چهار نمونه تازه از رودستر مینی به کنترل پایداری داینامیک و سیستم‌های کمکی متعدد مجهز هستند. در داخل خودرو امکان اتصال به سرویس‌های گوگل، خبرخوان‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود خواهد داشت.

محبوبه عمیدی: هفته گذشته مینی از نسخه نهایی رودستر که سال آینده وارد خط تولید خواهد شد، رونمایی کرد. این رودستر تازه که در 4 مدل تولید خواهد شد، از لحاظ ظاهری بسیارشبیه نمونه مفهومی است که سال 2009 توسط این شرکت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. رودستر 2012 مینی اولین نمونه 2 سرنشین کروکی این خودروساز است.
به گزارش گیزمگ، بدنه این خودرو نسبت به نمونه‌های مشابه 20 میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر بوده و شیشه جلو با زاویه بیشتری به داخل خودرو مایل شده است. در نتیجه مرکز ثقل این رودستر پایین‌تر قرار گرفته و بهترین شرایط آیرودینامیک برای آن پیش‌بینی شده است.
پشت صندلی‌های جلو فضایی به حجم 240 لیتر برای حمل وسایل مورد نیاز یا چمدان‌ها در نظر گرفته شده و برای سهولت دسترسی به این بخش در آن کاملا باز خواهد شد. سقفی برای این نمونه طراحی شده که انتخاب آن اختیاری است.
طراحی رودستر تازه این شرکت مانند نمونه‌های کوپه آن مبتنی بر هاچ‌بک مینی بوده و به همین دلیل ابعاد این خودروها مشابه است. مدل پایه رودستر 3728 میلی‌متر طول، 1683 میلی‌متر عرض و 1384 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2467 میلی‌متر است. مدل‌های اس و اس.دی این رودستر کمی بلندتر و کشیده‌تر هستند و در نهایت نمونه جان‌کوپر ورکز بیشترین بلندی و طول را به خود اختصاص داده است.
برای همگی نمونه‌ها فرمان الکتریکی پیش‌بینی شده و به کنترل داینامیک پایداری مجهز یا (DSC) هستند. آینه‌های خودرو به صورت الکتریکی تنظیم می‌شود و برای تمام نمونه‌ها کنترل فاصله هنگام پارک خودرو، کمکی فرمان حساس به سرعت در نظر گرفته شده و اسپویلر روی صندوق عقب در سرعت‌های بالای 80 کیلومتربرساعت به صورت خودکار گسترده خواهد شد.
دیگر بخش‌های پیش‌بینی‌ شده چراغ‌های جلوی انطباقی از جنس زنون، کنترل خودکار شرایط آب‌وهوایی محیط داخل خودرو، سیستم ناوبری مینی و ارتباط با دنیای مجازی شامل دسترسی به رادیوی آنلاین، سرویس‌های گوگل، خبرخوان‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگون خواهد بود.
چهار موتور گوناگون برای این نمونه‌ها پیش‌بینی شده که از لحاظ قدرت و بهره‌وری تفاوت‌های اندکی با موتورهای به‌کارگرفته‌شده در مینی کوپه دارند. مشخصات فنی این چهار نمونه و موتور استفاده شده را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

رودستر مینی کوپر
موتور بنزینی چهار سیلندر و 1.6 لیتری با قدرت 122 اسب‌بخار و مدیریت کامل والوها مبتنی بر فناوری والوترونیک شرکت بی.ام.و
حداکثر گشتاور نیرو خودرو 160 نیوتن‌متر و حداکثر سرعت آن 199 کیلومتربرساعت است. صفر تا 100 آن به 9.2 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.
مصرف سوخت این رودستر 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر است و میزان آلایندگی آن 133 گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر خواهد بود.

رودستر مینی جان کوپر ورکز
موتور بنزینی چهار سیلندر و دو توربویی این خودرو با ظرفیت 1.6 لیتر می‌تواند توانی معادل 211 اسب‌بخار تولید کند. حداکثر گشتاور نیرو 280 نیوتن‌متر خواهد بود و حداکثر سرعت خودرو 237 کیلومتربرساعت پیش‌بینی شده است. صفر تا صد این خودرو به زمانی معادل 6.5 ثانیه نیاز خواهد داشت.
مصرف سوخت جان کوپر 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و میزان آلایندگی آن 169 گرم در هر کیلومتر است.

رودستر اس مینی
موتور بنزینی چهار سیلندر و دو توربویی این خودرو با ظرفیت 1.6 لیتر می‌تواند توانی معادل 184 اسب‌بخار تولید کند.
حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر خواهد بود و سرعت نهایی خودرو 227 کیلومتربرساعت پیش‌بینی شده است. سرعت این رودستر در 7 ثانیه از صفر به 100 خواهد رسید.
مصرف سوخت مینی کوپر اس 6 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود و آلایندگی آن 139 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

 

رودستر مینی کوپر اس.دی
موتور توربودیزل و چهار سیلندر این خودرو با گنجایش 2 لیتر توانی معادل 143 اسب‌بخار تولید خواهد کرد.
حداکثر گشتاور نیرو 305 نیوتن‌متر برآورده شده و سرعت نهایی خودرو 212 کیلومتربرساعت خواهد بود. مینی کوپر اس.دی در 8.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد.
مصرف سوخت این خودروی گازوئیل‌سوز 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورده شده و آلایندگی آن 118 گرم‌برکیلومتر پیش‌بینی می‌شود.
53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =