دوچرخه B'kid که از چوب و چوب‌پنبه ساخته شده در حال حاضر یک نمونه مفهومی است که از یک سه‌چرخه کوچک به دوچرخه‌ای در ابعاد گوناگون تبدیل می‌شود. B'kid به سادگی می‌تواند در سه شکل متفاوت و حدود 4 سال مورد استفاده کودک قرار بگیرد.

محبوبه عمیدی: سرعت رشد کودکان نوپا تا سنین حدود 6-7 سالگی آنقدر زیاد است که حتی پدرومادر این کودکان را نیز به حیرت می‌اندازد. آنها که در دوره نوزادی نیازمند مراقبت کامل هستند؛ به سرعت قد می‌کشند، بزرگ می‌شوند و نشستن، راه رفتن، حرف زدن و بسیاری از فعالیت‌های دیگر را فرامی‌گیرند. این شتاب برای بزرگ شدن باعث می‌شود هر چند ماه یک‌بار به لباس‌ها، لوازم و اسباب‌بازی‌های تازه احتیاج داشته باشند. آنها در این فاصله کوتاه به یک دوچرخه تازه نیاز پیدا نمی‌کنند؛ اما شاید ورود B'kid به بازار باعث شود پدرومادران تا سن 6-7 سالگی کودک خود از خرید دوچرخه‌ تازه معاف شوند و بتوانند سه‌چرخه اولیه را که اغلب در حدود 2 سالگی او خریده‌اند، متناسب با رشد فرزند خود تغییر دهند.  

به گزارش گیزمگ، این دوچرخه که توسط نولیا والانو آلوارو طراحی شده هنوز یک نمونه مفهومی است؛ اما آلوارو قصد دارد با جلب نظر سرمایه‌گذاران تولید آن را آغاز کند. این طرح در ابتدا به شکل یک سه‌چرخه خواهد بود که کودکان نوپا می‌توانند از آن استفاده کنند. آلوارو بخشی را برای حمل ساده‌تر این سه‌چرخه در نظر گرفته که می‌تواند برای حرکت دادن آن هنگامی که کودک روی آن نشسته نیز استفاده شود. این سه‌چرخه در مرحله بعد به دوچرخه‌ای تبدیل می شود که پدال ندارد و کودک به کمک پاهایش و حفظ تعادل خود می‌تواند آنرا به حرکت درآورد. در مرحله آخر و با بزرگ‌تر شدن کودک پدال‌ها به فریم دوچرخه اضافه خواهند شد که در تمامی این مراحل قابل تغییر بوده و امکان تغییر محل فرمان و صندلی دوچرخه در آن پیش‌بینی شده است.  

این سه‌چرخه کوچک طی دوره‌ای تقریبا 4 ساله سه ‌بار تغییرشکل خواهد داد تا با نیازهای کودک و تسلط او به دوچرخه‌سواری منطبق شود. رنگ‌های گوناگونی برای بدنه پیش‌بینی شده‌اند تا به کودک کمک کنند علاقه خود را در طول زمان به دوچرخه‌ای که دائما تغییر شکل داده از دست ندهد.

آلوارو می‌گوید: «این دوچرخه شیوه‌ای ایمن و شاد را برای یادگیری حفظ تعادل و دوچرخه‌سواری در اختیار کودک قرار می‌دهد و باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس کافی برای راندن دوچرخه‌ای که فاقد چرخ کمکی است در کودک شکل بگیرد».

بدنه این دوچرخه از چوب درخت توس (غان) ساخته شده و صندلی و دسته‌های آن از چوب‌پنبه تهیه شده است. شاید در ماه‌های آینده شاهد ورود B'kid به بازار باشیم.

 53273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    2 0
    یک ایدۀ بسیار جالب و ساده ! فوق العادست