آمار ازدواج پایین آمده است ،نه این که فقط تعداد جوانان در سنین ازدواج زیاد شده باشد ،که تعداد جوانان حاضر به ازدواج هم کم شده است و حالا نتیجه این شده که روز به روز بر تعداد افراد مجرد افزوده می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 213
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من 30 سالمه. فوق لیسانسم. اما چون مدرک و رزومه علمی در برابر پارتی کلا بی ارزش میشه کاری ندارم. پس: زن نمی گیرم چون نمی تونم.
    • حامد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      من 26 سالمه لیسانس مکانیک دارم با معدل 17.45 اما مثل شما چون مدرک و رزومه علمی در برابر رابطه بازی ها کلا محلی از اعراب نداره کار ندارم پس درامد ندارم و نمیتونم ازدواج کنم دوست دارم زن بگیرم خیلی هم دوست دارم هم واسه دنیام هم واسه اخرتم از باعث و بانی های این تاخیر نمیگذرم جوونیم داره خزون میشه هنوز خبری نیست
    • تسوکه IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      من 28 سالمه. تازه مدرک فوق لیسانس آی تی از دانشگاه علم و صنعت گرفتم. کار هم دارم اما چون باید دو سال برم سربازی زن نمیگیرم.
    • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      77 33
      من 34 سالمه کار خوب دارم و ازدواج هم کردم ... بچه هم دارم ولی الان فکر که می کنم .... میبینم چه غلطی کردم بی خودی جو زده نشید
    • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      70 15
      31 سالم است لیسانس بی کار در خوشبینانه ترین حالت ممکنه احتمالا 5 سال دیگه بتونم زن بگیرم الان نه اینکه نخوام زن بگیریم نمی تونم.
    • امیر IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      18 31
      من حرفهای عزیزان رو قبول دارم واقعا یکی از مواردی که باعث تاخیر ازدواج است تمکن مالی و شغل است ولی من دوستان زیادی دازم که تمکن مالی خیلی خوبی دارند واصلا دوست ندارند ازدواج کنند به نظره من فقط مورد اول نمیتونه علت باشه شایدم همون تمکن مالی خوب خود باعث عدو ازدواج شه به نظرم باید با مسایل علمی برخورد کرد فرهنگ ازدواج هم 50 درصد در کناره 50 درصدی تمکن مالی شغل مناسب می تواند باعث رشد ازدواج شود مخصوصا آزادیهای کنونی روابط پسر و دختر در حال حاضر مانع این امر نمی دونم ما ایرانیه این چه اخلاقیه که داریم همه چیه احساسی تحلیل میکنیم مثل مسولیینمون که اونها هم این خصلتو بالاخره دارند آقا یکسر تو پارکها رستورانای بیرون بزنید ماشینارو منوها رو نگاه کنید روابطو هم ببینید بعد بیایم اینجا 50 50 نظر بدیم
    • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      39 15
      من 28 سالمه فوق مکانیک داشتم گول میخوردم زن بگیرم با شرایط جدید سربازی رفت جزو برنامه 5 ساله دوم
    • بدون نام US ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      7 20
      واسه آخرتت میخوای زن بگیری؟ چرا هیچ زنی نمیگه واسه آخرتش میخواد شوهر کنه. بهانه هایی ملت برای ازدواج میچینن ها!!! انگار اونی که به آخرت اعتقاد نداره نمیره.....
  • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    دلايل خيلي زيادي داره يكي از دم دستي تريناش همين سربازيه كه تازه بيشترشم كردن متاسفانه.
  • سلما IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    ازدواج خیلی وقتها مانع رسیدن به اهداف و ارزوها میشه من ترجیح میدم تنها زندگی کنم تا مسئولیت زندگی یه نفر دیگه رو هم به عهده بگیرم از علایقم بگذرم و در دوران پیری حسرت بخورم
    • بدون نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      کاملا موافقم ، ازدواج یعنی به آخر خط رسیدن خودت ، از اون به بعد باید همه چیزت رو براساس علایق همسرت انتخاب کنی و بعد از بچه دار شدن هم که دیگه هیچی ، باید کاملا خودت رو به معنای واقعی " وقف" بچه کنی .
    • رضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      85 13
      اي پسرهاي گل از من به شما وصيت با اين دخترهاي امروزي با اون توقعاتشان خودتان را بدبخت نكنيد.
    • X IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      12 63
      تصور همتون از ازدواج اشتباهه.
    • سلما IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      70 5
      این همه ادم که میبینیم بدبخت شدن با ازدواج باید حتما اشتباهشون رو تکرار کنیم من که یه دخترم اصلا دلم نمیخواد ازدواج کنم و به سرنوشت دخترای بدبخت دورو برم دچار بشم
    • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      44 9
      متاسفانه این بدبختی رو زمانی ایجاد کردند که آقایون رو فرستادن سربازی و خانم ها رفتند سر کار با توجه به استقلال مالی که اکثر خانم ها دارن نباید هم ازدواج کنید
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    عمرا با این اوضاع درس و زندگی و البته توقعات خانم ها بخوام ازدواج کنم!
    • الی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      34 20
      تقریبا همه نظرات اینه که مشکلات اقتصادی مانع ازدواجه ولی کو گوش شنوا... مسوولین به جای رفع مشکل اساسی یعنی بیکاری و اوضاع اقتصادی دایم تو مجلس نشسته اند و می خوان ازدواج موقت رو ترویج بدن. وا اسفااااااا....
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    301 4
    اخه ما دهه شصتی ها چه گناهی کردیم .این امار ماست.اون از کنکور و دانشگاهمون،اون وضعیت کارمون،این هم وضع ازدواجمون .
    • محمد IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      287 6
      دهه 60 =نسل سوخته...
    • :دی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      243 4
      من دهه 60 دی ام دهه 60 = نسل سوخته دهه 90 = نسل پدر سوخته !! :دی
    • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      41 0
      وضعیت شیر خشک و پوشک رو فراموش کردی !!!
    • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      57 0
      خدا به داد وضعیت قبرستانمون برسه!!!
    • حمید IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      15 35
      اوی توهین نکنا من دهه شصتی هستم دوست ندارم بهمون بگن پدرسوخته حتی اگه بچم باشه :D
  • علی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من 30 سالمه و لیسانس دارم کار هم دارم ولی درآمدم کمه (450 تومن) رفتم خواستگاری مادر دختر بهم گفت برو هروقت پولدار شدی بیا
    • مصطفی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      سلام...برادر با 450 تومن ماست هم به آدم نمیدن چه برسه به زن..گیرم بهت زن هم دادن!!! خودت چی فکر میکنی ؟..یعنی با 450 تومن در ماه میشه یه خانواده رو گردوند ؟؟؟؟؟...
    • تسوکه IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      غصه نخود علی جون. چند سال دیگه میبینی همون دختر مونده رو دست پدر و مادرش. اون وقت همان مادر تو دلش خودش را نفرین میکنه که چرا دخترش را بدبخت کرد.
    • یک پدر IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      24 34
      تسوکه خان از این خبرهام نیست هیچ پدر و مادری از بچه شون زده نمیشن که بخوای بگی رو دستشون مونده. مگه میخواستن بفروشنش که حالا بگیم نخریدن رو دستشون مونده.نه عزیز بابا اینجوری فکر نکن اگه قراره به این امید ازدواج کنی فکر کنم حداقل باید شونصد سال دیگه منتظر بمونی شاید یکی از بچه اش سیر بشه و اونو به عقد و ازدواج تو ی شاخ شمشاد در بیاره.
    • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      28 6
      میگفتی منتظر باشید جایی نریدا!! حتما میام! من نمیدونم چرا دخترا یا خانوادشون فکر میکنن باید پول خون باباشون رو از داماد بگیرن؟! خوب این یه زندگی مشترکه همه چی باید دو طرفه باشه! و برابر!!! مگه نه اینکه مرد با زن برابره؟!!! زن هم باید کار کنه و پول بیاره و کاره خونه هم تقسیم میشه! حق طلاق هم زن داره! حق فرزند رو هم دادگاه تعیین کنه! و همه چی مساوی! ولی مهریه و طلا و شیر بها و فلان و بهمان بره پی کارش!
    • علی BR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      32 4
      آقا مصطفی عزیز اتفاقا حرف اونا هم همین بود !!! ولی من میگفتم قرار نیست که تا ابد درآمدم همینقدر باشه! خدا بزرگه ما هم تلاشمون را بیشتر میکنیم یه فکرائی هم دارم که اگه عملی بشه وضعم بهتر میشه ولی مادرش گفت برو هر وقت پولدار شدی بیا منم رفتم و پشت سرم هم نگاه نکردم ... حالا هم خدا را شکر وضعم بهتر شده ولی مطمئن باش دیگه جائی که فقط فکر مادیات باشن نمیرم.
  • افسرده IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    109 6
    عجب.. عجب.. عجب................................
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من 10 ساله ازدواج كردم از سال 81 تا حالا همش قسط دادم حالا هم كلي قرض دارم خانواده خوبي دارم خانم مهربان و بساز ولي تو اين 10 سال انقدر فشار اقتصادي كشيده ام كه تقريبا خودم و خانمم افسرده شده ايم اگر به 10 سال قبل برمي گشتم با اون شرايط مالي و كار كارمندي عمرا ازدواج ميكردم با تشكر افسرده مايوس
    • ياحق IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      33 6
      بسمه تعالي متأسفانه يکي از واقعيت هاي بد زندگي ماها همين استرسه که کل عمر آدمارو به باد ميده. قابل توجه مسئولين استرسزا
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    230 5
    بنده 9 ساله که ازدواج کردم و الان چون وضعیت مالی ام به هم ریخته زنم حاضر به ادامه زندگی نیست و تازه مهریه اش رو به اجرا گذاشته است... فقط به خاطر وضعیت مالی !!!!!
  • پسر مجرد IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من لیسانس دارم ولی بخاطره وضعیت اقتصادی امکان ازدواج وجود ندارد
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من هم وقتی دیدم اینطوری نمیشه زن بگیرم با خانمی توافق کردیم که به صورت صیغه باهم باشیم و هیچ خرجی هم گردن هم نندازیم...
    • مدافع حقوق بشر IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      دمت گرم کار خوبی تو کردی
    • بدون نام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      تف و لعنت بر تو مرتیکه فاسد و بیحیا که به فکر نفس خودت هستی و به زندگی و آینده آن دختر بیچاره و فریب خورده هیچ توجهی نمیکنی. لعنت الهی بر تو و مردانی این چنینی. خداوند شما را با یزید محشور کند.
    • بدون نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      47 17
      احسنت ! یک مورد هم برای ما دست و پا کنید!
    • یک مستضعف IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      25 14
      خانومی که میای توهین می کنی : پس میگی پسر بدبخت چه گناهی کرده که امروزه توقع دخترا بالا رفته.....در ضمن اون زنی هم که صیقه شده حتما مطلقه یا بیوه بوده... توقع پایین=ازدواج وگرنه صیقه
  • محمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    در این وضعیت گرانی ها ازدواج کردن اشتباه این یه واقعیت و باید پذیرفت
  • بدون نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من پول دارم کار دارم اما اگه ازدواج کنم دیگه نمی تونم سطح زندگیم از متوسط می ره در قعر !
  • کتی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    آدم عاقل مگه ازدواج میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من متولد 63 هستم 2بار هم ازدواج کردم کی گفته نمیشه ازدواج کرد؟البته دختر خوب هم کم گیر میاد که بشه ازدواج کرد
    • حقیقت گو IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      125 8
      هنر کردی
    • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      قربونت برم اگه میشد ، زندگیه اولت رو ادامه میدادی
    • احسان IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      25 71
      شاید زنش فوت کرده
    • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      33 4
      شاید هم دو تا زن داره
    • حمید IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      41 5
      شما دیگه زیادی بیش فعالی دادا یهو رودل نکنی؟
    • بدون نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      42 2
      دمت گرم تنهایی داری جور همه دهه 60 ها رو میکشی. اگه 4 نفر مثل شما هم نبودند که آمار ما کلا صفر میشد.
    • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      37 11
      شما داداش دو حالت داری: یا بابات برات پول در میاره یا بابای مردمو برا پول در میاری ولی ما باید بابامون در بیاد که پول دربیاریم
  • بدون نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    جالب فقط آقایون نظر دادن خانومها نظری نداشتن ؟ من 1.5 ساله ازدواج کردم تو این 1.5 ساله یه نفس راحت نکشیدم یه قطره آب خوش از گلوم پایین نرفته به نظر من باید اول هدف از ازدواج مشخص بشه هم از نظر مردها هم از نظر زنها هم از نظر مسولان خوب البته من متوجه شدم که هدف آقایون از ازدواج با هدف خانومها خیلی فرق داره و مسولان هم یه هدف دیگه رو دنبال میکنن بدون هیچگونه توجهی به پیش نیاز های ازدواج مثل ایجاد شغل یا مسکن و.... از دوستان تقاضا دارم هدف از ازدواجشون رو بنویسن آقاین و خانومها شاید نتایج جالبی بدست بیاد؟
    • سلما IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      20 4
      با اجازتون سلما اسم دختره من نظرم رو گذاشتم
    • سلما IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      35 10
      به نظر من مهمترین چیزی که باید دنبالش بود ارامشه حالا یکی مثل من ارامش رو تو تنها زندگی کردن و رسیدن به علایقش و کارش میبینه یکی هم ممکنه با ازدواج به ارامش برسه که خیلی کم پیش میاد اکثر دوستان من که ازدواج کردن و دارن بچه داری میکنن خیلی پشیمونن و من خیلی خوشحال از اینکه تصمیم درستی گرفتم مردها جلوی پیشرفت ادم رو میگیرن
    • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      64 41
      هدف (اغلب) آقایون: پیدا کردن یک هم دم و شریک زندگی برای تمام لحظات زندگی. هدف (اکثر) خانم ها: پیدا کردن یک اسپانسر برای ادامه تحصیل، عمل های زیبایی، ایران گردی و جهان گردی، خرید طلا و ...
    • بدون نام A2 ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      31 1
      جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من 32 سالمه لیسانس دارم کار هم دارم اما هر چه کار میکنم بازهم میبینم تورم از من خیلی جلوتره و پدرم کارمند بازنشسته است و دو فرزند دیگه هم داره اونهم نمیتونه کمکی کنه حالا مجرد موندم دیگه نمیدونم باید چکار کنم!
    • سهیلا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      93 13
      خدا پدرت را حفظ کند به عنوان یک خواهر توصیه می کنم بروی ارشد و دکتری بگیری فکر نکن ازدواج خبری است من خودم 5 ساله ازدواج کردم کارمان شده ماهواره بازار ماهواره ... یعنی یک زندگی بیهوده و بی ارزش
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من لیسانسم و استخدام دولتم هستم خیر سرم و لی با حقوق 500 تومان نه حاضرم زن بگیرم و نه کسی به من زن خواهد داد
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    من 42 سالمه کار هم دارم با درآمد عالی خونه و ماشین هم دارم تحصیلاتم هم بالاست ولی ازدواج نکردم .از دست این آقایوووووووووووووون
    • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      34 19
      از دست ما آقایون خودت مشکل داری گردن مردها ننداز هم مرد خوب هست هم مرد بد تو لابد درست انتخاب نکردی 100 درصد احتمال میدم دوستی ناکامی داشتی که منجربه بدبینی تو به قشر مردها شده اول برو انتخابت رو درست کن بعد قضاوت کن خواهر
    • هرمز IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      خیلی هم کار خوبی کردی ما مردهاهم مالی نیستیم
    • بدون نام AU ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      خانم محترم توقعاتت رو میاوردی پایینتر!! ماشاالله شما خانما روز به روز به توقعاتتون اضافه می شه. تحصیلات خوبه ولی همه زندگی نیست. متاسفانه تحصیلات بالا شده یه وسیله خودنمائی به ویژه بین خانمها.
    • popo IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      شما احتمالا منتظری یه آدم خرپول بیاد خواستگاریت
    • بدون نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      76 10
      خانوم من میگه ول کن شوهر میخواهی چیکار آدم واسه یه کادو دادن برای فامیلش هم باید اجازه بگیره و منت شوهر بکشه( فردا خونه فک و فامیل خانم مهمونیم) ولی من میگم اگه یه زره توقعاتت رو پایین می آوردی الان مجرد نبودی و یه تکیهگاه خوب داشتی هم برای الان و هم برای پیری در ضمن الان دعوا مون شد اصلا آقایون زن نگیرن بهتر
    • مجید IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      32 20
      البته بین خودمون بمونه ها ولی با 42سال بهتره بگی موندی خونه و نتونستی شوهر پیدا کنی!!!!!
    • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      23 28
      این توقعات بالا به خاطر اینه که سربازی نمیرن این خانم ها!! اگه سربازی برن و کمی سختی بکشن! زندگی خیلی شیرینتر میشه:))))
    • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      30 18
      مشکل اینجاست که آقایون فکر میکنن خانم ها دنبال مادیاتن ... اصل از نظر من به عنوان خانم اینه که خواسته حقیقی ما حمایت و پشتیبانی یک مرد واقعیه که در تمام سختی ها در کنارت پا به پای تو همراهیت کنه عشق به معنای واقعی درک کنه و زندگیش کنه ... توسل خانم ها به مادیات به دست آوردن پشتوانه و اعتمادی است که ندارن و ناشی از ترس از دست دادن حداقل هاست ....
    • بدون نام IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      25 28
      تو دیگه چی میگی !! از چند سال بعد حاضری با هر پیرمرد زوار درفته خل وضعی عروسی کنی !!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    28 4
    براي من هدف از ازدواج بچه دار شدنه. البته تا وقتي كه پولدار نشم اين كارو نمي كنم. چون دوس ندارم بچه ام تو فقر بزرگ بشه مثه خوده من
  • مریم IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    28 17
    من 33 سال دارم، آقایون به بهانه های مختلف ازدواج نمی کنن بعد به ما میگن ترشیده..... هدف از ازدواج فقط داشتن همراه و تنها نبودنه. مشکل مالی همیشه هست
    • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      16 2
      "فقط" رو خوب اومدی !!!
  • ناشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    13 12
    چون تورم هرروز بیشتر از دیروزه
  • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    22 17
    یک فکری برای 110 سکه کنید. خیلی زیاد است. نه شغل و نه درامدی است که بشود انرا تهیه نمود. چرا از روشهای عربستان و مالزی و سایر کشورها استفاده نمیکنید. چرا تمام بلایا و مصیبتها مال ما است. به عوض اینکه هر روز بحث عامل و جریان و حزب و گروه و فرد و ... انحرافی و سبز و جن و جنگیری کنید ببینید جهان در این خصوص با این پدیده چگونه برخورد میکند. اگر نیاز است قوانین و دستورالعملهای این فرایند را به روز کنید. بزرگان فقه مقام زن را بیش از حد بالا برده اند. ایا همسران پیامبر و ائمه نیز فقط به فکر کار و شغل و درامد و کارمند شدن و تحصیل نمودن و دکتر شدن بودند؟ نقش زن در پرورش فرزند صالح بسیار بیشتر از کارمند و استاد و شاغل شدن است.
  • چرا ازدواج ؟ IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    25 10
    ببینید بهتر نیست ما به اسیب شناسی این مطلب بپردازیم که چرا باید برای تشکیل زندگی خانه و کار و ماشین داشت !!! این ها همه به دلیل باور غلط دختر خانوم ها و خانواده انهاست که فکر می کنند باید دخترشان بی هیچ زحمت و سهمی صاحب این ها شوند . تازه بعدا هم مدعی مهریه بشوند و پدر پسر را در بیاورند . متاسفم چون دیگر پسر ها بیدار شدند و دم لایه تله نمی دهند البته این به معنی بی احترامی به خانومها نیست بلکه علت این است که باید جوانهای ما یاد بگیرند با تلاش همدیگر به این چیزها برسند این ممکن نیست مگر با ازدواج زود هنگام زیر چتر حمایتی خانواده ها
  • حجت IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    24 8
    من لیسانسم 2ساله مدرک گرفتم ازبیکاری افسرده شدم به تنها چیزی فکر نمیکنم ازدواجه
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    34 0
    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه . به کدامین گناه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سهم ما از دنیا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • قاسم IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    30 8
    فرض کنید من خانه ماشین و یک کار استخدامی دارم . حقوقم هم ماهی 000 000 5 ریال است . خب کسر کنید پول اب و برق ... و خوردنی و هزینه درمان و هزینه ایب ذهاب و خوردنی و خرج عروسی و بنزین و بعد یک سال با تولد یک کودک پول شیر خشک پوشاک درمان ان خرابی ماشین خرج اضافی خورد خوراک بچه که البته کاملا صعودی است . ببینید با قرضی که تهش برات می مونه تبدیل می شوی به یک موجود عصبی که با کوچکترین حرفی اتش دعوای ممتد شعله ر می شود در بهترین حالت برادر و خواهر کوچکتان از طریق مادر یا خودتان از قضیه اگاه می شود و این نسل جدید باهوش عمرا بخواهد ازدواج کند و البته حق دارد حالا ما هم عمرا ازدواج کنیم مگر مغز خر خوردیم ضمنا حالا مثلا ما یک توله ا ی پس نیندازیم نمی توانید زندگی کنید ول کنید این ازدواج مسخره ایرانی را
  • نادر IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    14 4
    اقا تو را به جان مادرتان بچه های مردم را بدبخت نکنید به خدا روز قیامت یقه تان را ول نمی کنم
  • سحر IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    104 9
    مسئولین کلاهشونو بندازن هوا دیگه بنزینو بکنن لیتری 2000 گوشتو کیلویی30000 اجاره خونه هارو ماهی بالای یک میلیون اینجوری سره مردم هم به سختیه زندگی
    • اكبر IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      20 18
      چه فرقي براي شما خانوما مي كنه؟؟؟ شما ها كه انتظراتتون وحشتناك...
    • بدون نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      31 0
      قیمت مسکن در سعادت آباد از سال گذشته از متری 3.5 رسیده به 7!!!!!!!!!!!!!! کلاهشون رو بالاتر هم بگذارن افاقه نمیکنه ...یک جوان امروز برای خانه دار شدن چند سال چند سال باید جوووون بکنه ؟!؟!؟..اساس خیلی چیزا از دستشون در رفته .......
  • مسعود IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    22 63
    من 27سالمه دیپلم مغازه دارم خونه دارم هیچ مشکل مالی ندارم خیلی هم علاقه به ازداواج دارم ولی تا حالا بدلیل ایراد گیری زیادی خونوادم موفق به ازدواج نشدم
    • بدون نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      23 11
      شما مردا تا حالا فکر کردید که اصلا یه دختر با چه انگیزه ای باید ازدواج کنه؟ مثلا اون آقایونی که ازدواج کرده اند چه گلی به سر زنشون زده اند؟
    • بدون نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      23 2
      بیا یکی هم مشکل مالی نداره اینطوری میشه. فکر کنم طلسم شده این ازدواج جوانان.
    • بدون نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      20 9
      خب شما اول از همه باید یک فکر اساسی بکنی برای خودت و مرز احترام از دخالت از الان روشن کنی ... شما اگر ازدواج کنی به علت همین مسائل با خانمت بسیار مشکل خواهی داشت....
  • مجتبی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    125 8
    ازدواج اصلا چی هست حالا؟ خوردنیه؟ یا پوشیدنی؟
    • حسن IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      9 22
      چیز خوبیه
  • امیرم IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    89 41
    خانم 42 ساله که کار با درآمد عالی ، خونه ، ماشین و تحصیلات عالی هم داری لابد اخلاق نداری که تا حالا ازدواج نکردی!! اگر اشتباه میکنم بگو ، توی همین سایت خیلیها برای بله گرفتن از شما سر و دست میشکنن.
    • نیمه متاهل IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      26 14
      شاید هم ظاهر نداشته باشه مطمئن باش - اگه ظاهر و پول رو با هم داشت - حتی اگه اخلاق هم نداشت تا حالا حداقل یک بار ازدواج کرده بود
    • تندی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      29 9
      فکر نکنی ما نفهمیدیم غیر مستقیم خواستگاری کردی. مبارکه اما با توجه به خوب بودن وضع خانم باید تمام بچه های خبرآنلاین رو دعوت کنی!
    • بدون نام A2 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      25 12
      من 40 سالمه، لیسانس مدیریت دارم کار ندارم خونه ندارم ماشین ندارم ازدواج نکردم چون بابای پولدار هم ندارم.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    88 11
    یک ساله ازدواج کردم هنوز وام ازدواجمو ندادن خ جالبه.
    • تندی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      20 1
      مگه شما اخبار گوش نمیدید؟ خوب اشکال نداره اگه همین الان هم تلوزیون رو روشن کنی میبینی که یکی از مسئولین داره میگه در دست بررسیه.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      26 1
      کلا مملکت گل و بلبلی داریم زیاد نگران نباش امیدت به 1 میلیون تومن بچه ات باشه
  • حجت IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    72 11
    نکنه دوست داری جوان ها خودشون بدبخت کنن اون هایی که ازدواج کردن توش موندن تو این شرایط ولش کن زن رو میخوایم چه کنیم
  • popo IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    83 8
    آدم چی بگه وقتی جوونا کار ندارند مگه میشه به ازدواج فکر کرد با این شرایط هر جا که میری خانما پر کردن میگی نه برو یه سر به بانکها .ادارات و غیره بزن ..........دخترا تا کار ندارن خونه ماشین میخوان حالا وای اگه سره کارم برن احتمالا جت شخصی میخوان ای خدا به داد ما پسرا برس
    • تندی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      21 14
      خوب مشکل اینجاست که خانم ها مشکل نظام وظیفه ندارن. از همون سال اول دانشگاه میرن همه جا فرم پر میکنن 4 سال بعد که فارغ التحصیل شدند کار دارند اما آقایون 4 سال درس می خونن بعد 2 سال میرن سربازی بعد میان 4 سال دنبال کار میگردن بعد اینطوری میشه. قطعا برای حل این مشکل بهترین راه اینه که خانم ها رو هم به سربازی ببرند!!!
    • بدون نام IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      33 22
      نه آقا جان من به عنوان یک دختر 26 ساله که کار دارم فوق لیسانس دارم و دنبال دکتری هستم ..جت شخصی هم نمیخواهم خواست مردی که مرد باشه !!!... خودم به تنهایی از پس خودم و آرزوهام بر میام ...چرا باید به مرد متزلزلی تکیه کنم که هر لحظه ممکنه بیاد در حالی که دست در دست کسی دیگه داره و ما بمونیم و بچه و عمر به باد رفته سر مردای بی معرفتی که حتی در مقابلشون قانون هم از ما حمایت نمیکنه.....آخه چرا سری که درد نمیکنه رو دستمال باید بست؟!در خانه پدر همه چیز دارم احترام محبت و اتکا به پدری که مثل کوه در همه موارد پشتمه ...
    • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      18 4
      از 10 خط کامنت دادنت معلومه که اصلا دوست نداری ازدواج کنی !!!! اصلن اصلن !!!!!!!!!!!!!!! از این فوق لیسانس ها منم دارم خیلی خودتو گنده نکن
  • علیرضا IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    24 8
    ازدواج کردن بزرگترین خیانت قرن است.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    15 6
    من 1.5 ساله نامزدم نمیتونم از خرج عروسی در بیام هیشکی هم کوتا نمیاد. با این اوضاع هر کی ازدواج کرده افتاده تو چاه اگه به 1.5 سال قبل برمیگشتم هرگز اردواج نمیکردم.به چنجا درخواست وام هم دادم تا یجوری ختم به خیر شه ولی نشد...بعد میگن آمار طلاق رفته بالا.
  • محسن DE ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    109 4
    علت مهمی که کسی به آن اشاره نکرد تجربه ناقص ما از زندگی است. یعنی به علت وجود نداشتن هر گونه تفریح، دایم احساس می‌کنیم به ما ظلم شده است. یعنی از زندگی خود نتوانسته‌ایم استفاده ببریم. بعد خانواده اصرار دارند وارد مسیری شویم که برای کسی مناسب است که لاقل حس کند تا حدی از دنیا استفاده کرده و حالا وقت تعهد دادن است. حالا گرانی و توقع بالای دختران را و نگرانی به حق خانواده آنها را هم کنارش بگذارید ببینیم کی ازدواج می‌کند؟ چرا ازدواج کنیم مگر مرض داریم؟ خودمان و بقیه را بدبخت کنیم؟ مجرد می‌مانیم و سرمان را هم بالا می‌گیریم. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
    • تندی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      8 7
      احسنت. حقیقتا از صحبت های شما پیداست انسان دنیا دیده ای هستید. البته این از IP شما هم معلوم بود!!! امیدوارم از VPN استفاده نکرده باشید.
    • حمید IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      9 1
      حرف دل منو زدی
  • popo IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    79 8
    آدم چی بگه وقتی جوونا کار ندارند مگه میشه به ازدواج فکر کرد با این شرایط هر جا که میری خانما پر کردن میگی نه برو یه سر به بانکها .ادارات و غیره بزن ..........دخترا تا کار ندارن خونه ماشین میخوان حالا وای اگه سره کارم برن احتمالا جت شخصی میخوان ای خدا به داد ما پسرا برس چرا نظر منو نمیذاری مگه بد گفتم
    • تندی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
      11 11
      ببین نظرت رو گذاشته بودندو زود قضاوت کردی.
  • امین IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    11 12
    پس چی و حتما انتظار دارید با این وضع بی پولی و بی کاری جوانان 3 تا 3 تا زن بگیرند؟؟
  • سیاوش SE ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    22 10
    خدا پدرتون رو بیامرزه من الان بالای 40 سال دارم .از ده سال پیش به اینور خواستگاری های زیادی رفتم ولی هیچکدومش نشد. البته همه تقصیرات رو هم گردن خانمها نمی اندازم یه جاهائی هم خودم مقضر بودم . اما الان دیگه امکانش ازدست رفته..این داستان اینقدر ادامه پیدا کردکه الان مجرد تو سوئد زندگی میکنم..فکر کنم اگه ازدواج کرده بودم الان داشتم یکی تو سر خودم میزدم یکی توسر زندگی....اینطوری که هستم خرجم هم کمتره ازادی بیشتری هم دارم. هرجا که بخوام برم کافیه ساکم رو ببندم و راه بیافتم لازم نیست کسی رو راضی کنم..اگه ازدواج کرده بودم الان باید 2000 نفر رو راضی میکردم اخرش هم نمیشد.
  • ناشناس IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    50 0
    ما دهه شصتی ها نه سر پیازیم نه ته پیاز.ما خود پیازیم چون هر کس به نسل ما نگاه میکنه گریش می گیره
  • امیر IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    18 11
    من47سالمه با مدرک فوق لیسانس از دانشکاه تهران، تازه تونستم ازدواج کنم و یک دختر 10 ماهه دارم. خدا به داد جوونترها برسه اگر با این هزینه های سربه فلک کشیده بخوان ازدواج هم بکنند.باور کنیدبا درآمد بیش از 3.5 میلیون تومان،در یک آپارتمان 60 متری در جنوب شهر زندگی می کنم با کلی قسط ماهیانه.مجرد که بودم با خودم فکر می کردم ...الآن که با ماهی 200-300هزار تومن زندگیم می چرخه اگه ازدواج کنم هزینه هام حداکثر دو برابر می شه غافل از این که در همون دوران عقد هزینه ها 4-5برابر شد و الآن....البته نقش تورم بالای صد در صدی رو هم فراموش نکنیم.با اینکه در سن بالا ازدواج کردم اگر عقل الآنو داشتم مطمئن باشید که هرگز ازدواج نمی کردم غیر از هزینه ها که قابل چشم پوشیه ازدواج کاری می کنه که آدمو به ... خوردن میندازه
  • سهراب سیستان IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    26 6
    من هم از بچه های نسل سوخته متولد 60 هستم. چون به خاطر شرایط مالی خانواده فقط باید در دوره روزانه دانشگاه دولتی قبول میشدم 1 سال واسه کارشناسی و 2 سال هم واسه ارشد پشت کنکور موندم. حالا تو 30 سالگی فارغ التحصیل شدم با رزومه علمی 5 مقاله ISI و 6 مقاله کنفرانسی. همه استان کوچک محل اقامتم رو زیر و رو کردم ولی چون اشنا نداشتم با این رزومه نتونستم که امریه بگیرم. به خدا دارم دیوونه میشم می خواهم خودکشی کنم. باید تازه برم سربازی
  • نیما IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    11 19
    همش تقصیر مسئولین هست بعدشم دختر ها یه مقدار شطح توقعاتشان را بیارند پایین که شوهر گیرشون بیاد
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    28 18
    همه از دخترا بد میگن اما بد نیست مادر شوهرها هم انقدر روی تک تک اجزای جهیزیه و خود اقا پسرها هم روی تک تک اجزای صورت دختر بنده خدا تمرکز نکنن
  • میثم IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    15 25
    خداوند در قران سوره بنی اسراعیل می فرماید :ای بندگان من ازدواج کنید واگر شما فقیر هستید من شما را غنی میکنم من 2ساله که عقدم ویک کارگر ساده ام ودارم خونه میسازم وبه خاطر اینکه به خدا اعتماد دارم موفق شدم به شما هم پیشنهاد مید م به خدا اعتماد کنید ضرر نمیکنید
    • amir CA ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      7 15
      آقا میثم شما واقعاً چی‌ فکر کردی این حرفا رو میزانی‌. شما یه کارگر سادیی‌ و داری خون می‌سازی ؟ بعد اینترنت داری، سود داری، وقت داری اخبار رو پیگیری میکنی‌، توصیه خدا پیغمبر به مردم میکنی‌. این حرفا که نون و آب نمی‌شه واسه مردم. مگه می‌شه کارگرِ ساده باشی‌ خون بسازی این همه لیسانس و فوق لیسان دادشون هواست از بیپولی.چی‌ میگی‌ شما درکت نمیکنم
    • بدون نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      16 5
      اقا فرض کنید مسئولین گل کاشتن و به همه یه ماشین و مسکن دادن اون موقع فکر میکنید توقعات خانم ها همینجوری میمونه نه عزیزم بفهمن اینجوریه از شما جت اختصاصی و ویلای شمال میخان
    • علي IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
      1 1
      شما كارگر ساده اي داري ساختمون سازي ميكني ؟؟!!!!!! من با ليسانس عمران نتونستم همچين كاري كنم شما با حقوق كارگري ٥٠٠ تومن چجوري خونه ميسازي ؟؟!!!! معلومه امداد غيبي ميرسه برات
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    32 18
    دختر ها هم خیانت کار شدن
  • بی پروا IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    40 3
    هر وقت حرف ازدواج می یاد واقعاً حالم بهم می خوره از خودم. برای ماهایی که الآن جووینیم ازدواج واقاً یه نیازه اما کو شرایط ازدواج؟ گاهی می گم خوش به حال غربیا چون این مشکلات رو راحت حل کردن دیگه نیازی به مهریه و طلا و عروسیو هزار و یک کوفت و زهر مار دیگه ندارن. همین سنت های احمقانه مارو بدبخت کرده اونا می دونن که ما انسان ها نیازهایی داریم و باید بهش پاسخ داده بشه اما ما باید در جامعه ای بسوزیم و بسازیم که نه تنها تمام استعدادهامون رو سرکوب می کنه بلکه اونها رو تبدیل به عقده می کنه.
  • شادی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    28 13
    من 24 سالمه . کارشناسی ارشدم. کار ندارم چون نه برا دخترا کار هست نه پسرا. اگه ما دختراهم دنبال کاریم برا اینه که دوره زمونه طوریه که یه نفری نمیشه اداره اش کرد. وگرنه دنبال جت مت، شخصی و عمومیش نیستیم! کار میخوایم که بشه با اون پسری که ازدواج کردیم یه زندگی عادی داشته باشیم و از گرسنگی دو نفره نمیریم! وگرنه ما از خدامون بود کار نکنیم مخصوصا اون بیچاره هایی که تو بانک و اداره ها کار میکنن. مامان خودم شاغله. وقتی از سر کار میاد هیچ انرژی برا ادامه روز نداره! ولی در هر صورت خوشحاله چون تمام خستگی ها رو دوش شوهرش نیست. به این میگن یه زندگی ایده آل نه جت و این حرفا!
  • خورزوخان IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    26 15
    تاوقتي زن نداري همه چيزداري الا زن ،وقتي زن ميگري فقط زن داري ولي هيچي نداري!!!
  • سیروس IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    23 7
    من 33 سالمه ، 28سالگی عقد کردم و بخاطر اینکه دانشجوی دانشگاه آزاد بودم ودرامدم فقط به اندازه خرج دانشگاهم بود بعد از اتمام دانشگاه 31 سالگی ازدواج کردم 32 سالگی هم خدا بهم یه پسر داده تو خونه کرایه ای هستم و همچنین محل کارم تا خونه 220 کیلومتره وهر 8روز فقط 4 روز میرم خونه بخاطر مشکلات مالی بعد از دیپلم نتونستم ادامه تحصیل بدم رفتم سربازی بعد از سربازی و1/5 سال بیکاری بالاخره شاغل شدم و همیشه دوست داشتم قبل از 25 سالگی متاهل بشم یکی از همکارام 53 سالشه و هیچ وقت ازدواج نکرده البته اون به دختر مورد علاقه اش نرسیده بود گرچه از این که دیگه زن نگرفته به گفته خودش خیلی ضرر کرده ، امیدوارم مشکل شغل ، مسکن و ازدواج همه برطرف بشه البته به امید خدا نه به امید این مسئولین
    • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      8 13
      فک کنم ادیتور سایت حال نداشته متنت رو تا آخرش بخونه!
  • جامعه شناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    28 1
    نظرات يعني افسردگي اجتماعي جوانان ودوربودن نيمي از جوانان جامعه وحاصل آن حسرت وعقده سوال اينست آيا در چنين فضايي انتظار بهره وري وتوسعه اجتماعي واقتصادي دركليه شئون وجود خواهد داشت ؟ يا - ؟
  • *رضا* US ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    20 12
    کار برای جوونا هست ولی کاره خوب که دخل و خرجت جور در بیاد نیست من 28 سالمه مهندس کامیوتر هستم ولی درامدم فقط به اندازه اینه که امورات خودم بگذره تا زمانی که وضع درامد جوونا درست نشه مجردها بیشتر میشن میگی نه نگاه کن...
  • مسعوذ IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    35 2
    من دارم فوق لیساننس میگیرم چندین مقام علمی هم دارمولیبه دلایل پزیر نمیتونم ومیترسم ازدواج کنم: مشکلات اقتصادی مشکلات اقتصادی مشکلات اقتصادی مشکلات اقتصادی مشکلات اقتصادی سربازی مهریه بالا توقعات زنها تغییر اخلاق زنها نسبت به بعد از ازدواج.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    35 1
    حالا اگر پولدار بودیم مشکل حل میشد وضعیت جامعه رو نگاه کنین ... سلامت ازدواج ، امنیت نداره.. انگار خانه روی اب
  • بدون نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    15 13
    من33سالم 11سال ازدواج کردم 2تاهم بچه دارم . وضع مالی خوبی هم ندارم . ولی از زندگیم راضی هستم
  • ناشناس IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    14 13
    با فوق لیسانس از بهترین دانشگاه مملکت، تصمیم گرفتم Apply نکنم و نزدیک خانواده بمونم. وقتی شنیدم سربازی 21 ماه شده، تمام دنیا رو سرم خراب شد. عجب اشتباهی کردم...:(((((. شما حرف از ازدواج میزنین!؟ مگه با این شرایط اصلا میشه به ازدواج حتی فکر کرد. به‌فرض سربازی رفتم، یه کار مناسب هم پیدا کردم. فوقش ماهی 2تومن بیشتر که حقوق نمی‌گیرم، خرج زندگی و خوردو خوراک و رهن خونه و رفت و آمد چیزی برام باقی نمیزاره. حتی پس انداز هم نمی‌تونم کنم. حالا فکر کن بخوام ازدواج کنم! خرج عروسی و زن و بچه رو از بابام بگیرم!؟ کاش دوره دبیرستان یه رفیق ناباب به پستم می‌خورد، هم کیف جوونیم رو میکردم و هم با یه کار آزاد مثل شوفری یا شاگردی کلی جلو می‌افتادم :)))
  • یحیی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    22 2
    تموم نظرات رو خوندم اکثرا به این نکته تاشاره داشتن نداشتن شغل با درآمد کافی و پایدار نبود دختر مناسب مشکلات سربازی و تحصیل نبود مسکن عدم اعتماد به نفس من یه سال دیگه دکترای خودمو میگیرم تازه باید برم سربازی بعدش برم دنبال کار اونم توی زمونه ای بیکاری بیداد میکنه و پارتی بازی شهره ی خاص و عام شده و تازگیا عادی شده! مجرد بودن بهتره چون حداقل اگه عمر خودمون تلف شده،کسی دیگه رو هم بدبخت نکنیم! یا حق
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    32 0
    زن بگیریم برای چی واقعا
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    22 13
    من28 سالمه مشکله خونه ندارم ولی وقتی رفتم خواستگاری گفتم 600 حقوقمه گفتن نه دیگه بیخیال ازدواج شدم بنظر من توقع خانوما بالاست
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    43 1
    من 37 سالمه ومجردم ماهی 800 هزار تومان درامدم هست ولی اصلا ازدواج نمیکنم چون اینطوری راحت تر هستم سالی دو سفر خارج میرم در کل عادت کردم به تنهای در ضمن دوستانم که ازدواج کردن از لحاظ ظاهری خیلی پیر شدن ولی من هیچ تغییری نکردم. اینو دوستام میگن
    • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      7 12
      همه مثل شما نمیشن دادا
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    21 13
    مادرها در ازدواج ها مقصرند اگر به آقا پسرها یاد بدهند در زندگی خانواده باید هر حقی برا خودشان قائل هستند باید برای همسر خود هم قائل باشند وزن کیسه بوکس بجه دان مستخدم منزل نیست ونیاز به روابط انسانی متقابل دارد را فراموش نکنند مطمئنا زندگی خوبی خواهند داشت درضمن تا چند مهارت اقتصادی هردو ندارند نباید ازدواج کنند
    • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      2 10
      به دختر خانم ها هم یاد بدن اگه زری خانم ماشین 50 میلیونی داره لازم نیست شما هم داشته باشی، لازم نیست تیکه های بزرگ جهیزیه رو آقایون بخرن، من از حق شیربهای خودم میگذرم، مهریه واسه گرفتن نیست، لازم نیست هر سال دکور خونه عوض شه و ...
  • سپیده IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    46 18
    تو دنیایی که آقایون دنبال ظاهر و زیبایی خانم ها هستند به نظر من بسیار منصفانست که خانمها هم دنبال ثروت و مقام آقایون باشند.
    • آیدین IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      23 23
      مردها کار میکنند بار اقتصادی به دوششونه خب معلومه دنبال زیبایی باشن تا بتونن زشتیهای روزمره رو تحمل کنند اگه زنشون هم زشت باشه که دیگه این دنیا با جهنم چه فرقی میکنه؟؟؟
    • لیلا IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      16 9
      چه ربطی داره؟یعنی مردها چون بار زندگی رو دوششونه حق دارن هر انتظاری داشته باشن و زنها حق هیچ انتظاری ندارن؟ مگه بار بی پولی مردها رو دوش کیه؟رو دوش زن و بچشون.معمولا وقتی مردها پولدار میشن شلوارشون دو تا میشه و زنهای بدبخت فقط طعم فقرشونو می چشن
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    30 6
    اولین شرط ازدواج ثبات وضعیت اقتصادی کشوره که آدم بتونه هزینه های آینده را پیش بینی کنه ولی وقتی تورم همیشه جلوتر از پیشرفت مالی افراد حرکت میکنه متأسفانه همیشه آینده بدتر از حال خواهد بود. پس مگه آدم مغز خر خورده که ازدواج کنه؟ اونهایی هم که با توصیه معروف "ازدواج کنین بقیه اش خودش درست میشه" جلو رفتن، روزی صد بار خودشونو لعنت میکنن. اما خدا وکیلی داشتن کسی که بهت آرامش بده خیلی عالیه چون ازدواج فقط نیاز جسمی نیست بلکه بیشتر عاطفیه. خداوند به همه توفیق بده تا بتونن موانع مالی را از سر راه بردارن.
  • بدون نام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    5 21
    دادن وام بلاعوض به مجردین بالای سی سال تشویق میشوند
    • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      10 12
      شیطون پول واسه تفریحات مجردی کم اوردی؟
    • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      18 2
      اقا وقتی سنت رسید بالای سی سال دیگه بی خیال ازدواج شو چون دیگه نه خیر مادی داره ونه معنوی از الان به فکر اسایشگاه سالمندانت باش
  • مجتبی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    38 1
    من سی و سه سالمه. الان هم کار دارم و هم تا حدی پول. ولی دیگه حسشو ندارم اون موقع که داشتم پول نبود و الان ...!!! فعلا که با مجردی سر خوشیم
  • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    15 24
    نسل فعلی، نسل راحت طلبیه تو نوشته ها دقت کنید همه میگن من لیسانس دارم ، فوق لیسانس دارم و ... آخه اگه تو دیگه مدرک رو گرفتی دیگه نباید زحمت بکشی تلاش کنی تا وضعیتت بهتره بشه واسه ازدواج. فقط منتظریم یجا با حقوق فوق العاده اسنخدام بشیم و .....، من واقعا برای این دوستان متاسفم، من الان 35 سالمه ، 2 تا بچه دارم ، موقعی که ازدواج کردم لیسانس بودم الان دارم دکتری میخونم، گاهی شده تا صبح کار می کنم و.... باید دیدها عوض شود
    • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
      8 0
      ۳۵ سالته، یعنی تقریباً ۱۲ سال پیش لیسانس گرفتی یعنی تقریبا سال ۷۹، یعنی سال ۷۵ این‌ها بوده رفتی دانشگاه... خوش به حالت.
  • آشنا ES ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    16 25
    بچه ها تو رو خدا این همه امواج منفی پخش نکنید،درسته مسئ.لان به فکر ما نیستن اما بیاین لااقل خودمون با خودمون مهربون باشیم.باور کنید یه روزی میاد که نمیدونیم کی هستیم یار کی بودیم و ... خدایا همه جوونا رو به مراد دلشون برسون.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    48 6
    خانمی هستم زشت، کار ندارم، بد سلیقه هستم و بد اخلاق. فقط اومدم بگم دور من یکی رو خط بکشید!!!
    • حمید IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      21 13
      کشته این صداقتت شدم اتفاقا دور شما رو یه قلب کشیدم ( شکلک خجالت و شرم و اینحرفا) خبر آنلاین ولی خدائی بی معرفتی کامنتای منو منتشر نمیکنی دلم شکستی بی وفا
    • بدون نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      7 10
      اتفاقن معلوم بود پسره و میخاد مزه بریزه:| اگه میخاین بگی خوا نه خا و اتفاقا نه اتفاقن!خودم خیلی بهتر از شما میدونم فارسی رو پاس میدارم نه عربی تنوین و و دار رو!!چون یکی از علاقه مندی های مخاطبان خبر آنلاین در نظرها, موقع کم و زیاد آوردن ,تصحیح کردن کامنت بقیه است:))
    • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      42 19
      خب خیلی موج منفی دادین! من دختری 24 ساله هستم.فوق دیپلم گرافیک و دانشجوی زیان 4 ساله ازدواج کردم با استادم!مهریه ام یک سکه است و جهزیه زیادی هم نداشتم چون پدرم کارمند بود و سه فرزند دانشجو داشت اون زمان و ما نمیخواستیم بهش فشار بیاد!با همسرم با یک دنیا عشق و تفاهم خودمون کار کردیم و زندگی رو ساختیم و الان هم هر دو درس میخونیم و کار میکنیم. از سفره عقد و لباس عروسی تا در رنگ دیوار اتاق ها رو خودمون انجام دادیم و هزینه ها رو تا جایی میشد پایین آوردیم چون همدیگرو دوست داشتیم و انتخاب کرده بودیم! اگر دو نفر همدیگرو دوست داشته باشن همدیگرو درک میکنن و به هم کمک میکنن و توقعات هم پایین میاد اونی که دوست نداره طرفش رو دائم یا بهش به نگاه شریک جنسی نگاه میکنه یا صندوق پول! حالا منو چشم بزنید:پی
    • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      9 7
      کیفیت زندگی هم فکر کنم یخورده مهم باشه . باید فکر آینده فرزندان هم بود نه اینکه فقط من با همسرم خوبیم با هم !!!! با یک قاشق چنگال شروع کردیم و بقیش رو خودمون درست کردیم آخرش معلومه چی میشه ...
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    13 6
    بنشينيد و فکري کنيد براي تورم. اين مشکل را حل کنيد همه مشکلات حل خواهد شد. خداييش زشت است براي يک حکومت اسلامي مسئولين فقط به فکر جيب خود نباشند کمي به فکر مردم باشند. ميدونم نظرم را نميزاري ولي من هم يک مسلمان هستم و خيلي دينم را دوست دارم ولي از سياست دورويي با مردم متنفرم
  • بدون نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    51 4
    40 سالمه مجردم.متوسط ماهی دو ملیون درامد دارم.همه چیزم روبراهه.گرونی ماست و پنیر اصلا واسم مهم نیست.وقتی خرید می کنم اصلا قیمت نمی پرسم.نه اجاره حونه میدم نه قسط عقب افتاده دارم.امشب عشقم بکشه فردا کار تعطیله می رم هرجا دلم خواست.دوس داشتم با ماشین شخصی می رم و اصلا مهم نیست بنزین لیتری چنده ،دوس داشتم با قطار یا هواپیما حال می کنم.ضامن یه تازه ازدواجی شدم قسطاشو نداد همه رو یه جا تسویه کردم.فکر می کنید خیلی ناراحت شدم!بابا بی خیال همش 2ملیون بود.تنها تورمی که منو اذیت کرده مربوط به لثه هام بود که یه دکتر پولکی واسم حلش کرد.دیروز رفتم کتابفروشی بنده خدا گفت ببخشید کتابی که انتخاب کردی چاپ جدیده خیلی گرون شده.خندیدم و گفتم نه بابا!...خلاصه همه می گن ازدواج کن شما چی می گی؟!
    • حمید IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      22 12
      من فقط میگم کامنتت خدا بود اصل نمکی دادا
    • سارا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      21 0
      اگرم خواستی ازدواج کنی بگرد یکی مثل خودت رو پیدا کن وگرنه هر روز به خودت می گی عجب غلطی کردم!
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    6 44
    درجواب اقایون بگم من زن اولم فوت کرد که زن دوم گرفتم-بازم اشاره کنم متولد63هستم-مجردها دست به کارشید به خدا ازدواج خیلی خوبه
    • حمید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      25 12
      واقا فوت کرد یا فوتش دادی خدابیامرزو؟
    • سلما IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      21 17
      اصلا یکی از دلایل ازدواج نکردن دخترا همین بی وفایی مردهاست ببین چه با خوشحالی از ازدواج دومش حرف میزنه!!!!!!!!
    • سام US ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      10 5
      چرا یک زن باید ازدواج کنه وقتی قانون اجازه چند همسری به مرد داده؟ اون حسی که برای زنها گذاشتن به اسم حسادت، واسه مردا گذاشتن به اسم غیرت!
  • مرد IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    17 15
    در کل رن خوب پیدا نمیشه یعنی دختر خوب کم شده البت که پسر خوب هم کم شده من که دارم از راه منطقی خیانت ها رو تحلیل میکنم . برو یدونه مرغ بخر بعد برو زن بگیر یا نه برو 60لیتر بنزین بزن هزاری بعد برو زن بگیر راستی میدونید وقتی همه چی هرروز داره تغییر میکنه با زندگی یه انسان بازی میشه ما که خدمت رفتیم ولی اونایی که نرفتن چقدر پاسوز این قانونای اب دوغ خیاری شدن هر روز یه قانون هر روز یه داستان هر روز یه بامبول شما از قیمت فردای گوجه خبر نداری بعد میخوای زن بگیری که چی یکی دیگه هم بدبخت بشه بعد کرایه خونه نداشته باشی بعد پیش پول کم بیاد بعد بری وام بگیری بعد نتونی کرایه و قسط وامو بدی بعد ماشینو بفروشی بعد طلا بعد کلیه بعد طلاق بهتر زن نگیری که اگر این وسط هم یه خیانت بیوفته وسطش همه چی تکمیلی
    • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      17 11
      کلا بانوان محترم از همون ابتدای ازدواج در حال کسب سود از زندگی مشترک هستن از ابتدای مراسم نامزدی که به هر بهانه ای ( عید و چهارشنبه سوری و سیزده بدر و ...) باید براشون کادو خرید. شیربها و نفقه و هزار جور کوفت دیگه به کنار، جهیزیه هم تقریبا داماد باید بده .خونه ماشین قسط و ... . بعد یه مدت هم خانومه از آقاهه خوشش نمیاد و آقاهه میره زندان برای مهریه، خانومه هم میره جزایر قناری با پول مهریه
  • بدون نام IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    34 13
    با این دخترای پر رو و از خود راضی و پر توقع مگه مغز خر خورده آدم ازدواج کنه.هرکاری هم واسشون بکنی بازم طلب دارن ازت.اصولا خانما دنبال نوکر میگردن نه شوهر.من یکی که فکرشم اعصابمو میریزه بهم.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      11 0
      عزیزم این مال شهری مثل تهرانه با اون فرهنگ باقلوا
  • فرشته IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    43 5
    ازدواج فقط برا مسائل روحی میتونه خوب باشه ان هم به روش امریکایی .هرکسی برا حودش حلقه می خره و هردو در همه خرج خونه شریک هستند کسی حق زور گویی به طرف مقابل رو نداره. وا ین روش باعث میشه ازدواج ا نجا تو سنینن جوانی صورت بگیره و مسائلی دست وپا گیر مانع زدوااج انان مثل اینجا نشه
    • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      2 25
      عشق امریکا کورت کرده عاقلانه فکر کن
  • خسرو GB ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    24 11
    من هم بیست و هشت سالمه و چند بار به خواستگاری رفتم. ماشالله دختر ها و پدرهایشان مهریه های عجیب غریبی میدهند . همان بهتر که مجرد بمانیم. نکته: دبیر مهترم خبرآنلاین، یک سوال از شما داشتم در مورد این نظرات. متاسفانه من نظرات را میخوانم و نظراتی که بعضی از دوستان میگذارند جالب نیست را میگذارید و نظرات من را که نه توهینی در آن هست را هم چاپ نمیکنید. علت این فرق گذاری چیست؟ خواهشمند است جواب من را بدهید.
  • محمد IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    42 0
    شاید بچه های دهه 60بدشانس ترین بچه ها باشند 1سال دوران جنگ سالی که جنگ باعث شد مایحتاج اولیه به سختی گیر بیاد شیرخشک ولباس ودرمان وبهداشت 2-حضورمون در مدرسه با کلاسهای شلوغ که بعضا بالای 40تا 50نفر هم میشدیم میزهای 3الی 4نفره 3-دانشگاهی که شلوغ شد با کلاسهای شلوغ که راندمان درس را پایین میاورد 4-بازار کار کاری که برای ما نبود برای ما نسلی که مال دهه60بودیم حالا این نسل بزرگ شده نه کاری داره که زندگی بگذرونه و نه امیدی به آینده که اون رو بسازه مقصر بیچاره شدن ما کی هست قطعا ما نیستیم ما به دنیا امدیم ,آمدیم که زندگی کنیم ولی نه اینگونه
    • احسان IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      13 5
      احسنت
    • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      36 2
      ما تو همون دهه ی 60 مردیم همه مون فقط گرم بودیم متوجه نشدیم
  • بی نام IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    43 2
    نسل دهه شصت=موش آزمایشگاهی
  • یک جوان ایرانی IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    9 14
    برای یک ازدواج موفق 3 شرط لازم است. 1- کار ی که شخص احساس کند در ان کار امنیت شغلی دارد .2-اگر در جامعه ما که الان تورم و گرانی به اوج خود رسیده است دولت باید متناسب با این تورم و گرانی از جوانان با دادن وامهای متناسب با تورم کشور حمایت کند.(امار واقعی تورم نه اینکه نمایندگان مجلس بگویند تورم 60 درصد است و دولت بگوید تورم 10 درصد است باید این تناقضات از بین برود و بر اساس واقعیت برنامه ریزی کرد)3-سلامتی جسمی و روحی هر دو طرف.در کشور کویت برای مثال وقتی میخواهند جوانان ازدواج کنند دولت کویت ساپورت بسیار خوب و قوی میکند مانند دادن خانه کار وام متناسب با تورم واقعی کشور که متاسفانه این ساپورت در کشور ما بسیار ناچیز است و هیچ تناسبی با تورم کشور ندارد.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    18 9
    دوستان!ما در همسایگی مون یک کارگر ساده هست که از یک ساختمون نیمه کاره مراقبت می کنه.ساده براتون بگم آس و پاسه.اما سه تا زن گرفته.هنوز دو تاشون هم در قید حیات هستند!،(همزمان).خیلی باحاله!نه؟ چی بگم والا ()>}{:<؟!
    • سام US ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      4 2
      خوب؟ که چی؟
  • بدون نام GB ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    25 17
    یکی از هدفهای اصلی ازدواج رسیدن به آرامشه در حالی که با توجه به شرایط موجود ازدواج به دلایل اصلی استرس و ترس تبدیل شده. مثلا مشکلات مالی، نبودن راهی برای تخلیه استرس ، خیانت آقایون، پرتوقع بودن خانم ها ، دخالت شدید خانواده ها و....
    • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      17 2
      خیانت خانم ها
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    15 11
    ازدواج يك مساله احساسي است . وقتي روابط اجتماعي دختر و پسر به شدت محدود و به ديد مجرمانه نگريسته بشه ارتباط احساسي رخ نمي دهد از طرفي شدت مشكلات اقتصادي و سربازي بي حقوق و عدم وام مناسب اين مقوله استراتژيك و امنيتي را تهديد جدي مي كند . راه حل (‌1- وام بالاي ده ميليون به هر طرف بي تشريفات 2- خدمت ربع سربازان متاهل 3- وام سي ميليوني به كارفرماي افراد تا 2 سال ازدواج كرده 4-پارك هاي همسر يابي با ثبت كارت ملي و بررسي شرايط عمومي ورودي 5- نگرش بهتر به روابط احساسي كنترل شده در اجتماع 6- اقتصاد مناسب كلان كه اينجا نيز تاثير منفي گذاشته .
    • بدون نام NL ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
      11 0
      چی؟ :) "4-پارك هاي همسر يابي با ثبت كارت ملي و بررسي شرايط عمومي ورودي"؟؟؟! :))
  • man IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    35 2
    بابا ازدولج تو قديم بود الان ديگه چه ازدواجي(دنيا به هم ريخته نميدانم چي بگم قاطي كرم)26 سالمه منم
  • ندا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    6 50
    من 30 سال دارم و در آستانه ازدواج هستم وضع مالی متوسطی دارم می دونم احتمالا"مشکلات مالی زیادی خواهم داشت اما همه تلاشمو می کنم و نخواهم ترسید
    • مهسا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      38 9
      خب شما خانمی وضع مالیت مهم نیست از چی میخوای بترسی پول کرایه خونه پول مخارج عروسی و مهریه و هزار تا خرج دیگه اینا که همش به عهده ی پسرای بیچارست
    • بدون نام US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      38 8
      ندا خانوم جک گفتیا از چی میخوای بترسی :-) خیلی باحال گفتین بیچاره پسرها جهیزیه ام که انداختن گردن پسرها
  • میلاد IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    46 2
    من 21 سالمه از همین الان دارم مادرم رو توجیه می کنم که به فکر دیدن من تو لباس دامادی نباشه ! چون از فامیل و آشنایان گرفته تا دوستام دارم می بینم که از ازدواج تو شرایط فعلی ضربه خوردن و حتی پسرعموم پاش به زندان باز شد !
    • بدون نام ES ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      2 2
      بنده خدا
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    22 3
    تو این سایت وقتی اسم سربازی، اشتغال و ازدواج میاد، سیلی از کاربرها سایت رو با نظرات خودشون مورد عنایت قرار میدن!!! یعنی هیچ مسولی نیست که بیاد و اینا رو ببینه. یعنی واسه دیدن این مشکلات چشم برزخی(!) نیاز هست؟ اونوقت ادعاشون هم میشه ...!
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    28 7
    به نظر من ازدواج خیلی خوبه مخصوصا ازدواج با کسی که به ادم ارامش بده و یه همسر ایده ال برای زندگی مشترک باشه ولی مسلما تنها عشق برای شروع یک زندگی خوب کافی نیست. اینروزها اقتصاد حرف اول رو میزنه و مهمترین اصل در زندگیه. کسی توی زندگیش موفقه که با اگاهی قدم برداره و با جیب پر اقدام به ازدواج کنه در غیر این صورت یک عمر زندگی خودش و کس دیگه رو خراب میکنه و روزی هزار بار ارزوی مرگ میکنه!! فریب دوستت دارمهای پوچ دخترارو نخورید. اون همه عشق و عاشقی ها و دل و قلوه دادن و گرفتنها با اولین و کوچکترین مشکلات توی زندگی پرپر میشه و میره اونوقت تو میمونی و یه دنیا گرفتاری! _عاقلانه ازدواج کن. عاشقانه زندگی کن... محمد_28 ساله_ فوق لیسانس حقوق جزا وجرم شناسی_ همچنان مجرد
  • میثم IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    36 11
    من 4 سال پیش از یک دختری خواستگاری کردم ولی با کمال پررویی هر وقت بحث را باز می کردم از ماشینهای چند صد میلیونی و خانه های هزار متری حرف می زد یعنی برو گم شو ؟ بعد خودش با یک تاجر ازدواج کرد تاجر هم دهنش را اسفالت کرد بعد رفت لندن انجا هم تازه فهمید که عددی نیست شوتش کردن حالا ایرانه اما من کار دارم خونه خریدم کلی هم الان خوشحالم که با دختر لا قیدی مثل اون ازدواج نکردم واقعا چرا دختران ما اینقدر ارزان شدند ایا بهتر نیست همه با هم به سوی اسلام ناب محمدی برگردیم انوقت به سادگی سالهای دفاع مقدس مشکلاتمان حل می شود . یا مهدی (عج)
    • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      10 14
      اینکه تعریف کردی خواب دیدی یا فیلم هندی واسمون گذاشتی
  • بدون نام ES ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    48 3
    از دخترایی که مهریه بالا میخوان متنفرم.
  • امیرمحمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    23 2
    یکی از دوستان گفته بود با وام بلا عوض میتونند جوانها را تشویق به ازدواج کنند نه مجید جان آن ارزانی بلا عواضه که اگه به جوانها بدهند همه تشویق میشوند
  • سارا IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    12 13
    فکر میکنم این مشکلات بیشتر مربوط به شهرهای بزرگ باشه. در شهرهای کوچک خرج کمتر و مدت زمان با هم بودن بیشتره بنابراین خیانت ها هم کمتره. شاید هم شرایط خودمو تعمیم میدم من 1سالی هست اومدم خونه خودم.با همسرم زندگی خوب و ارومی داریم.هر چند زیر بار گرونی مجبور به حذف خیلی از برنامه ها شدیم ولی برای جبران با گروه مثل خودمون جمعه ها میریم بیرون.با یک غذای ساده .سخته ولی اگه برگردیم عقب باز هم ازدواج میکنم چون ارامشی دارم که به همه چی ارزش داره.
  • NHL IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    15 20
    اینجا بیشتر شبیه بنگاه ازدواج "خبر آنلاین" شده!!
  • بدون نام NL ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    40 4
    امروزه نه زنش دیگه زنه ، و نه مردش اون مرده! پس نظام ازدواجی که قبلا برای آنروزها گذاشته شده ، کلا بایستی بهم بخوره . منظورم اینه که نه مهریه ای و نه نفقه ای و نه جهیزیه ای ... یعنی هیچ کس بدهکار یا طلبکار کسی نباشه ، هر طرف هر چی داشت باهم اشتراکا میارند و با هم استفاده میکنند، بعد هم اگر نتونستند بدون اینکه بده بستونی داشته باشند مال خودشون را برمیدارند و میرند. ( البته اگر بچه نداشته باشند) و تا زمانیکه وضع خوب و با ثباتی از هر نظر (وضع مالی و توافق و عشق و علاقه) پیدانکردند بچه دار نشوند...خلاصه این تنها راهشه. سنتهای بی منطق را هم باید گذاشت کنار . مثلا اگر داشتی عروسی بگیر ، اگر هم که نه بیخیال . من که آنوقت نداشتم عروسی نگرفتم حالا خیلی خیلی هم خوشبختم ، هیچ زمینی هم به آسمون نیامد.
  • آیدین IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    45 3
    من 29 سالمه کار هم دارم ولی کاره آزاد...اونقدر جنس گرون شده که بازار ما کلا خوابیده...کسی رو هم که دوست داشتم خانوادش به خاطر نداشتن خونه و درآمد آنچنانی رضایت ندادن... کلا دیگه بیخیال زن گرفتن شدم چون به کسی که دوستش داشتم نرسیدم و فکر نمیکنم دیگه بتونم در مورد کس دیگه ای فکر بکنم.... نصف دینمون که با ازدواج نکردن از بین رفت نصف دیگه هم نگه داشتنش تو این بغض خیلی سخته....
    • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      26 10
      اما تو کوه درد باش طاقت بیار و مرد باش
  • بدون نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    23 22
    چقدر زود همدیگر را قضاوت میکنیدلابد زشت بد اخلاق پر توقع .......اینجوری میخاین ازدواج کنید .ازدواج کردن شعور میخواد قبل از اونکه پول بخواد
  • بدون نام IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    10 3
    نظرات شما عزیزان را خواندم و به واقع دلم به درد آمد به عنوان یک مادر که خودش بچه ی دهه 60 ی داره غصه خوردم نمی دانستم علت را باید در چه چیزی جستجو کنم تا این که فهمیدم خودم مقصر بله خود من مادر بچه های دهه 60 ی نمی دانم چی شد که زندگی شما عزیزان را این طور کردیم یعنی نمی دانم چی شد که ما یکهو خودمان را گم کردیم و شما را هم بردیم توی این ناکجا آباد زندگی رها کردیم و برایتان این جور زندگی ایی ساختیم که ساخته شده است همین قدر می دانم که مشکلات ما هم درست مثل مشکلات شما بود شاید هم بیشتز اگر شماها به واسطه ی دانش و علم و سوادتان بهتر می دانید و می فهمید ماها این را هم نداشتیم به مرور کسب کردیم با این همه زندگی کردیم یعنی زندگی ساختیم کسی برای مان نساخت خودمان ساختیم به سختی ما هم پارتی نداشتیم
    • فرزین IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      0 0
      مادر من ، دل های ماها مثل دلهای شما در زمانی که همسن ما بودید شاد نمیشه، نهایت بی انصافیه اگر بفرمایید که مشکلات زمان شما از مشکلات زمان ما بیشتر بوده، شما کدوم یک از این مشکلات را داشتید :؟ 1- مشکلات اقتصادی تا این حد؛ 2- اختلاف طبقاتی فاحش؛ 3- عدم اعتماد طرفین بهم ؛ 4- تجمل گرایی خواسته و ناخواسته ؛ 5- بیکاری به این شدت ؛ 6- عدم تامین آینده شغلی ( البته برای شاغلان )؛ 7- مشکلات عصبی ؛ 8- مشکلات بهداشتی ( آهنگ رو به صعود سرطان و آلودگی های هوا و صوت )؛ 9- نوسانات بسیار شدید اقتصادی و عدم آگاهی نسبی از آینده حتی نزدیک ؛ 10- اختلافات فرهنگی زیاد میان اقشار جامعه ناشی از مهاجرت افراد ، تهاجم وسیع فرهنگی؛ . . . تمامی این موارد به همراه سایر دلایل منجر به امید به زندگی پایین در ما جوانان هست.
  • بدون نام IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    11 12
    آری ما هم پارتی نداشتیم پدر پولدار نه خانه نه ماشین نه حتی تجربه نه امکانات کم خیلی کم سواد حداقل و حداکثرش در میان عموم ما دیپلم بود ولی با این حال از ازدواج نمی ترسیدیم نترسیدیم زندگی را ساختیم با سختی سختی اش هم شیرین بود چیزی که هست اشتباه نسل ما یعنی پدر و مادرهای نسل 60 ها خواستیم زندگی شما را بهتر کنیم نخواستیم شما مثل ما از صفر شروع کنید نخواستیم کم و کسری های ما را داشته باشید برای همین هم سعی کردیم خوب بخورید خوب بپوشید مدرسه خوب برید حتما دانشگاه برید و .. آخرش اینی شد که شده است شما دیگر ما نیستید یعنی نمی تواند سطح زندگی تان را مثل ما با حداقل ها شروع کنید عاقبت شما شده است نسلی که متوقع است توقع برای این که زندگی آینده اش بهتر از آنی باشد که پشت سر کرده است
  • بدون نام CH ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    29 0
    من یه دوست سویسی دارم که پارسال ازدواج کرد، میخواستم اینو بگم که علیرغم اینکه عروس و داماد هردو شاغل بودن و درامد خوبی داشتن، از تزین سالن تا پختن شیرینی، شام و آماده کردن نوشیدنی رو خودشون انجام دادن، عروسیشون از جشن تولد ٦ سالگی من ساده تر بود، اینو گفتم که بگم خودمون هم توقع زیاد داریم. در مورد شرایط بد اقتصادی هم موافقم. یک فوق لیسانسه مهندسی در اینجا ماهی حدود ١٧-١٨میلیون تومان درامد داره، البته بخش زیادی از پولشو مالیات میده ولی زندگیش راحته. البته هروقت من از سوئیس نوشتم خبرآن لاین منو سانسور کرده، چون از اطلاع رسانی میترسه
    • بدون نام US ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
      2 13
      نه عزیز من. سوییسی ها خسیسن. در آمریکا خیلی هم مجلل عروسی میگیرن وقتی بگیرن. کسی که نمی خواد بزن و بکوب و بخور راه بندازه اصلا چرا باید عروسی بگیره؟ عروسی میگیره با کمترین کیف ممکن که حال مهمونا رو بگیره؟ خوب نگیره که سنگین تره.
  • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    11 17
    من 9 ماهه که ازدواج کردم...اگه بهم بگن چه آرزویی داری می گم آرزو دارم زمان 10 ماه به عقب بگرده...به خدا تا آخر عمرم مجرد می موندم.آی جوونایی که ازدواج نکردید خوش به حالتون یه وقت خر نشید برید ازدواج کنید.به خدا با این گرونی و تورم هر کس ازدواج کنه از دیوونگیشه
  • شهاب IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    9 21
    من 31 سالمه، کار هم میکنم درآمدم هم بد نیست، یک میلیونی میشه. همیشه هم دنبال همراه و یار بودم. ولی همه پس انداز زندگیم رو دزدیدن. بیشتر از 15 میلیون. دیگه نمیتونم ازدواج کنم.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    30 1
    اقا وقتی میبینم این همه جوونو که دارن سر مهریه فوق سنگینی که باید به همسرشون بدن عمرشون رو تو زندان میگذرونن یا کسایی که باید همیشه بدهکار زنشون باشن دیگه انگیزه ای واسم نمیمونه
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    15 11
    نشستم 7 سال تو دانشگاه در شخوندم و الان شدم یه بست و هفت ساله و شش ماه دیگه درسم تموم میشه و امیدوار بودم با توجه به کسری های خدمتم 6 ماه بیشتر خدمت نکنم . اما به یکباره فهمیدم باید 24 ماه دیگه از زندگیم صرف بی قانونی تو این مملکت بشه . این هم ثمره تحصیلات دانشگاهی در این مملکت.
  • popo IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    33 7
    هزینه های ازدواج در تاریخ اردیبهشت سال 91 تهیه انگشتر نامزدی 300000 تهیه حلقه نامزدی 500000 تهیه سرویس طلا بین 4000000تا 6000000 لباس سبک و سنگین تا 1000000 آینه و شمعدان بسته به مرام عروس از 300000 به بالا لباس عروس و هزینه آرایشگاه تا 1500000 هزینه تالار وشام و غیره از 6000000تا 12000000 حالا اگه یه چیزایی فراموش کردم ببخشید حالا هزینه اجاره و رهن خونم رو اضافه کنید حداقل باید ده میلیون رهن با اجاره ماهی 300000 هم بذاری کنار دیگه خودت حساب کن خداییش من که با همه اینا مخالفم ولی خانمارو که میشناسین عمرا کوتاه بیان 26 سالمه بیکار لیسانسه اگه تا 35 سالگی بتونم ازدوا کنم ...........اگه......
    • بدون نام IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      39 1
      خب واقعا چه لزومی داره کسی که نداره بره تالار بگیره و هفت پشت ندیدشو شام بده؟ خانواده های هردوطرف هم کم مقصر نیستن... من خودم دو نفر بسیار پولدار و باکلاس میشناسم.که مهمونی عروسیشون یه شام تو یه رستوران شیک با حظور خودشون دو نفر و پدر و مادر هردو طرف بود! یا یکی دیگه که با وجود اینکه ماشین زیر پای پسره بنز بود! اما تزیینش یه شاخ گل رز اونم سمت شیشه عروس بود!از طرفی کسی که یه پراید به هر پنج نفر اعضای خونشون سواری میداد شب عروسیش رفت با کلی غرض یه کروکی اجاره کرد با خدا تومن پول گل واس تزیین!
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    7 24
    من دختری کارمند هستم 34 ساله از نظر مالی هیچ مشکلی ندارم یکسال پیش با هزار آرزو وامید با فردی عقد کردم ولی از شانس بدم طرفم معتاد از آب درآمد من از طرف مقابلم جز عشق و محبت چیز دیگری نمیخواستم اما گول اون و خانوادهاش را خوردم و سر آخر بعد از چندماه به صورت توافقی جداشدیم با این وضع جامعه و آلودگی جوانان به اعتیاد و خانواده هایی که اعتیاد فرزندشون را پنهان میکنند آیا دیگه میشه به کسی اعتماد کرد جالب اینه که خانواده طرف مقابلم از پسرشون طرفداری میکردند و به بهانه های مختلف از من ایراد میگرفتند
  • مهدی-1372 CA ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    19 4
    سلام من متولد 72 هستم. تنهایی رو دوس داشتم ودارم وخواهم داشت.هرگز به ازدواج فکرنمیکنم. الان که بچه ام دوروز دیگه سربازی ودکتری وبعدشم دنبال کار!!! ادم فوقش50-40 سال میخاد توی این دنیا زندگی کنه.مجبوره خودشو به هزارتا استرس و..... بیندازه؟؟ شما بگین مجبورین؟
  • بدون نام US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    11 7
    مجرد بودن از ویژگی های مدرن شدن جامعه است. بحث "ارزشی" به معنی "خوب" یا "بد" بودن قضیه نمی کنم. اما این موج جهانی مدرنیته که در ایران هم به رغم مبارزه مقامات شدت داره، تجرد را هم به همراه خودش می آورد. بخشی از مجرد بودن اینه که فلسفه ازدواج زیر سوال رفته. برخی دیگر به خاطر این است که ازدواج، جلوی مهاجرت رو میگیره، بخشی دیگر اینه که باعث سلب برخی از آزادی های فرد میشه. قوانین محدود کننده و الزام آور پس از ادواج در کشور هم نظیر سخت بودن گرفتن طلاق برای زن و بحث های دیگر هم به زندگی مجردی دامن زده. کلا پدیده بدی نیست.
  • . IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    4 9
    مگه بااین توقعات بیش از حد دختر ها میشه ازدواج کرد من مشکل خاصی ندارم کارمندم 27 ساله لیسانس تیپ و قیافه بدی هم ندارم ولی چند تا خواستگاری ناموفق داشتم الان هم بیخیال همه چی شدم
  • بدون نام IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    5 0
    بنده اکثر نظرات خوندم بنظرم تا چندسال قبل بعضیها بخاطر نداشتن امادگی روحی روانی وسختگیری والدین و فرهنگهای وسلایق غیر معمول و مهریهای سنگین از ازدواج دور میشدند که اینها در کل امار قبل توجهی برای نزول ازدواج نبود که بیشتر ان با وساطت افراد مورد وثوق حل میشد چون هزینهای نداشت مشاوره میشدند. ولی تو این چندسال تورم شدید و بیکاری و گرانی مسکن واجاره و هزینهای بالای ازدواج و مراسمات سد بزرگی در راه ازدواج شده و کسی هم این قضیه را جدی نمیگیره و همچنان شعار میشنویم و هرروز سن ازدواج بیشتر و تعداد ان کمتر وطلاق زیادتر شده که سلامت جامه را تهدید میکنه دولت هم اصلا دوست نداره در این باره هزینه کنه فعلا دنبال طرحهای بیسرانجامی مثل ابرسانی خزر به کویر ..
  • مريم IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    2 7
    من 29 سالمه فوق ديپلم صنايع غذايي ، 2 ساله كه ازدواج كردم از زندگيم هم راضيم چون وقتي مي‌خواستم وارد زندگي بشم اين رو پذيرفتم و قبول كردم كه زندگي پستي و بلندي داره به خصوص تو اين روزگار و اين دوره و زمونه . من به همسرم اصلا فشار نميارم و توقعات غيرمعقولي هم ازش ندارم چون آدمم و مي‌بينم كه چطور داره تلاش مي‌كنه كه زندگيمون بچرخه البته خودمم شاغلم ولي تو اين زمونه اگه ده نفر هم كاركنند باز زندگي درست نمي‌چرخه . به نظر من اگر زن و شوهر همديگرو درك كنن، خانمها هم توقعاتشون را پايين بيارن، آقايون هم فكر نكنن وقتي خانم توقعي نداره يعني نبايد هيچ تلاشي براي پيشرفت زندگيشون بكنند .اگر همه اينجوري به زندگي نگاه كنند تمام سختي‌ها (به هر حال هر كسي تو زندگيش گرفتاري و سختي داره)براشون آسون مي‌شه .