نیسان کانسپت تازه Terra را در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. این خودرو که فضای داخلی آن شش‌ضلعی طراحی شده از پیشرانه نیسان Leaf همراه با دو موتور مجزا که توسط پیل سوختی هیدروژنی تغذیه می‌شوند، بهره می‌برد.

محبوبه عمیدی: نیسان کانسپت تازه این شرکت را با نام Terra در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. با این که به نظر نمی‌رسد این خودروساز تصمیمی برای ورود این نمونه مفهومی جدید به بازار داشته باشد، طراحی این خودرو و پیشرانه الکتریکی-‌هیدروژنی آن می‌تواند الهام‌بخش تولید نسل‌های آینده تولیدات نیسان باشد.

به گزارش آتوبلاگ، کانسپت Terra که در نگاه اول می‌تواند ما را به یاد Juke یا نمونه مفهومی Qazana در سال 2009/1388 بیاندازد، از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد که هر چهار چرخ آن را به حرکت در خواهد آورد. در مجموع سه موتور مجزا برای حرکت به کار گرفته خواهند شد که یکی نیروی مورد نیاز چرخ‌های جلو و دو عدد دیگر توان لازم برای چرخ‌های عقب را تأمین خواهند کرد. پیشرانه‌ای که برای به حرکت در آوردن چرخ‌های جلو استفاده می‌شود همان موتور مورد استفاده در نیسان Leaf است؛ اما نیروی مورد نیاز دو موتور دیگر توسط یک پیل سوختی هیدروژنی تأمین می‌شود. این شکل به کارگیری موتورها باعث می‌شود بار اصلی حرکت روی چرخ‌های جلو باشد و تنها در مواقع ضروری پیشرانه دو چرخ عقب خودرو وارد عمل شده و به افزایش توان مورد نیاز خودرو کمک کند.

کارشناسان این شرکت می‌گویند از سال 2005/1384 تاکنون قیمت پیل‌های سوختی هیدروژنی تقریبا یک‌ششم شده و تنها عاملی که باعث می‌شود نیسان هنوز از این پیشرانه در خودروهای تولید شده استفاده نکند، عدم وجود زیرساخت مناسب برای استفاده از این منبع انرژی است. با این حال این خودروساز تصمیم دارد از سال 2015/1394 پیل سوختی را در خودروهای خود به کار بگیرد.

فضای داخلی نیسان Terra نیز متفاوت و شش‌ضلعی طراحی شده و صندلی‌ها به شکلی قرار گرفته‌اند که همراستا نیستند و سرنشینان عقب خودرو از کنار شانه صندلی جلو خود می‌توانند جاده روبرو یا بخش هدایت و کنترل را ببینند. تعبیه مجزای موتورها نیز باعث شده فضای بیشتری به قسمت بار و اتاق خودرو تعلق بگیرد.

تلاش شده نیسان Terra که تنها شاسی‌بلند معرفی شده با آلایندگی صفر است، مانند نمونه‌های دیگری مانند قشقایی و مورانو با محیط شهری سازگار باشد و بتواند توجه خریداران بالقوه آینده را به خوبی به خود جلب کند.

کلید هوشمند این خودرو یک تبلت است که می‌تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را از سرعت گرفته تا داده‌های ناوبری و ارتباطی در اختیار او بگذارد و به سادگی به ابزاری برای سرگرمی سرنشینان تغییر وضعیت بدهد. این تبلت در خارج از خودرو نیز همراه راننده خواهد بود و علاوه بر اینکه می‌تواند مانند یک ابزار هوشمند عادی به کار گرفته شود، ارتباط او را با خودرو حفظ خواهد کرد. در طراحی داخلی نیز تلاش شده با حرکت صندلی راننده به فضای میانی دید بهتری در اختیار او قرار بگیرد.

نیسان Terra یک کانسپت شهری جالب‌توجه و ایمن است که نشان می‌دهد اگر در آینده استفاده از سوخت هیدروژن عمومی شود، نیسان این توانایی را دارد که خودروهایی با پیل سوختی هیدروژنی را به تولید انبوه برساند.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    81 0
    این خبر رو ایمیل کنید برای مدیران ایران خودرو و سایپا که فقط به فکر افزایش قیمت هستند. کیفیت رو پایین میارن و قیمت رو بالا میبرن
    • آيدين IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      65 6
      مقصر خودتون هستيد.خريد نكنيد پرايد ميشه 2ميليون
  • مقداد IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    4 120
    از همان طراحی و شکل عجیب و غریبش میتوان فهمید که هدف از ساخت و تبلیغ آن چه بوده است، فقط همان 6 ضلعی بودنش کافیست تا ... نیت شوم پشت آن را درک کنند...
    • متولد ماه مهر IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      46 0
      جسارتاً منظور عزیز تبلیغ ستاره داود و ... هست؟!!!!!!
    • "خوش بين" IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      89 3
      خدا شفات بده برادر!
    • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      40 1
      به خدا نیسان ساخت ژاپن هستش و فک نکنم ربطی به صهیونیست ها داشته باشه .........
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      48 0
      اره اینجوری باشه پرایدم نماد تفکرات ماست.برو مقداد جان تا امثال تو در این مملکت زندگی میکنن این مردم وضعشون ازین بهتر نمیشه
    • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      38 0
      برادر مقداد ، شما یه کم فکر کنی در پژو 206 و شعر حافظ و بيسکويت مادر و جلبک دريایی هم می تونی ردپای دشمن را پيدا کنی. باور کن.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
      4 0
      شستشوی مغزی واسه آقا مهراد عبارت خیلی لطیفیه به نظر میاد ....
    • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
      0 0
      شما بیشتر مواظب خودت باش
  • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    37 0
    خیلی شبیه پرایده D:
  • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    20 2
    خیلی شبیه پرایده D:
  • 60 IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    23 0
    من اگه خوام بخرم ابیشو می خرم پشتشم تا خرخره ادم میزنم
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    52 0
    دلمون واسه شما بسی تنگ شده بود مقداد خان. از اینکه کسی نبود این به اصطلاح فناوری های کذایی صنعت ماشین سازی را به ما گوشزد کند و پرده از فریب مردم برای مصرف گرایی بردارد ناراحت بودیم.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    86 1
    از مقداد بپرسيد نيت شوم زنبورعسل از اينكه اين همه خونه شش ضلعي درست مي كنه چيه؟
  • مهرداد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    68 2
    آقاي مقداد واقعا بايد به حال شما و امثال شما افسوس خورد . دنيا در عصر نانو و زندگي در كرات ديگره و تو غصه ستاره داوود رو ميخوري ؟ همون بهتر كه سوار ... پرايد بشي تا ستاره داووود . خلايق هر چه لايق . ساخت خودرو چه ارتباطي با عقايد ديني داره !!!؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      2 56
      مهرداد خان متوجه نیستی برادر. مقداد خان با تیزبینی خاصی می گوید که غربی ها حتی با شکل و شمایل ماشین نیز می خواهند در فرهنگ مردم نفوذ کنند و آن را به همین سادگی از راه راست منحرف کنند. چرا چهار ضعلی یا هشت ضلعی نساخته اند حتماً باید شش ضلعی بود؟ به توصیه های برادرانه گوش به مهرداد خان.
    • مقداد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      4 66
      باید متذکر بشوم که صهیونیستها و لابی های فراماسونری عقایدشان را در تمام امور روزمره و برنامه های سیاسی فرهنگی اقتصادی اجتماعی علمی و حتی ورزشی دخالت میدهند و آنها را اجرا میکنن. فی المثل همین آرم المپیک 2012 لندن که ZION را به شکل 2012 نوشته بودند. بله ایمان آنها به مسلک شان بسیار قوی است و هیچ کس هم اعتراض نمیکند که چرا این اصول را در جوامع شان اجرا میکنند اما متاسفانه در اینجا همه دم از روشنفکری میزنند و با اسلام عزیز سر ستیز دارن و میخواهند آن را فقط به درون خانه ها برانند اما نمیدانن که دیانت ما عین سیاست ما و بالعکس است. ....
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    39 0
    ما با این ماشینهایی که تولید می کنیم جهان صدم هم نیستیم چه برسه به جهان سوم
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    42 0
    صنعت خودروسازی ما در مقابل شرکت هایی مثل نیسان هیچی واسه گفتن نداره و باید اسمشو بزارن صنعت تولید ماشینهای از رده خارج
    • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      5 6
      نیسان که داره از همه جلو میزنه و واقعا معرکه است این شرکت
    • مصطفی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
      6 5
      الان چند سالی هست که نیسان و رنو با هم شریکند و در واقع یک مجموعه به حساب میان که باید گفت بزرگترین مجموعه خودروسازی جهانه و با اینکه تو ایران نامهایی مثل مرسدس و بی ام دبلیو و اخیرا پورش و.. مطرح هستند اما مجموعه رنو-نیسان در اشل جهانی رکوردهای خیلی بیشتر و تکنولوژیهای پیشروتری روداره! در واقع برندهای یاد شده بیشتر خودروهای لوکی و گرانقیمتو تولید می کنن که چون به درد کور کردن چشم فامیل و آشنا می خوره تو ایران طرفدار داره اما اگه یخواین دنبال تکنولوژیهای روز برین که با هزینه های کمتر بهترین امکانات رو در اختیارتون بذارن اونوقت رنو- نیسان یکی از گزینه های خیلی قدرتمند خواهد بود!
    • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
      10 3
      من متاسفم که وقتی یه ایرانی حقیقتی رو میشنوه که خوشش نمیاد منفی میده؟!!!! آخه خود کارخانه های بزرگ مثل بنز و ایودی هم اعلام میکنن که نیسان یه الگو شده تو خیلی زمینه ها خوب چرا یکم مطالعه نمیکنید ؟ مگه من بابام تو شرکت نیسانه؟ مگه شما وکیل وصی بنز و بی ام دبلیو هستید؟ من هر ماه دارم مجله خارجی ماشین میخونم و میدونم تو دنیای خودرو چه خبره، یه ادمایی هستن که کوچکترین اطلاعاتی کوچکترین مطالعه ای ندارن ولی راحت اظهارنظر میکنن یکی هم که میخواد یه اطلاعاتی بده یه حقیقتی رو بهشون بفهمونه بدون کوچکترین تحقیقی عکس العمل نشون میدن
  • بدون نام IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    33 0
    کم کم دارند پیشرفت می کنند. می ترسم از ما هم جلو بزنند!! و در جواب مقداد: آیا سایپا هم صهیونیستی است؟ چون اکثر پرایدها پس از تصادف به شکل شش ضلعی در می آیند و از همه بدتر جان و مال آدم را در معرض نابودی قرار می دهند ...
  • مهرداد IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    20 0
    فكر كنم بهتره به خاطر حساسيت ... يه تجديد نظري در علم هندسه و رياضي ، نه ، اصلا در كليه علوم بشه . مثلا نيوتن و قوانين نسبيت رو چون يهودي بود حذف كنيم . شش ضلعي و ستاره رو مثل خيلي چيزاي ديگه حرووووم اعلام كنيم . اصلا هر چي آقا مقداده و آقا بدون نامه بگن همون !!!!!!!!!!!!!!
  • يوسف IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    14 0
    من كه عاشق طراحي زيبايش شدم. مخصوصا فضاي داخليش كه خيلي بازه خودروسازي داخلي يعني فرغون سازي موتور دار اين واقعيت خيلي ناراحت كننده است. چرا مردم عزيز كشور ما نتونند سوار اينگونه ماشينها بشند تا از رانندگي با امنيت و رفاه كامل لذت ببرند.
  • افشین IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    5 0
    سالهاست که صنعت خودرو مشکل داره و مردم هم بهتر از مسئولین متوجه گرانی خودرو هستند اما باز مقصر اصلی خود مردم هستند. چرا میخرید؟ چرا مردم توان تحریم موقتی تولید کننده گرانفروش را ندارند؟ در خیلی از کشور پس گران شدن یک محصول اکثر مردم مدتی خرید نمیکنند تا جایی که قیمت محصول کمتر از قیمت سابقش میشود.
  • بابك IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    6 0
    اين كه چيزي نيست ما در گذشته پيكان توليد ميكرديم حالا مونده به ما برسن
  • رائفی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    9 22
    نیسان از ریشه ایسان در زبان عبری به معنی ضد خداست . مرگ بر ژاپن
    • کیمیا IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      7 0
      یادمه تو ادبیات فارسی دبیرستان،خونده بودم که نیسان ،نام یکی از ماههای فلسطینی هاست که اتفاقا خیلی هم دوسش داشتن.خود یک فلسطینی راجع به نیسان ،شعر زیبایی گفته بود.به نظرتون از روی کدوم معنی،این اسم انتخاب شده؟؟شما یا من؟؟؟؟!!!!!!
  • بدون نام IN ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    10 2
    نیسان فقط وانت نیسان!!!!!
  • جواد ذیجودی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    16 0
    به به اقا مقداد گل بلبل سلام علیکم برادر تو نمیخای دست از این حرفهای متوهمانه ات برداری؟این همه منفی برات بس نیست؟ ایا فکر می کنی یک درصد جامعه هم باهات هم صدا بشن؟ بهت اون دفعه هم گفتم بازم میگم برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است نظرت راجع به نرخ دلار چیه؟ نظرت راجع به نرخ بیکاری تورم؟ بسته شدن کارخانه ها؟
    • مقداد IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      1 35
      برادر ذیجودی سلام علیکم و رحمت الله مجددا خدمتان عارضم که اکثریت قریب به اتفاق ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با بنده هم عقیده هستند چرا که آنها برای نرخ دلار و بیکاری و مشغول ساختن ذهن خود به دسیسه های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب قیام نکردند. هدف ما برچیدن ظلم و جور و فساد و فحشا و بی حجابی و اختلاط دانشگاهها و سینماها و مراکز فساد و سرنگون کردن رژیم مستبد و مرفهین بی درد و قطع دست اجانب از سرمایه های این مملکت و در یک کلام اجرای اسلام ناب محمدی بود که بحمدالله حاصل شد. اینکه عده ای مجهول الهویه در این سایت به من منفی بدهند دلیل بر ناحق بودن گفته های بنده نیست. نکته دیگر اینکه در این سال تولید ملی همه صنعتگران و جوانان و کارگران زحمتکش با نهایت وجود چرخ اقتصاد مملکت را میگردانند اگر
    • مقداد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
      0 31
      اگر سیاه نمایی ها و خودکم بینی عده ای اجازه بدهد ما به همان قله های اقتصاد و رفاه و اجتماعی و... که شما میگویید خواهیم رسید اما همه باید کمک کنیم و پشتیبان تولیدات ملی مان باشیم تا جوانانمان بیکار نشوند. به جنابعالی و سایر خوانندگان عرض میکنم کمی تیزبین باشید و مراقب دسیسه ها و توطئه های دشمنان باشید که خدای نکرده وقتی کار از کار بگذرد پشیمانی سودی ندارد... نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این مغرب انسان فریب...
    • سینا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
      16 0
      مقداد تو فوق الاده ای ! فقط می گردم دنبال کامنت های تو ! خدا خیرت بده چقدر مارو می خندونی !! بازم کامنت بزار !
    • محمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      7 0
      مقداد جان . اينقدر كه دشمنان اسلام دارن اسلام رو ميشناسن خود ما مسلمونا و شمايي كه دم از اسلام ميزني نميشناسي. اينكه بخواي توجه كني و ياد آور صهيونيست بشي من رو به شك انداخته كه هدفت ترويج و تبليغ براي صهيونيست هاست و ربط دادن هر موضوعي به اونا نه دفاع از اسلام. اگر 6 ضلعي ربط داشته باشه نشانه ضعف زياد اوناست و اينكه شما توجه ميكني نشانه ضعف عميق اعتقادي و رفتاري شماست. راستي خودمونيم اگه نميگفتي 6 ضلعي كي اصلاً به اين موضوع فكر ميكرد كه صهيونيست يه ستاره داوودي هم واسه خودشون نماد كردن.
    • بدون نام IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      2 0
      چی کارش دارید این مقداد رو؟؟!! بنده ی خدا تازه دو تا کتاب و چندتا مقاله خونده و چند روز پشت سرهم 20:30 نگاه کرده حالا داره ابراز اطلاعات میکنه! چرا اذیتش میکنید بزارید حرفش رو بزنه!!! مقدادجان بگو عزیزم... تازگی ها استاد ... و برادر ... چی ها گفتن؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    6 21
    مقداد جان تو تنها نیستی بازم بگو از این سخنان دشمن شکن ....
  • کیمیا IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    5 2
    من از اینا از نزدیک دیدم! :) خیلی قشنگن.شبیه سفینه فضایی می مونن. اصلا به نظر من یکی تویوتا،یکی نیسان،خیلی شرکت های خوبین.
  • بدون نام EU ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    11 0
    خدایی با این بینات روشنی که مقداد آورد من ذهنم هنگ کرد! .... آقا مقداد فردای قیامت به بهانه ها توجه نمیکنند! اسلام یا هر دین آسمانی فقط و فقط برای اجرای عدالته و نه چیز دیگه! تعجب میکنم زندگی امیرالمومنین رو میبینید ولی خودتونو به نادانی میزنید! امیر المومنین به عمار یاسر گفت این حکومت وقتی واسه من ارزشمنده که حق صاحب حقی رو بهش برگردونم! .....