آیا روبات تیم یکصد نفره دانشمندان آلمانی با موفقیت روی کره ماه خواهد نشست؟

تیم موسوم به PTS متشکل از یکصد دانشمندف مهندس و توسعه گر یکی از بیست و شش تیمی است که در مسابقه ساخت روبات  شرکت دارند. روبات تیم برنده قرار است در سال 2015 ماموریت نشستن و گرفتن تصاویر از ماه را بر عهده گیرد.
روبات  تیم المانی آسیموف نام داشته که جی پی یوی NVIDIA Tesla روی سرورها و سایر رایانه های متصل به شبکه را در خود جای داده است. کار اصلی این جی پی یو در واقع اجازه سریع اجرا شدن برنامه ها و اپلیکیشن هایی است که قرار است وظیفه نویگیشن کردن و تصویر برداری، مرکز هدایت، پردازش آنلاین و همزمان تصاویر ارسالی را با کمترین خطا و بالاترین کیفیت به انجام رساند.
رابرت بوهم رهبر تیم PTS می گوید کار اصلی جی پی یوی NVIDIA این خواهد بود که با سلامت روبات  را روی سطح کره ماه نشانده و با دقت بالا فواصل خود با موانع را سنجیده و تصاویر را با رزولوشن بالا به زمین ارسال کند.
(جی پی یوی NDIVID  در واقع پردازنده های موازی برای انجام HPC  یا محاسبه با قدرت فوق برتر هستند )
http://www.nvidia.com/object/tesla_computing_solutions.html
همچنین قرار است تصاویر سه بعدی با این روبات  و ایجاد نقشه سه بعدی از ماه با همین تکنولوژی ، تصاویر سه بعدی استریوسکوپی و نقشه جدید از ماه با جزییات بیشتر درست شود.
هر نوع کندی در عملیات چند گانه مذکور زمانی که روبات  روی ماه قرار گیرد می تواند کل عملیات را به مخاطره انداخته و باعث کنسل شدن ماموریت گردد. به همین خاطر پردازنده های تسلا اهمیت خود را نشان می دهند. البته لازم به ذکر است این پردازنده ها جزو های-تک بوده و روی ان سرمایه گذاری زیادی شده تا بتواند محاسبات فوق برتر را در کسری از ثانیه انجام دهد.(روی سی پی یو می توان تا 8 هسته جا داد اما در جی پی یو می توان بیش از یکصد هسته قرار داد.)
26 تیم از 17 کشور روی این مسابقه کار می کنند تا ضمن بردن جایزه 20 میلیون دلاری، بتوانند نام و تکنولوژی خود را در تاریخ ثبت کنند.
31 دسامبر 2015 ماموریت ارسال روبات  و انجام تصویر برداری به شعاع 500 متر (مطابق پیش بینی ها) به ماه انجام خواهد شد.
 

/5656
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =