اتاق ناریشکین و کشف 40 کیسه گنج پنهان در سن پطرزبورگ، باعث شده تا حزب کمونیست محلی با موزه این شهر دست به یقه شوند.

داستان از این قرار سات که کارگران شرکت اینتارسیا در حال نوسازی بنای قدیمی بودند که به اتاق اسرار و مخفی برخورد کرده و از ان 40 کیسه گنج کشف کردند.
این عمارت در قرن گذشته متعلق به خانواده ناریشکین بود. عمارت مذکور سال 1875 توسط دوک واسیلی ناریشکین (از اعضای خانواده ناتالی ناریشکین) خریداری شد. ناتالی دومین همسر سزار الکسیس و مادر پطر کبیر بود. این بنا قبلا دو خانه قرن هجده ای جدا از هم بود که یکی از آنها متعلق به آبراهام گانیبال – پدر بزرگ پوشکین معروف – بود.( پدر پوشکین از خانواده‌های اصیل روسی بود و مادرش نوه یک برده اتیوپیایی و پسرخوانده تزار پطر کبیر بود که بعدها به مقام‌های بالایی دست یافته بود.)
بعد از انقلاب بلشویکی قسمتی از عمارت به رستوران عمومی روسی (موسوم به استولو وایا) برای عامه مردم سن پطرزبورگ تبدیل شد. بعد از فروپاشی شوروی تبدیل به ساختمانی اداری مسکونی شد و بعدا شرکت اینتارسیا آنرا خریده و به سالن کنفرانس و مرکز فرهنگی تبدیل کرد.
حالا با پیدا شدن این گنجینه، این شرکت می خواهد گنج ها را در محل کشف شده به معرض دید عموم بگذارد. از طرف دیگر سرگئی مالینکویچ رهبر حزب کمونیست منطقه نیز گفته آنها بدلیل ملی شدن عمارت در سالها قبل تلاش می کنند که متلکیت خود را به اثبات رسانده و آنها را تحت مجموعه خود نگه دارند.
از سوی دیگر بازماندگان ناریشکین که در فرانسه زندگی می کنند هنوز ادعای مالکیت برای بیش از هراز قطعه کشف شده نکرده اند و ممکن است کار به جاهای باریک بکشد.
منبع: کانزاس سیتی، راشا تودی

45/56
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    29 1
    پس عقاب دو سر کو؟
  • بدون نام US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    6 2
    شاهان همه رفتند کاخها به جا ماند