دب موریس که بیش از 30 سال است عکاسی می‌کند این تصاویر زیبا را از موج‌هایی به بلندی 3 تا 30 سانتی‌متر در آب‌های ساحلی استرالیا عکاسی کرده است. او تلاش کرده دنیای زیبای این امواج را که از چشم غیرمسلح پنهان است، به نمایش بگذارد.

محبوبه عمیدی: این تصاویر زیبا که به‌هم‌ پیچیدن قطرات آب و شکل‌گرفتن موج‌ها را نشان می‌دهند توسط دب موریس درسواحل استرالیا عکاسی شده‌اند. او این تصاویر را که اغلب از موج‌هایی به بلندی 2.5 تا 3 سانتی‌متر تهیه شده‌اند، هنر موج نامیده است. در میان این تصاویر نمونه‌هایی به چشم می‌خورد که شبیه به شکل گرفتن جانداران گوناگون از امواج است.

موریس می گوید: «هنر موج چیزی است که در عکاسی بسیار به آن علاقمندم. می‌توانم به جای عکاسی از یک منظره که تغییر چندانی ندارد از محیطی زنده که دائما در تغییر است، عکاسی کنم. دنیای نامرئی در این موج‌ها وجود دارد که عکاسی به من اجازه می‌دهد آنرا به تصویر بکشم، این چیزی نیست که توسط چشم غیرمسلح قابل درک و رؤیت باشد».

به گزارش دیلی میل، او که 46 ساله و اهل نیوساوت‌ولز است و نزدیک به 30 سال عکاسی آماتوری را با اشتیاق انجام داده، نزدیک به 2 سال است که سفرهای کاری خود برای تماشای پدیده‌ها و به تصویر کشیدن آنها را آغاز کرده است.

موریس که کاملا اتفاقی به علاقه‌اش به عکاسی از موج‌ها پی برده در حال حاضر آرشیوی از 1600 عکس از آنها در اختیار دارد. او می‌گوید: «تابستان 2010/1389 که برای عکاسی از موج‌سواری به ساحل رفته بودم، عکس‌هایی از موج‌هایی که به ساحل می‌رسیدند نیز تهیه گرفتم. در بازبینی این تصاویر بود که احساس کردم عکاسی از موج‌ها می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای باشد. در حال حاضر روزانه به دنبال موج‌هایی می‌گردم که بین 3 تا 30 سانتی‌متر بلندی داشته باشند، ابعاد آنها هر چقدر کوچک‌تر باشد، کار سخت‌تر و نتیجه نهایی جذاب‌تر خواهد بود. شاید عاقلانه به نظر نرسد؛ اما بر خلاف بسیاری از همکارانم من از روکش‌های ضدآب برای دوربین استفاده نمی‌کنم، به نظرم نتیجه عکاسی به این شکل به مراتب بهتر است».

 53273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من خودم تنها IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    31 0
    واقعا زیبا بود...هنر نزد هنرمندان است هرکجا که باشند
  • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    27 0
    فوق العاده زیباست.
  • بدون نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    1 13
    فتوشاپيه
    • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
      1 0
      عاشق این کامنتم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    7 0
    تبریک به این عکاس حرفه ای که با گذشت 2 سال انگار 30 سال است کار حرفه ای کرده. واقعا خلقت زیبایی است
  • بدون نام US ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    8 0
    واقعا عکسهای بسیار زیبایی است .دستتون درد نکنه