خرید شب سال نو در اروپا متعاقب بحران اقتصادی شاهد کاهش بوده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یکی از پایگاه های اطلاع رسانی آماری اتحادیه اروپا ، تمایل اروپایی ها برای خرید سال نو کاهش یافته است. مثلاً 63% از فرانسوی ها بر این اعتقادند که کشورشان در بحران اقتصادی به سر می برد. این مسئله تأثیر قابل توجهی بر روحیه فرانسوی ها داشته و بسیاری از آنها بر این اعتقادند که قدرت خریدشان در مقایسه با سال 2011 کاهش یافته است. 44% از فرانسوی ها بر این اعتقادند که چون حقوق شان کاهش یافته، کمتر خرج می کنند. با این بسیاری از فرانسوی ها بر این اعتقادند که نوئل، فرصت خوبی برای فراموش کردن بحران اقتصادی است ( 58% در مقابل 48% در سال 2011)
هرچند خرید شب نوئل کاهش یافته، اما هنوز کشورهایی در اروپا هستند که امسال بیش از سایرین خرید کرده اند و رقم خرید آنها از افزایش برخوردار بوده است. این کشورها عبارتند از: لوکوزامبورگ(0.2%)، دانمارک(0.7%)، فنلاند(2.2%)، اسلواکی(0.8%)
گفتنی است در کشورهای مذکور، افزایش میزان خرید مردم از رقم تورم پائین تر بوده است. لهستان در این میان، با افزایش 11.5 درصدی در صدر کشورهای اروپایی قرار دارد که شاهد افزایش میزان خرید مردم بوده است. آلمانها با 7% در رتبۀ دوم افزایش خرید شب نوئل قرار دارند.
کشورهایی که شاهد کاهش خرید شب نوئل بوده اند، غالباً آنهایی بوده اند که به شدت درگیر بحران اقتصادی بوده اند. این کشورها عبارتند از: یونان(16.2-%)، پرتغال(13.5-%)، ایتالیا( 3.7-%) 
اینفوگرافیک ذیل افزایش و کاهش خرید شب نوئل در کشورهای اروپایی را با اعداد و ارقام به تصویر کشیده است:

 

39263

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    2 3
    کاریکاتورش خیلی باحال بود