جسد یخ زده یک کوهنورد جوان توسط گروه امداد و نجات کوهستان از ارتفاعات دربند به سطح زمین منتقل شد.

رامین نایب پور، رییس گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش‌نشانی دراین‌باره گفت: در پی تماس همسر یک کوهنورد جوان با سامانه 125 مبنی بر مراجعه نکردن وی پس از ساعت‌ها کوهنوردی به منزل، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت 2:05 بامداد روز جمعه، گروه ویژه امداد و نجات کوهستان را با تجهیزات ویژه نجات بسوی محل اعلام شده در ارتفاعات ولنجک اعزام کرد. 

وی ادامه داد: کوهنورد جوان به هویت «حسین راست یار» صبح روز پنجشنبه عازم ارتفاعات ولنجک شده و در پی گرفتار شدن در برف و بوران دچار حادثه شده بود که همسر وی با ابراز نگرانی از نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی برای یافتن وی درخواست کمک کرده بود که آتش نشانان در شرایط سخت و تاریکی هوا و سرمای شدید مسیر تله کابین را روی زمین در میان یخ و برف به جستجو پرداختند اما به نتیجه نرسیدند و ناچار پس از ساعاتی به پایگاه بازگشتند و با روشن شدن هوا بار دیگر عملیات جستجو را از سر گرفتند و پس از ساعت‌ها، سرانجام جسد یخ زده مرد گمشده را در میان رودخانه بالای آبشار سوتک یافتند. 

نایپ پور افزود: آتش نشانان برای انتقال جسد مرد جوان تقاضای هلی کوپتر امدادی کردند که یک فروند بالگرد نیروی انتظامی بسوی ایستگاه یک تله کابین به پرواز درآمد و در محوطه پارکینگ ایستگاه یک مستقر شده بود که خلبان، محل قرار گیری جسد را بررسی و اعلام کرد بدلیل شرایط نامساعد جوی قادر به حرکت در مسیر مورد نظر نیست. 

رییس گروه امداد و نجات کوهستان گفت: آتش نشانان جسد را بعد از قراردادن درون کیسه مخصوص روی برانکارد فیکس کرده و بسوی میدان دربند حرکت کردند که برف و یخ هوای مه آلود و سرمای شدید حرکت را بسیار مشکل کرده بود، از سوی دیگر، عوامل نیروی انتظامی نیز از این حادثه مطلع شده و در مسیر مخالف به سوی آتش نشانان به راه افتادند و با همکاری یکدیگر جسد این مرد جوان را در غروب روز شنبه به میدان مجسمه دربند رسانده و تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.

عکسها: پایگاه خبری 125
47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    85 3
    خدا رحمتش کنه، ناگفته نمونه که بچه های امدادگر خیلی زحمت میکشن.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    89 0
    خدا بیامرزش
    • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      43 2
      دم همسرش گرم
  • محمد خدادادی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    72 2
    خداوند بیامرزدش توصیه میشه در زمستان صعودها هر چند کوتاه بصورت انفرادی انجام نشود. لطفا حتما قبل از حرکت لوازم کامل ایمنی به همراه داشته باشید و مسیر حرکتتونو قبلا به خانواده اعلام کنید و حداقل 2 نفره کوه نوردی کنید. امیدوارم شاهد اتفاقات تلخ اینچنینی نباشیم و موارد ایمنی را جدی بگیریم و قبل از هر ورزشی مطالعه کامل نسبت به اون ورزش داشته باشیم
  • بدون نام IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    53 2
    خدا رحکتش کنه ولی چه خوبه فرهنگ ایمنی رو خوب درک کنیم 1-اطلاع به مسولین محل - که آقا من دارم میرم بالا 2-اطلاع از شرایط آب و هوایی - توی هر موبایلی یه gaget هواشناسی هست 3-تنهاییییییییی اونوقت!!!! - بخدا مرگ و حادثه فقط واسه بقیه نیست ای شا... همه 120 سال
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    42 5
    اگر همان شب او را پیدا کرده بودند شاید زنده می ماند.دردناک است انسان در ارتفاعات مشرف به تهران بر اثر برف و بوران فوت کند.
  • بدون نام IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    45 2
    خدا قوت به تمام این عزیزان زحمتکش. بسیار نیکوست که از این عزیزان تقدیر شود. عزیزان آتش نشانی انسانهای ایثارگر هستند اجرتان با پروردگار.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    51 1
    ناراحت شدم... روحش شاد
  • بدون نام US ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    50 2
    به کار گیری واژه جسد در این متن، به طور متعدد ناخوشایند است و توی ذوق می زند
  • نیما IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    33 1
    خدای مهربان بیامرزتش
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    20 42
    خوب هيماليا ،كليمانجارو يا آند را نداريم با اين تيم هاي نجات
    • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      25 1
      من چون کوه زیاد می رم، از نزدیک شاهد این بودم که این گروههای امداد و نجات کوهستان در شرایط بسیار سخت، کارشان را خوب بلدند و با فداکاری و عشق کارشان را انجام می دهند. کاشکی بقیه ارگانها از آنها می آموختند.
  • محمود احمدی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    45 1
    دایی من مردادماه سال 1380 همراه تیم 15 نفری راهی قله دماوند می شوند که اواسط راه از تیم جدا میشه و تنهایی صعود می کنه. از اون تاریخ تا بحال مفقود شده و هیچ اثری ازش نیست. این ورزش (در هر کوهستانی و در هر شرایط جوّی ای) یک ورزش تیمی هست. هر کس که بخواد تک روی کنه، قطعاً شک نداشته باشه سرنوشت مخاطره انگیزی رو برای خودش رقم خواهد زد.
    • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      23 6
      حتی تیم هم ممکنه دچار صانحه بشه بهتره لقمه اندازه دهانمان برداریم
  • مهسا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    1 0
    خدا رحمتش کند و به خانواده داغدارش صبر عطا کند . خیلی سخت و غیر قابل تحمل است این که عزیزی در چند قدمی ما جانش را از دست بدهد و از دست دیگران کاری بر نیاید . روحش شاد .
  • نینا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    1 0
    خدا رحمتش کنه به خانواده اش صبر عطا کند.. با اینکه گفته می شود به صورت انفرادی به کوه نروید باز این کار تکرار می شود . امید وارم شاهد این چنین حوادثی نباشیم
  • بی نام A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    خدا رحمت کنه . من خودم یه بار از کوه ، 10 متر سقوط کردم خدا رحم کرد و ریشه گیاه های کوهی رو گرفتم و به صورت سطحی مجروح شدم . ورزش کوهنوردی از جمله ورزش هایی است که اصلا نمیشه ریسک کرد ، شاید یک ریسک در تصمیم گیری و یا در مسیریابی و ... خدا نکرده موجب حادثه میشه ، دیگه حالا چه انفرادی باشه چه فرد حرفه ای باشه . البته آماتور بودن و انفرادی ریسکش بیشتره .