در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک 2012، تولیدکنندگان مجموعه‌ای از تولیدات جدید، خودروهای مفهومی، و حتی یک ماشین پرنده را در معرض دید علاقمندان قرار دادند. با بهترین‌های این نمایشگاه آشنا شوید.

خودروی مفهومی آکورا NSX: در حقیقت شرکت آکورا ابرخودروی مفهومی مجلل خود را که یک خودرو هیبریدی است، سه ماه قبل و در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد. با این حال آنها این خودرو را با خود به نمایشگاه نیویورک هم آوردند؛ خودرویی خیره‌کننده که نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت.
 

آکورا RLX: خوردو مفهومی RLX آکورا، مبنای طراحی خودروی سدان RLX خواهد بود که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.
 

بی.ام.و X1-2013: مسولان بی.ام.و این خودروی دورگه شاسی‌بلند (SUV) را یک خودرو SAV می‌نامند (مخفف واژه‌های Sport Activity Car) و اگرچه این خودرو در حال حاضر در دنیا به فروش می‌رسد، اما تا پاییز آینده در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.
 

شورلت Impala 2014: این خودرو که شرکت جنرال موتورز در نمایشگاه امسال از آن پرده‌برداری کرده است، نمونه کاملا طراحی مجدد خودرو شورلت ایمپالا است. سال آینده این خودرو در دو گزینه 4 و 6 سیلندر به بازار عرضه می‌شود؛ و سیستم هیبریدی eAssist جنرال موتورز که با خوردوی بیوک لاکروز به دنیا معرفی شد در آن قابل استفاده خواهد بود.
 

دوج وایپر SRT: دیگر نباید این خودرو را دوج بنامید. در وایپر جدید که بدون شک ستاره نمایشگاه امسال بود، نام دوج حذف حذف شده تا در عوض آن را SRT Viper بنامند. همانند نیاکان خود، این خودرو کماکان یک خودرو اسپرت دیفرانسل عقب نفرت‌انگیز است، که موتور ده سیلندر 8.4 لیتری آن می‌تواند 640 اسب‌بخار نیرو تولید کند. مهم‌تر اینکه این وایپر بالاخره خود را از شر تودوزی های پلاستیکی ارزان‌قیمت خلاص کرده است، و در آن از صندل‌های فراری و سایر تجهیزات لوکس استفاده شده است.
 

فیسکر Karma: شرکت خودروسازی Fisker Automotive چند نمونه از خودرو هیبریدی Karma خود را در نمایشگاه امسال در معرض دید علاقمندان گذاشت. با این وجود، از خودروی بعدی این شرکت یعنی سدان Atlantic که در نمایش خیابانی شب قبل از افتتاح نمایشگاه رونمایی شد، نشانی در نمایشگاه دیده نمی‌شود.
 

هیوندای Santa Fe: اسپرت پنج نفره هیوندای سانتافه تابستان امسال آماده عرضه در بازار است. نمونه بزرگ‌تر و هفت نفره این خودرو نیز زمستان آینده به بازار عرضه خواهد شد.
 

لینکلن MKZ: خودروی لینکلن MKZ 2013 خصوصا با سقف شیشه‌ای جمع‌شدنی خود، توانست نگاه‌های تحسین برانگیز زیادی را در نمایشگاه امسال به خود جلب کند.
 

مزدا Takeri: شرکت خودروسازی مزدا با ارائه خودرو مفهومی Takeri خود اعلام کرد که این خودرو، مبنای طراحی خودرو سدان بعدی این شرکت خواهد بود که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود.
 

مرسدس GL: شرکت خودروسازی مرسدس بنز در نمایشگاه امسال از کلاس طراحی مجدد شده GL خود رونمایی کرد، کلاسی که آغاز ورود این خودروساز به بازار پرسود خودروهای شاسی‌بلند غول‌پیکر محسوب می‌شود.
 

مرسدس SL 65: مرسدس بنز مدل SL65 AMG را با ظاهری دراز و اندکی شیطانی در نمایشگاه امسال رونمایی کرده است. موتور 12 سیلندر این خوردو 2 نفره می‌تواند 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.
 

نیسان Altima: نیسان نمونه طراحی مجدد پرفروش‌ترین خودرو خود، یعنی نیسان آلتیما را رونمایی کرده است. انتظار می‌رود که پس از عرضه این خودرو در فصل تابستان، این شرکت بتواند صدها هزار دستگاه از این مدل را به فروش برساند.
 

پورش Cayenne: پس از موفقیت خودروی پورش کاین، مسولان این شرکت تصمیم گرفتند تا نمونه دیزلی این شاسی بلند محبوب و پول‌ساز را نیز به مشتریان عرضه کنند.
 

خودروی پرنده Terrafugia: نمایشگاه خودروی نیویورک امسال نشان داد که نمایشگاه‌های قبلی چه چیزی را کم داشتند: خودروهای پرنده. خودروی پرنده 279 هزار دلاری شرکت Terrafugia Inc با نام Transition، یک هواپیمای خیابانی با مجوز پروز است که طبق زمان‌بندی قرار است تا سال آینده به بازار عرضه شود.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان
53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    71 0
    واقعا جای سمند توی این نمایشگاه خالی بود!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
      32 3
      این نمایشگاه در حد و اندازه سمند و پراید و تیبا نبود.. در ضمن جایی که شورلت باشه ما آنجا را تحریم میکنیم
    • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      8 0
      روز به روز به خاطر تعرفه های بالا و انحصار داخلی، شکاف خودروسازی داخل با خارج دارد بیشتر میشود و این یعنی صدای زمین خوردن خودروسازهای ما گوش خراش تر خواهد بود و آن موقع کسی نیست که ... خودرو داخل را که سالانه 1 میلیون خودرو ... تولید میکنند، نجات دهد. آیا وقت آن نرسیده که برداشتن حمایت های تعرفه ای تلنگری ... بزنیم؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    57 1
    جای پراید و ... مونتاژی ...واقعا خالی بوده . حیف نیست باوجود همچین افتخاراتی در کشور ، شما این لگن های بی مصرف رو به نمایش میگذارید ...
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    39 1
    وانت پيكان براي ابد مجوز توليد گرفت تا نمي دونم چه شخصيتي در صنعت خودروي دنيا براي مملكت درست كنه يا با اين همه حمايت بي سابقه بازده ان يعني صادرات درامدزايي كنه براي كشور
    • بدون نام NL ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
      10 0
      حالا اومدیم وانت پیکان تولیدش متوقف شد و جاش رو یک وانت جدیدتر گرفت راننده ... از کجا بیاره دو سه برابر پیکان پول ماشین جدید چینی و قطعاتش رو بده.شما خودت حاضری جنس و بارهات رو وانت جدید جا به جا کنه ولی دو برابر پول بدی
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    41 0
    پس سمند و تيبا چرا نيست ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    15 1
    چرا عکس ها همه از کنار هستند؟
  • محسن IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    13 10
    فتوشاپه !
  • شاهین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    7 0
    خبر انلاین نوشتی SAV مخفف SPORT ACTIVITY CAR که اشتباهه و مخفف SPORT ACTIVITY VEHICLE هستش لطفا اصلاح کنید
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    24 2
    واقعا این بحران اقتصادی چه کرده با این غربی ها
  • مهدی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    15 0
    این تلاش مذبوحانه غرب برای رقابت با ایران خودرو و سایپا هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت... چطور روشون میشه این خودروها رو نشون بدن وقتی در ایران به تکنولوژی تولید خودروهای تیبا و سمند رسیدند؟
  • بدون نام US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    6 0
    به اون وایپر میگی نفرت انگیز بی سلیقه؟ کافیه فقط صداشو بشنوی...
  • عکاس US ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 9
    رسما سرویس دانش رو تبدیل کردید به مجله ماشین!
  • رضا IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    0 7
    واقعا خیلی جالب ؟
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    5 0
    واقعا جای براید خالی است
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    3 0
    دوستان عزيزم شما پديده صنعت خودروسازي دنيارو از ياد برديد؟ شما چطور ابر خودروي رانا يا همون 206 SD را از قلم انداختيد خواهش مي كنم اين نمايشگاه اصلا" قابل قبول نيست دوستان
  • بدون نام IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    1 0
    مرگ بر آمریکا دلار 2800