پورش چهلمین سال ساخت 911 توربو را با رونمایی از نسل تازهای از این خودرو با 520 و 560 اسببخار قدرت، جشن گرفته است. شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت مدل توربو به 3.2 ثانیه و توربو S به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد.
محبوبه عمیدی: پورش چهلمین سال ساخت 911 توربو را به بهترین شکل ممکن جشن گرفته و نسل تازهای از این خودروی موفق را با 520 و 560 اسببخار قدرت معرفی کرده است. شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت مدل توربو به 3.2 ثانیه و توربو S به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد و میتوان گفت تنها چیزی که از نسل های پیشین خود به ارث برده اند، نام آنهاست.
به گزارش گیزمگ، در عقب مدل توربو، موتور توربوشارژ خطی و 6 سیلندر با گنجایش 3.8 لیتر تعبیه شده که میتواند در نهایت 520 اسببخار قدرت تولید کند. گشتاورنیروی تولید شده در نمونه توربو 650 نیوتنمتر و در توربو S حدود 700 نیوتنمتر است. دور موتور در این حالت 2100 دوربردقیقه خواهد بود.
شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو به زمانی معادل 3.2 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 315 کیلومتربرساعت خواهد بود. فکر میکنید به اندازه کافی سریع نیست؟ خوب! خوشبختانه پورش مدل توربو S را هم همزمان وارد بازار خواهد کرد که 560 اسببخار قدرت دارد و شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن به تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. حداکثر سرعت این خودرو 319 کیلومتربرساعت اعلام شده است.
همه این توان توسط جعبهدنده هفتسرعته پورش موسوم به PDK مدیریت میشود که بهنظر میرسد تنها جعبهدنده موجود برای نمونههای توربو با دو کلاچ باشد. موتور دوتوربویی این خودرو همراه با جعبهدنده آن از سیستم مدیریت دمایی بهره میبرد که با سیستم خاموش/روشن خودکار این خودرو یکپارچه است و مصرف سوخت آن را به پایینترین میزان ممکن خواهد رساند. نرخ تولید توان در مدل توربو 137 اسب بخار به ازای هر لیتر و در نمونه توربو S که سریع تر است، 147.4 اسب بخار در برابر هر لیتر سوخت خواهد بود.
پورش برای این نمونه بدنهای عریض و با طرحی شبیه به ابرخودروها طراحی کرده است. این مدل جدید 2.7 سانتیمتر عریضتر از کاررا 4 است و گلگیر بزرگی در عقب آن دیده میشود. چرخها 20 اینچی و از جنس آلومینیوم هستند و چراغهای جلو تمام ال.ای.دی انتخاب شدهاند.
پورش 50 سال پیش برای اولینبار 911 را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد و 10 سال پس از آن از اولین پیشنمونه از 911 توربو پرده برداشت. حالا پس از گذشت 40 سال دو نمونه توربو و توربو S رونمایی شده که از نظر فنی و داینامیک سرآمد گروه خود است. سیستم چهارچرخ متحرک این دو خودرو، همراه با آیرودینامیک تطبیقی، چراغهای جلوی تمامال.ای.دی و قدرت بالای 500 اسببخار با استفاده از یک موتور ششسیلندر خطی همراه با دو توربوشارژر از نسل تازه این خودروها بهترین خودروی ممکن را ساخته است.
برای این دو خودرو شاسی جدید و سبکی پیشبینی شده که فاصله محوری چرخها در آن نزدیک به 10 سانتیمتر بیشتر از نمونههای پیشین است و روی چرخهای بزرگتری سوار شده است. برای کنترل این خودرو از دیسکهای ترمز کربنسرامیکی پورش استفاده شده است.
موتور جدید این دو خودرو همراه با جعبهدنده هفتسرعته بهبودیافته و سیستم چهارچرخمتحرک بهرهوری بالاتری را به آنها داده است. در موتور ششسیلندر خطی، تزریق سوخت به صورت پاشش مستقیم در مدل توربو 520 و در 911 توربو S نزدیک به 560 اسببخار توان تولید میکند. پورش تنها خودروسازی است که به استفاده از دو توربوشارژر با موتورهای بنزینی با طراحیهای متفاوت ادامه داده است.
از لحاظ شکل بدنه هم این دو خودرو تازه عریضترین نمونههای 911 هستند. هر دو نمونه توربو و توربو S تا پایان سال جاری میلادی به بازار آمریکا وارد خواهد شد. قیمت پایه 911 توربو 148300 دلار و توربو S بیش از 181هزار دلار اعلام شده است.
53273
نظر شما