تصور این‌که با 89هزار یورو بتوان سوپراسپرتی تمام‌عیار را خریداری کرد، دور از ذهن است؛ اما نیسان با مدل جی.تی-آر که ازموتوری به حجم 530 اسب‌بخار بهره می‌برد، این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است.

فرید باعث: شرکت خودروسازی چندملیتی نیسان که دفتر آن در توکیوی ژاپن واقع شده، در روزگاران نه‌چندان دور خودروی داتسون را تولید می‌کرد؛ اما پس از مدتی مانند تویوتا و هوندای ژاپن که به ترتیب شرکت‌های لکسس و آکورا را در آمریکای شمالی تاسیس کردند، اقدام به تاسیس شرکت اینفینیتی کرد.

یکی از شاخص‌ترین محصولات اینفینیتی، سری اسکای‌لاین (SKYLINE) است که از طراحی اسپرت و جوان‌پسند بهره می‌برد و به موتورهای قوی و سریعی مجهز است. آخرین مدل آن، SKYLINE GTR با موتور 6سیلندر به حجم 3.8 لیتر و قدرت 480 اسب‌بخار می‌تواند به حداکثر سرعت 308 کیلومتر بر ساعت برسد.

از سال 1999 / 1378 که شرکت فرانسوی رنو به جمع مالکان نیسان پیوست (و در سال 2008 /1387 44% سهام را تصاحب کرد)، الگوی طراحی محصولات این شرکت نیز تغییر کرد؛ به‌طوری‌که امروز بهترین محصول نیسان در سال 2011 / 1390 مدل GT-R با قدرت 530 اسب‌بخار و گشتاور 612 نیوتن‌متر است که می‌تواند طی 5.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتربر ساعت و در 11.2 ثانیه به 240 کیلومتربرساعت برسد.

موتور جی.تی-آر از فلزات گران‌بها ساخته شده و استفاده از نسل چهارم توربوشارژر سوپر ایتون، قدرت بیشتری را در کنار مدیریت بهینه مصرف سوخت و کاهش چشم‌گیر میزان گازهای گلخانه‌ای تولیدشده فراهم کرده است.

طراحی حیرت‌آور بدنه و بخصوص حالت چراغ‌های جلو نشان از یک سوپراسپورت شهری دارد. استفاده از مواد کامپوزیتی برپایه کربن به همراه شبکه‌های زنبوری آلومینیومی در بدنه موجب ظرافت و استحکام جی.تی-آر شده است.

سیستم هوشمند تعلیق جی.تی-آر دارای کمک‌فنرهای پیستونی الکترونیکی است که با افزایش سرعت، ارتفاع خودرو را از سطح زمین کاهش می‌دهد. این موجب می‌شود تا حجم باد عبوری از زیر خودرو کاهش یابد و قدرت هدایت خودرو در سرعت‌های بالا افزایش یابد. هم‌چنین طراحی باله عقب و دریچه‌های عبور هوا در کنار اتاق، آیرودینامیک بهتری را برای بدنه ایجاد کرده است.

داخل خودرو از چرم دوخته شده که زیبایی خاصی به داشبورد داده است. روی کنسول داشبورد، نمایشگر ال‌سی‌دی 4.5 اینچی نصب شده که در کمتر خودروی دیگری می‌توان مشاهده کرد. این ال‌سی‌دی تمام اطلاعات خودرو را نمایش می‌دهد، از فشار و کارایی و وضعیت باد تایرها گرفته تا میزان فشار هوا بر سطح خودرو!

جی‌.تی-آر با موتور 6 سیلندر دست‌ساز خود تمامی ویژگی‌های یک سوپراسپرت بزرگ را دارد، اما مهم‌ترین مزیتش این است که همه اینها با قیمتی بسیارارزان‌تر از سوپراسپرت‌های بزرگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. قیمت این خودرو تنها 89هزار یورو است!
5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    38 3
    واااااااااااااااااای.روانی می کنه آدمو.خیلی خوب بود.
  • غمخور وطن IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    26 7
    کارت سوخت نداره به درد نمی خوره تاز ایران بیاد می شه 700 میلیون تومان که با این مقدار پول می شه یه تعمیرگاه مجاز سایپا زد. هاها فرض کن
  • بدون نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    10 15
    معنی ارزان قیمت رو هم فهمیدیم بالای 100 میلیون تومان یعنی ارزان
    • بدون نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
      18 2
      بهتره بگیم تنها(به همراه شورلت کوروت) سوپراسپرت ( نه اسپرت) زیر 100 هزار دلار ، بیشتر سوپراسپرت هایی نظیر فراری اف 430 کالیفرنیا 458 ایتالیا ، لامبورگینی گالاردو و مورسیه لگو ( اونتادور) ، آئودی ر8 ، انواع پورشه و سوپراسپرت های دست ساز و سفارشی از 250 هزار دلار به بالا شروع می شه ( با رنج همین مقدار اسب بخار قدرت تقریبا) ، و این برای یک سوپراسپرت قیمت بسیار فوق العاده ای است ( می توانید به برنمه تاپ گیر Top Gear مراجعه کنید که در زمینه تست انواع اتومبیل ها کار میکند)
  • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    23 5
    چه شود با موتور پیکان خودمان
  • kamran Drift king IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    29 4
    اگه بشه موتور پيكان رو روش سوار كردو مثلآ اسمش رو گذاشت GTR.RD عالي ميشه شايد زير 10 هزار دلار هم بشه خريدش ;-)
  • یه دوست IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    0 52
    بابا جمعش کن کاسه کوزتو من خودم این ماشین رو داشتم دادم به یک اشغالی برد انداخت تو اشغالا بدرد نمیخوره
  • arya IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    10 7
    چرا همه اش از خارجیها مینویسید ، سایپا هم پراید 131 رو زد چرا از اون نمی نویسید درسته موتورش با ظاهرش و بقیه قسمتهاش تغییری نکردند و اصلا گارانتیش ارزش نداره ولی برای شروع خوبه !!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    2 10
    حالتون خوبه 89هزار یورو = ارزان قیمت حتما 3000 میلیارد هم متوسطه ... زیاد گران نیست
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    14 0
    عزیزم منظور از ارزان نسبت به ماشین های دیگست.مزدا 3 وقتی 56 میلیونه این ماشین خفن 100 میلیونه خوبه دیگه.....
  • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    9 6
    هيچي پرايد پكيده خودم نميشه
  • حجت IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    16 2
    ایرانسل 200تومن از من بی دلیل کم کرده خواهش میکنم برگردونید لازو دارم
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    5 6
    تنها فرقی با پراید داره اینه که پراید ایر بگ نداره.وگرنه پراید همپاش میاد.
  • یه دوست IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    4 4
    بهترین ماشین دنیا فقطططططططططط پیکان 1375 خودم . صفر تا صدش تو 2 ثانیه است و سرعت نهایی 420 کیلومتر ...............
  • cj IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    6 2
    یکی 206 سوارا یکی هم ام وی ام سوارا چه جدیدا قیافه میگیرن پشت فرموون!!!!ههههه بابا خیته جنبه داشته باشید ماشین چینی و 206 دیگه قیافه گرفتن نداره که حالا خوبه خودم 206 دارم!!!ولی خدایی قیاف نمیگیرم!
  • بدون نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    9 2
    نیسان جی تی ار ماشینش روانیه دارین با یه مشت حلب مقایسه میکنین
  • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    10 7
    من وطن فروش نیستم برم پراید خودمونو ول کنم ماشین خارجی سوار بشم وگرنه 10 تا ازین ماشینا رو میخرم میفروشم
  • بی نام نشونم کجا دنبالم میگردی . . . A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    16 1
    جامعه مارو نگاه کن ماشین با این با ابهتی با این حرف اول زدن در شتاب و سرعت و همه چیز : اونوقت شما میایین چرت و پرت زیادی میزنین موتور پیکان و داشتم و ...... حرفهای بی ربط میزنین چش دیدن همچین ماشینی رو نداری سر سایت ماشین نیایین الحق حقتونه همین پیکان و پراید سوارشین که با یه میلیون ساخته میشه با 18 میلیون بهتون بندازن رکورد سرعت و شتاب الان در حال حاضر دست این ماشین با ابهته حالا نمیدونم آیندش چی میشه از حسادت شماهاست که ایران به هیچ جا نمیرسه .....خاک...........
  • زانیار A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    9 4
    خدایش ما چیمون از این چشم بادومیا کمتره که نتونیم از این ماشینا نداشته باشیم
    • س A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
      2 5
      اخه شما فکر میکنید باهوش ترین ادمهای دنیا هستید . همین فکر باعث بردگی یه کشور میشه
  • طراح ماشین IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    1 5
    عزیزان ما همگی میتونیم از این ماشینا با نام ملی بسازیم و امکانش هستش که میتونیم از این بهتراشو بسازیم ولی اگر اینگونه ماشین هارا در ایران بسازیم و به تولید انبوه برسه هیچکس دیگه پراید پیکان یا مثلا پژو سوار نمیشه در ضمن باید یادتون باشه که اینگونه ماشین ها به درد جاده های ایران نمیخورن فقط باید تو پیست سوار بشید.
  • علی A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    3 1
    عالیه
  • متخصص تیونینگ A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    6 1
    قابل توجه کلیه دوستان همچین ماشینی با تفکر افراد سطح بالا طراحی شده... این حرف کاملا محاله چون بزرگترین شرکت های خودرو سازی جهان دربرابر این خودرو وامکاناتی که غیر از سرعت برروی اون تعبیه شده به زانو درومدن کوچکترینشون جعبع دنده غیر قابل جاگزاری برروی دیگر مدلها حتی هم رده خودشه کاری که متخصصین ناسا با فضا پیما نمیتونن بکنن وفقط فقط رو خودخودش یعنی همون خودرویی که در اون ساعت از کارخونه بیرون امده شاهد هستیم وباید بگم این خودرو واقعا لایق نام گودزیلا که میگن بیشترم هستش
  • حمید A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    5 0
    تنها ماشینیه ک میتونه با بوگاتی مسابقه بزاره من عاشق جی تی ار ژاپنم