رهبران و شخصیت‌های مهم سیاسی امروز در عصر ارتباطات به یکی از مشتریان پروپاقرص شبکۀ اجتماعی توئیتر تبدیل شده‌اند.

نام
عکس
شرح
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا
 
اوباما با 24 میلیون دنبال‌کننده ((follower بار دیگر در رأس رهبران توئیترباز جهان قرار گرفت. او در طول 1 سال تعداد 15 میلیون دنبال‌کننده را به صفحۀ خود افزود. در سال 2012 که سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود، توئیتر از مهمترین ابزارهای کمپین تبلیغاتی وی بود.
هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا
 
چاوز در سال 2012، شمار دنبال‌کنندگان خود را به 2 میلیون نفر رساند. چاوز به دلیل بیماری نتوانست تبلیغات انتخاباتی قوی در سال 2012 داشته باشد اما توئیتر به یاری رهبر ونزوئلا آمد و به ابزار ارتباطی وی با رأی دهندگان و حتی تبادل نظر با مخالفانش تبدیل شد.
عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه
 
رئیس جمهور ترکیه در سال 2012 شمار دنبال‌کنندگان صفحۀ خود را به 2 میلیون نفر رساند. او غالباً پیامهای خود را به زبان ترکی می‌گذارد و اظهارنظرهای رسمی و مهم را به زبان انگلیسی.
ملکه رانیا، همسر ملک عبدالله، پادشاه اردن،
شمار دنبال‌کنندگان صفحۀ ملکه رانیا به بیش از 1 میلیون رسیده است. البته ملکه به دلیل انتقادات موجود، تا اندازه‌ای از حجم فعالیت‌های اجتماعی خود کاسته است.
دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه
نخست وزیر روسیه به تازگی در لیست رهبران توئیترباز جهان قرار دارد. او دارای دو صفحۀ یکی به زبان روسی و دیگری به زبان انگلیسی است.
دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل
رئیس جمهور برزیل در رتبۀ ششم رهبران توئیترباز جهان در سال 2012 بود. روسف در سال 2011 در زمان انتخابات شدنش تنها 330 هزار دنبال‌کننده داشت، اما به مرور زمان شمار آنها افزایش یافت و امروز بسیاری از شهروندان برزیلی از طریق توئیتر با رئیس جمهور خود در ارتباط هستند.
کریستینا فرناندز دوکریچنر، رئیس جمهور آرژانتین
گفته ‌می‌شود با ورود رئیس جمهور به توتیتر، آرژانتین فصل تازه‌ای را در ارتباط میان سیاستمداران و شهروندان آغاز کرد.
خوان مانوئل سانتوز، رئیس جمهور کلمبیا
رئیس جمهور کلمبیا در رتبۀ هشتم رهبران توئیتربازان جهان قرار دارد. او در سال 2011 تعداد دنبال‌کنندگان خود را به بیش از 1 میلیون رساند.
انریکه پنانیه‌تو، رئیس جمهور مکزیک
رئیس جمهور مکزیک در رتبۀ نهم رهبران توئیترباز جهان قرار دارد. وی بعد از انتخاب شدنش به عنوان رییس جمهور، این پست را بر روی صفحه‌اش گذاشت که به پراشتراک‌ترین تبدیل شد:" حال زمان آن فرا رسیده که مرحلۀ تازه‌ای را برای سعادت مکزیک آغاز کنیم"
شیخ محمدبن رشید آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی
 
نخست وزیر امارات متحده عربی در رتبۀ دهم رهبران توئیترباز جهان قرار دارد. در سال 2012 وی 910 هزار دنبال‌کننده داشت و در مدت یکسال این رقم به بیش از 1 میلیون رسید. در تحقیقی که به تازگی صورت گرفته، جناب نخست وزیر، دومین کاربر پروپاقرص توئیتر در کشور است.

 عربین بیزنس
4952
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    15 0
    بابا باز دمشون گرم تو فضاي مجازي ميشه باهاشون ارتباط داشت