در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پرتغال و خرس قطبی زندانی گرفته، تا رودخانه سرخ و ابر دم خوکی و کتاب رنگ‌ها.

پا و پرچم: این عکس، آلن فونتلس کاردوسو اولیویرا از برزیل را در حال شادی پس از بردن مدال طلای مسابقه دو 200 متر مردان در مسابقان پارالیمپیک لندن نشان میدهد.
 

خرس قطبی در ماشین: تعجب نکنید، این یک خرس قطبی واقعی نیست. آنچه که در ماشین پلیس می‌بینید، یکی از اعضای جمعیت صلح سبز (Greenpeace) است که با پوشیدن لباس خرس قطبی، به اعتراض با تصمیم یک شرکت روسی برای حفاری در در قطب شمال برخواسته است.
 

کتاب رنگ‌ها: این کتاب مکعبی شکل نمایشی از سیستم رنگی RGB به تفکیک هر رنگی است که برای چشم انسان قابل مشاهده است. می‌دانید اگر قرار بود که تفکیک رنگ چشمان ما به اندازه چشمان میگوی مانتیس باشد، این کتاب چه قطری داشت؟ برای اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
 

بچه شیطان: در برنامه روز ملی حمایت از گونه‌های در معرض خطر استرالیا، یکی از بازدیدکنندگان باغ‌وحش سیدنی مشغول نوازش یک شیطان تاسمانی خردسال است.
 

رودخانه سرخ: امتداد رودخانه یانگ تسه در نزدیکی چانگ‌کینگ چین به رنگ قرمز درآمده است. هیچ‌کس واقعا نمی‌داند دلیل این رخداد چیست، اما می‌تواند ناشی از گل و لای سرخ‌رنگ بالادست رودخانه باشد.
 

حباب درخشان: تصویر بالا نشان دهنده یک حباب عظیم در ابر بزرگ ماژلانی است، کهکشانی که یکی از اقمار کهکشان راه شیری به شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

آتش‌نشانان: آتش‌نشانان تلاش می‌کنند تا یک حریق جنگلی بزرگ را در آلوایازره پرتغال خاموش کنند. خوشبختانه متولیان امر در مهار این آتش‌سوزی که از اوایل هفته قبل آغاز شده است پیشرفت‌هایی داشته‌اند.
 

معماری الگوریتمی: این خانه دیوانه‌وار پاویلیون Endesa در بارسلونای اسپانیا است. دلیل شکل غیرعادی ساختمان طراحی آن به وسیله رایانه است، الگوریتمی که شکل دقیق و زوایای هر کدام از سفال‌های مجهز به صفحات خورشیدی آن را محاسبه کرده است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

ابر دم خوکی: این ابر مولکولی دم خوکی در واقع یک جرم نجومی عظیم است که 60 سال نوری درازا دارد. با وجود ظاهر باشکوه آن، دانشمندان به خوبی آن را درک نمی‌کنند و معلوم نیست که آیا این ابر همیشه به این شکل بوده است. اطلاعات بیشتر را در این خصوص را اینجا بخوانید.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان

5352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =