همیشه سر درآوردن از سهم و سود مالی افرادی که در چاپ و عرضه یک کتاب سهیم بوده‌اند مسئله‌ای جذاب برای دوستداران کتاب بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، اینفوگرافی زیر سهم نویسنده، ناشر، ویراستار و فروشنده از چاپ یک کتاب و حتی هزینه حمله و نقل آن را در ایالات متحده نشان می‌دهد.

قیمت‌های این اینفوگرافی به دلار است و از طرف دیگر مقایسه‌ای میان سود و هزینه‌های یک کتاب چاپی و یک کتاب الکترونیکی نیز هست.
 
این اینفوگرافی نشان می‌دهد چرا کتاب‌های الکترونیک ارزان‌تر هستند و از طرف دیگر نشان می‌دهد سهم نویسنده در کتاب چاپی در مقایسه با سهم ناشر تقریبا یکسان است. همچنین با دقت در این اینفوگرافی می‌شود درک کرد چرا ناشرهای خارجی به چاپ کتاب الکترونیک علاقه بیشتری دارند؛ در کتاب الکترونیک سهم فروشنده بسیار پایین می‌آید و از طرفی هیچگونه هزینه انبار و حمل و نقل وجود ندارد.
 
اگر میانگین تیراژ یک کتاب در آمریکا را 50 هزار نسخه (میانگین تیراژ کتاب‌های عامه‌پسند)  بگیریم، آنگاه سهم یک نویسنده از چاپ کتابی که طبق جدول 26 دلار قیمت دارد چیزی حدود یک میلیون و 300 هزار دلار می‌شود، این رقم نشان می‌دهد چرا هر روزه بر تعداد نویسندگان کتاب‌های عامه‌پسند در غرب افزوده می‌شود!
 
برای دیدن اینفوگرافی در اندازه اصلی اینجا را کلیک کنید.

 

58241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    3 6
    رقم 130 هزار دلار صحیح است نه یک میلیون و سیصدهزار