تصادف شدید پژو 206 با گاردریل کنار بزرگراه بابایی موجب مرگ راننده جوان آن شد، این در حالی است که یک دستگاه نیسان وانت حامل مرکبات در بزرگراه آزادگان واژگون شد.

بی توجهی به اصول صحیح رانندگی، برخورد شدید خودروی سواری را با گاردریل کنار بزرگراه بابایی و مرگ راننده جوان را در پی داشت.
در پی تماس رانندگان عبوری با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر برخورد شدید خودروی سواری با گاردریل شرق به غرب بزرگراه بابایی، سایت پمپ گاز، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، بی درنگ زنگ ایستگاه 26 را ساعت 9:31 دقیقه صبح امروز شنبه به صدا درآورد و آتش نشانان به سوی محل حادثه حرکت کردند.
واحد کیانی، رئیس ایستگاه 26 در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه خودروی سواری، به علت نامعلوم به شدت با گاردریل کنار بزرگراه برخورد کرده و گاردریل به طرز عجیبی از قسمت جلوی خودرو وارد و از انتهای آن خارج شده بود و راننده جوان آن نیز به شدت آسیب دیده و درون اتاقک خودرو گرفتار شده بود.
آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروهی به ایمن سازی محل حادثه پرداخته و گروهی دیگر بوسیله تجهیزات ویژه نجات فرد گرفتار شده را رها سازی و به خارج از خودرو منتقل کردند.
وی افزود: متاسفانه به تشخیص عوامل اورژانس حاضر در محل این جوان به علت شدت آسیب های وارده در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده بود.
 

بار پرتقال در بزرگراه آزادگان

ناتوانی راننده نیسان وانت حامل مرکبات در کنترل آن، واژگونی این وسیله نقلیه را در بزرگراه آزادگان رقم زد.
در پی تماس رانندگان عبوری با سامانه 125 و اطلاع رسانی درباره رخداد این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بلافاصله زنگ ایستگاه 21 را ساعت 16:40 دقیقه به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله بسوی محل حادثه در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان، بعداز بعثت حرکت کردند.
سید جلال قاضوی، فرمانده آتش نشانان در این باره اظهارداشت: در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه خودروی نیسان وانت حامل بار مرکبات در حال حرکت در بزرگراه آزادگان به علت نامعلوم از مسیر خود منحرف و به همراه بار آن که میوه پرتقال بود در وسط بزرگراه واژگون شده و بنزین آن نیز در سطح پخش شده بود.
آتش نشانان بلافاصله همزمان با ایمن سازی محل حادثه و آماده سازی یک رشته لوله آب جهت احتیاط و قطع برق باطری، با استفاده از جرثقیل راهنمایی و رانندگی خودرو را به حالت اولیه برگردانده و به حاشیه امن بزرگراه منتقل کردند و پس از اطمینان از رفع هر گونه خطر انفجار، به ماموریت خود پایان دادند.
خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیبی وارد نشد و تنها خسارت مالی بر جای ماند.
عکسها: پایگاه خبری 125
45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    16 3
    حالا اگر پراید بود همه میگفتن چون پراید بوده!! مشکل از ماشین ها نیست. مشکل از فرهنگ رانندگی ایرانی است. بنز و پراید هم نمیشناسه !
  • سمیرا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    16 1
    تخطی از سرعت مطمئنه. کیسه هوا هم نتونسته مانع از مرگ این جوان بشه. سرعت سرسام آور.... و این داستان تا ابد در ایران ادامه دارد
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    16 0
    رانندگی ایرانی یعنی «چپاندن خودرو یا موتور در اولین فضایی که خالی می‌شود»؛ یعنی «رفتن از هر مسیر ممکن نه از مسیر تعیین شده»
  • صابر IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    10 2
    گاردریل کنار بزرگراه به طرز عجیبی از قسمت جلوی خودرو وارد و از انتهای آن خارج شده بود!!! شاهکار مقاومت ایران خودرو را ببینید !
  • کارشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    6 6
    هیچی نباشه 180 تا سرعت داشته که گاردریل از ته ماشین زده بیرون و راننده باید کشته میشد که شد. کسی که عقل نداره حق زندگی نداره.اگر کشته نمیشد حتما چند نفر دیگر را به کشتن میداد. پس همان بهتر که...
  • محمد US ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    2 7
    این بار گارد ریل که باید نقش محافظ را داشته باشد به دلیل نقص فنی خودش موجب مرگ سرنشین در یک انحراف ساده بود. کاش بر روی طراحی و کارکرد و شیوه نصب و تعمیرات گارد ریل ها هم کنترل بیشتری بشود. مقصر ارگانی است که مسئولیت گارد ریل را بر عهده دارد. اگر در محدوده شهر است،‌ شهرداری و در غیر این صورت وزارت راه باید پاسخگو باشد.
    • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      6 0
      بابا بسه همش از هرچیزی ایراد میگیرید. گاردریل دقیقا مشابه خارجی طراحی شده و جنس و ترکیب و نحوه نصب آن هم دقیقا مشابه خارجی است. مشکل از عقل رانندگانه و بعدش خودروسازها.
  • بدون نام GB ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    8 1
    به عنوان یک خارج نشین، من ترجیح می دهم برادر جوانم را که یکی از همین رانندگان بد است ، در موقع دیدن های سال به سال در زندان ببینم (به جرم یک سبقت نابجا یا به قول این جوان ها لایی کشیدن) تا در بهشت زهرا. باید یا تصدیق را باطل کنند یا 6 ماه بندازند زندان شاید این دیوانگی از سرشان بیافتد.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      0 5
      به نظرت اعدام چطوره؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    59 5
    206 هم رفت قاطی باقالی ها. انگار این یک خورده نظارت شرکت فرانسوی پژو هم از روی آن برداشته شده. عجیبه اتاقک کاملا سالمه ولی صندلی شکسته. به نظر میرسد در سایه امن بازار انحصاری خودرسازی های داخل روز به روز از کیفیت خودروها کاسته میشود. این تصادفی نیست که در آن خودرو واژگون شود و کسی کشته شود.
    • سعید IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
      2 2
      شما کارشناس و یا افسر تصادفات راهنمایی نیستید احیانا؟!
    • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      8 1
      اين حرف من براي طرفداري از خودروساز داخلي نيست اما اولا 206 كه واژگون نشده.دوما طرف با چنان سرعتي خورده به گاردريل كه گاردريل از جلو وارد ماشين شده و احتمالا باعث فوت اون بنده خدا شده .سوما به نظر مياد صندلي هم توسط عوامل آتش نشاني براي بيرون كشيدن مصدوم به اين حالت دراومده. قبول دارم كه استاندارد امنيت خودرو در ايران افتضاحه اما قرارنيست كه اگه مثلا يه ماشين با امنيت 5 ستاره سوار شديم با خيال راحت با سرعت بزنيم به گاردريل فكر كنيم اتفاقي نميفته.تمام اين ستاره ها كه به امنيت ميدن براي تست ماشين نهايت تا سرعت مجازه.بيشتر از اون ديگه به نحوه تصادف و شانس طرف بستگي داره.
  • خواننده IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    0 3
    چرا ایر بگ اینقدر کوچولوه؟؟؟ از بالشت پسر من هم کوچیک تره !!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      2 0
      اولین بارته میبینی عزیزم اشکالی نداره.
  • مرتضي IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    0 0
    يكي ميگه مقصر ايران خودروه واسه ماشينش يكي ميگه مقصر راه و ترابريه واسه گارد ريلش يكي ميگه ميگه مقصر شهرداريه يكي ميگه مقصر... آهايي چرا قبول نداريد مقصر خودمونيم چرا قبول نداريد اگه يه ذره احتياط بشه اين حوادث بوجود نمياد چرا قبول نداريد گواهينامه براي ما رانندگي نميكنه اين خود ما هستيم كه براي خودمون رانندگي ميكنيم چرا قبول نداريد رانندگي هنر مي خواد نه روكم كني موفق باشيد.
  • مهلا EU ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 0
    راننده زنده اس! دست راستش از ارنج قطع شد.فردا قراره اعزام بشه به تهران.به خاطر شدت جراحات لحظه اول گفتن امیدی نیست.