و شاهین دژ باید اقدامات ویژه‌ای صورت‌ بگیرد.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی اختصاص یافته اظهار داشت: سال گذشته ۶۰۰ کلاس درس در این استان افتتاح شد و هم اینک نیز آذربایجان‌غربی به هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیاز دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: میانگین استانی سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی ۳.۵۷ مترمربع است که در تکاب وضعیت مناسب وجود داشته اما در شاهیندژ این میزان کمتر از یک مترمربع است و عقب ماندگی‌های استان در امر احداث کلاس درس نیز باید رفع شود.

شهریاری در خصوص معدن طلای زرشوران تکاب نیز گفت: مجتمع طلای زرشوران در اقدامی غیرقانونی که موجب ورود سازمان بازرسی کل کشور نیز شده زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی قرار می‌گیرد که اکنون اعضای ۲ هیات مدیره شامل این شرکت و کارخانه زرشوران از این مجموعه حقوق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای در این کارخانه حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و افرادی هستند که حتی در سال یک بار نیز به معدن طلای زرشوران نمی آیند و در تهران هستند و حتی برخی در حوزه معدن و طلا نیز تخصص ندارند اما از این کارخانه حقوق دریافت می‌کنند که این مسائل باید رسیدگی و پیگیری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =