جنرال موتورز پس از سال‌ها یک سدان دیفرانسیل عقب قدرتمند را وارد بازار خواهد کرد. شورلت SS با توان 415 اسب‌بخار، مجهز به فناوری‌های متعدد برای ایمنی بیشتر پاییز امسال وارد بازار خواهد شد.

محبوبه عمیدی: می‌توان گفت جنرال موتورز بعد از پونتیاک G8 هیچ سدان دیفرانسیل عقب قدرتمندی را وارد بازار نکرده و امسال تصمیم دارد این روند را با ورود خودروی تازه شورلت SS از سر بگیرد.

زمانی که با یک خودروساز ورشکسته روبرو هستیم که مدل‌های متعددی را از دور خارج می‌کند و از سوی دیگر برای تأمین منابع مالی دست به دامن دولت شده، نمی‌توان انتظار داشت اوضاع غیر از این باشد و تلاشی برای تولید خودروهایی با خریداران محدود بشود. البته طی 2 سال گذشته نیز معجزه‌ای رخ نداده؛ اما جنرال موتورز تصمیم گرفته یک سدان قدرتمند دیفرانسیل عقب را با سرهم کردن قطعات و فناوری‌هایی که پیش از این به آنها دسترسی داشته تولید کند. طراحی دیفرانسیل عقب شورلت SS از خودروهای کامارو و هولدن VF کومودور اقتباس شده و موتور LS3 این خودرو را می‌توان در نمونه‌های امروزی مانند کوروت C6 دید.

شورلت می‌داند که این سدان جدید خریداران محدودی خواهد داشت به همین دلیل SS را که پس از 17 سال دارد به عنوان یک دیفرانسیل عقب تولید می‌شود در اسفندماه گذشته در مسابقات دایتون رونمایی کرده و آن را در نمایشگاهی مانند دیترویت معرفی نکرده است.

در حقیقت جنرال موتورز خریداران بالقوه‌ای را هدف گرفته که خودروی قدرتمند با بهره‌وری بالا می‌خواهند؛ اما از نمونه‌های دو در آن خسته شده‌اند. این شرکت با معرفی یک سدان قدرتمند با موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر و توان تولید 415 اسب‌بخار به ارزش 44470 دلار مستقیما بازار رقبای بزرگی مانند دوج SRT8 با قدرت 470 اسب‌بخار را هدف گرفته است.

موتور LS3 این خودرو توان را به جعبهدنده خودکار شش‌سرعته آن منتقل می‌کند. سیستم تعلیق از خودروهای اسپرت اقتباس شده و ترمزها برمبو هستند. چرخ‌ها 19 اینچی آلیاژی هستند و تایری که برای آنها پیش‌بینی شده بریجستون با بهره‌وری بسیاربالا است.

سعی شده توزیع وزن این خودرو نزدیک به 50-50 باشد. مرکز ثقل SS پایین است و به راننده اجازه می‌دهد ظرف 5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد.

در ساخت این سدان جدید از تازه‌ترین فناوری‌های ایمنی روز بهره گرفته شده است. این سدان به سیستم هشدار برخورد جلو، خروج از خط و برخورد در تقاطع‌ها مجهز شده و از صفحه نمایشی 8 اینچی برای ارتباط با سیستم سرگرمی و داده‌های خودرو برخوردار است. سیستم صوتی قدرتمندی برای این نمونه پیش‌بینی شده، فاقد کلید است و برای استارت آن فشار یک دکمه کافی است.

قیمت پایه این خودرو 44,470 دلار اعلامشده؛ اما 995 دلار برای حمل آن به رقم اولیه اضافه خواهد شد. خریداران برای خرید زاپاس اضافی می‌توانند 500 دلار و برای سقف متحرک خودرو مبلغ 900 دلار بپردازند. شورلت SS سه ماهه چهارم سال میلادی جاری وارد بازار خواهد شد.

53273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =